Jillian Michaels opowiada o poście przerywanym. Dlaczego nie sprawdzi się przy odchudzaniu?

Jillian Michaels jest jedną z najbardziej rozpoznawalnych amerykańskich trenerek osobistych. Teraz postanowiła wyrazić swoją opinię o jednej z popularnych diet.

Jillian Michaels mieszka i pracuje w Kalifornii. Na co dzień zajmuje się treningami fitness - tworzy wiele programów treningowych oraz książek na temat zdrowego stylu życia. Gwiazda posiada już całkiem spore grono fanów na Instagramie, gdzie często dzieli się swoimi pomysłami na treningi oraz opiniami na temat różnych diet. Ostatni post trenerki na "Instagram TV" skupił się na wadach i zaletach popularnie stosowanego postu przerywanego. 

 

Jillian Michaels o poście przerywanym 

Trenerka nie ukrywa, że tego typu post nie jest najlepszym pomysłem i nie sprawdzi się u każdego. Wyjaśniła także, jak naprawdę powinien wyglądać post przerywany. 

Wiele ludzi myśli, że post przerywany polega na niejedzeniu w ogóle lub drastycznym obniżeniu liczby spożywanych kalorii - to błąd.

- tłumaczy Michaels.

Post przerywany polega na takim rozłożeniu posiłków w ciągu doby, że czas "na czczo" wynosi do kilkunastu godzin. Dalej trenerka mówi o zaletach postu przerywanego, który stosuje obecnie wiele gwiazd, w tym Jennifer Aniston oraz Reese Witherspoon. Jillian wymienia także zalety postu:

Post podnosi odporność, pozytywnie wpływa na starzejące się komórki skóry, pomagając dłużej zachować młody wygląd. Post przerywany pomaga w utrzymaniu witalności naszego ciała tak długo, jak to możliwe

- dodaje trenerka.

Michaels zaznacza jednak, że stosowanie postu przerywanego przez osoby, które chcą schudnąć nie jest dobrym pomysłem. Dlaczego?

Jedyną rzeczą, która pomaga zrzucić zbędne kilogramy to pilnowanie kalorii. Jeśli spożywasz więcej kalorii, niż wynosi twoje dzienne zapotrzebowanie, zbędne kalorie odkładają się w postaci tłuszczu. Jeśli chcesz pozbyć się nadprogramowych kilogramów, nie jest ważne w jakich odstępach czasowych dostarczasz kalorie. Najważniejsze jest wtedy, ile ich spożywasz i jak szybko i w jakiej ilości je spalasz

- tłumaczy Michaels. Jak dobrze zaplanować post przerywany? Jillian podaje swój złoty środek:

Polecam jeść co trzy, cztery godziny. W ten sposób możemy przeprowadzić 12-16 godzinny post, który jest optymalny. 

Jillian Michaels - kariera

Michaels to jedna z najbardziej rozpoznawalnych trenerek fitness w Stanach Zjednoczonych. Gwiazda pracuje w wielu popularnych programach telewizyjnych jako trener. Jej diety od wielu lat pomogły schudnąć wielu Amerykanom. Na Instagramie Jillian można znaleźć wiele materiałów wideo, gdzie pokazuje, jak prawidłowo wykonywać polecane ćwiczenia. 

Tak ćwiczy trenerka fitness. Zobacz zajęcia Dagmary Wawrzyniak:

Więcej o: