Godzina skakania na skakance - ile kalorii spalisz, skacząc przez godzinę?

Wiele dzieci uwielbia tę zabawę. Skoki na skakance to także świetny pomysł na trening. Ile kalorii spalisz, wykorzystując do ćwiczeń skakankę?

Zajęcia z wykorzystaniem różnych akcesoriów treningowych, wprowadzają większe urozmaicenie i radość z wykonywanych ćwiczeń. Skakanką bawił się chyba każdy - warto wykorzystać dawną zabawkę podczas treningu. Skakanie na skakance może przynieść świetne efekty! Dowiedzcie się, jak skakać, by osiągnąć najlepsze rezultaty!

Skakanie na skakance - ile spala kalorii?

Ile kalorii spala skakanie na skakance? 500 skoków na skakance spala około 100 kalorii. Jednak wszystko tak naprawdę zależy od naszego organizmu i tego, w jakim tempie pracuje nasz metabolizm. Warto zapamiętać, że skacząc przez minutę, ciało spala około 0,2 kcal. To oznacza, że osoba ważąca 65 kilogramów, skacząc na skakance przez godzinę, spali 780 kcal! 

Skoki na skakance - zalety

Wykorzystanie na siłowni skoków na skakance ma długą liczbę plusów:

  • sprawia, że organizm wydziela większą liczbę endorfin, co poprawi nasze samopoczucie;
  • przyspiesza metabolizm;
  • rzeźbi i wzmacnia wiele mięśni, m.in. mięśnie łydek, ramion, pośladków i ud;
  • poprawia koordynację, kondycję oraz równowagę;
  • pozytywnie wpływa na elastyczność stawów;
  • poprawia pracę serca oraz układu krążenia;
  • pozwala zrzucić zbędne kilogramy.

Codzienny półgodzinny trening z wykorzystaniem skakanki oraz właściwa dieta mogą sprawić, że uda nam się szybko zrzucić zbędny kilogram. Ćwicząc ze skakanką pamiętaj, aby zachować właściwą postawę ciała - należy trzymać wyprostowane plecy, nie usztywniać kolan oraz trzymać łokcie nisko, dość blisko ciała. Dodatkową zaletą treningu ze skakanką jest możliwość wykonania ćwiczeń w domu i niskim kosztem - zakup skakanki nie zrujnuje naszego portfela.

Tak ćwiczą trenerki. Zobacz intensywne zajęcia Dagmary Wawrzyniak:

Więcej o: