Przysiady - proste ćwiczenie, które może przynieść spektakularne efekty

Regularne ćwiczenie przysiadów pomoże w spaleniu zbędnych kalorii, kształtowaniu mięśni brzucha i pośladków. Istnieje kilka sposobów na wykonanie tego ćwiczenia. Każdy jest równie efektywny.

Przysiady to proste ćwiczenie, które, jeśli wykonujemy prawidłowo i z właściwą częstotliwością, może przynieść naprawdę świetne efekty. Jak trenować, żeby szybko pojawiły się rezultaty? Jak urozmaicić zajęcia, żeby ćwiczenie nie kojarzyło nam się z czymś nudnym?

Przysiady - jak je prawidłowo wykonać? 

O przysiadach słyszał chyba każdy. Ćwiczenie jest elementem rozgrzewki na lekcjach wf-u już w szkole podstawowej. Czy jednak kiedykolwiek ktoś się zastanawiał nad ich techniką? Sposób, w jaki wykonujemy ćwiczenie jest niezwykle ważny. Jeśli trening przeprowadzimy prawidłowo, unikniemy niepotrzebnego napięcia, czy naciągnięcia mięśni oraz przeciążenia. Należy pamiętać, że robiąc przysiady angażujemy mięśnie łydek oraz pośladków, które są w ten sposób rzeźbione i wzmacniane. Jak prawidłowo wykonać przysiad?

  • Najpierw stań w lekkim rozkroku: ustaw stopy na szerokości bioder. Następnym krokiem jest skierowanie palców stóp lekko na zewnątrz. W tym momencie możemy dołożyć ciężar: hantle albo sztangę.
  • Drugim etapem jest zejście w dół. Najważniejsze w tym momencie jest zachowanie właściwego ułożenia ciała: plecy muszą być wyprostowane, przy jednoczesnym lekkim wypięciu klatki piersiowej. Absolutnie zabronione jest wychylanie głowy - aby sobie ułatwić wykonanie ćwiczenia możemy lekko unieść brodę. 
  • W trzecim kroku wypychamy biodra w tył, co robimy koniecznie przed ugięciem kolan. Jeśli już wykonaliśmy ten ruch możemy ugiąć kolana, które nie mogą wychodzić poza linię stóp - inaczej przysiad zrobimy źle. 
  • Ostatnim etapem jest powrót do wyprostowanej pozycji. Ten ruch wykonujemy na głębokim wydechu. 

Przysiady - urozmaicenie ćwiczeń 

Cały czas powtarzanie tego samego ćwiczenia może stać się nużące. Wypróbuj kilka sposobów na urozmaicenie ćwiczenia:

  • przysiady z wyskokiem;
  • przysiady na jednej nodze;
  • przysiady hinduskie;
  • przysiady sumo;
  •  przysiady bułgarskie.

Przy ćwiczeniach możemy wykorzystywać dodatkowe obciążenia, dzięki czemu lepiej wyćwiczymy nasze mięśnie i poprawimy kondycję. Jak wykonać poszczególne warianty przysiadów? Przeczytasz o tym TUTAJ

Jak prawidłowo zrobić przysiad ze sztangą? Zobacz wideo:

Więcej o: