Kayla Itsines pokazuje ćwiczenia, które pomogą wrócić do formy po ciąży

Zrzucenie dodatkowych kilogramów po ciąży nie zawsze jest prostym zadaniem. Popularna trenerka fitness, Kayla Itsines, podzieliła się swoim treningiem, który pomoże wszystkim mamom wrócić do formy.

Kayla Itsines to jedno z najbardziej rozpoznawalnych nazwisk wśród trenerów fitness na całym świecie. Instruktorka szybko zdobyła sympatię wielu osób. Na swoich mediach społecznościowych dzieli się z obserwatorami pomysłami na treningi oraz posiłki, które pomogą w osiągnięciu wymarzonej sylwetki.

 

Kayla Itsines pokazuje, jak osiągnąć formę po ciąży

Fani Kayli na pewno pamiętają, jak gwiazda pokazywała ćwiczenia, które można wykonywać z ciążowym brzuszkiem. Dzięki odpowiednio dobranemu i bezpiecznemu treningowi w czasie ciąży trenerce było zdecydowanie łatwiej wrócić do dawnej sylwetki. Ostatnio na Instagramowym profilu Itsines, pojawił się post z polecanymi ćwiczeniami po porodzie. Trenerka podkreśla, że przedstawiony trening jest przeznaczony dla kobiet, które wybrały poród naturalny, a także nie mają żadnych przeciwwskazań od lekarza:

Zaprezentowane ćwiczenia mają na celu przywrócenie stabilności rdzenia kręgosłupa, poprawienie naszej postury oraz wzmocnienie naszego ciała

- tłumaczy Kayla na Instagramie. Pokazany trening można wykonać w domu. Potrzebne są: krzesło, piłka, mata oraz guma treningowa. Itsines podaje przygotowany przez siebie plan zajęć. Wszystkie figury mają na celu lekkie rozciągnięcie i rozluźnienie poszczególnych partii mięśni. Przedstawiony trening nie ma określonego czasu - staramy się zrobić dwie rundy, powtarzając każde z ćwiczeń dziesięć razy. 

  • Pierwsza figura polega na delikatnych ruchach miednicy w pozycji siedzącej, przy wyprostowanych plecach.
  • Wykonując drugie ćwiczenie, opieramy plecy o piłkę, a stopy o matę i staramy się podnieść tułów w taki sposób, aby wyprostować kręgosłup.
  • Trzecie ćwiczenie wykonujemy siedząc wyprostowane na brzegu krzesła. Zakładamy gumę na wysokość kolan. Następnie staramy się, powoli i w miarę własnych możliwości, rozciągać taśmę treningową.
  • Kolejną figurę wykonujemy leżąc na macie. Naszym zadaniem jest podnoszenie na przemian stóp.
  • Do wykonania przedostatniego ćwiczenia potrzebujemy taśmy treningowej, którą umieszczamy tuż nad kolanami. Kładziemy się na macie i uginamy nogi. Następnie podnosimy plecy do góry, przy jednoczesnym rozciąganiu gumy, tak jak obrazuje nam to załączone wideo.
  • Ostatnim zadaniem jest klęk podparty i wyrzuty nóg w bok: unosimy ugiętą nogę w kolanie tak wysoko, na ile pozwala to nasza kondycja.

Pamiętajmy, by nie nadwyrężać za bardzo mięśni. Treningi po ciąży należy wprowadzać stopniowo.

Jak prawidłowo wykonać ćwiczenia rozciągające? Zobacz trening Gosi Gałkowskiej: 

Więcej o: