Jakie 獞iczenia w ci捫y na si這wni? Ta modelka plus size inspiruje i dodaje energii przysz造m mamom

Wiele kobiet w czasie ci捫y zastanawia si, jak nie przyty. Jasnej odpowiedzi na to pytanie niestety nie ma, jednak istnieje kilka podstawowych zasad m闚i帷ych o tym, co robi z cia貫m i co je嗆, a czego unika w ci捫y. Zebrali鄉y najwa積iejsze wytyczne.

W czasie ciąży ciało kobiety może mieć liczne mniej lub bardziej zrozumiałe zachcianki. Często zdarza się, że panie żalą się i szukają jakichkolwiek rzetelnych informacji na temat tego, kiedy 獞iczy w ciąży i co ćwiczyć dokładnie. Inspirując się ćwiczeniami i treningami preferowanymi przez gwiazdy spodziewające się dzieci, przedstawiamy odpowiedzi na pytania, które nurtują przyszłe mamy. 

Dlaczego warto ćwiczyć w ciąży? 

Ćwiczenia wykonywane w ciąży powinny być przede dobrane do aktualnego stanu zdrowia i kondycji ciężarnej. Specjalista najlepiej wskaże i opisze ćwiczenia, które będą bezpieczne dla przyszłej mamy i dziecka. Kiedy zacząć ćwiczenia w ciąży? 

Od drugiego trymestru ciąży rośnie brzuszek, w związku z czym zmienia się położenie topograficzne wszystkich narządów. Każda ciąża jest specyficzna, ale gdy dziecko zaczyna rosnąć, może uciskać na różne narządy. Najważniejszy moment w cyklu ciąży to wysunięcie punktu ciężkości do przodu. Światowa Organizacja Zdrowia (WHO) zaleca minimum 30 minut ćwiczeń dziennie dla kobiet spodziewających się dziecka. Warto też pamiętać, że t皻no podczas treningu nie może przekroczyć 140 uderzeń na minutę.

Gwiazdy ćwiczą w ciąży

Jedną z gwiazd, która motywuje inne kobiety do niezaprzestania ćwiczeń w czasie ciąży jest Ashley Graham. Jej poród nastąpi już naprawdę niedługo, a modelka nie zwalnia tempa na treningach. Wcześniej wspominaliśmy o tym, że uwielbia uprawiać jogę w ciąży, a ostatnio pokazała, jakie ćwiczenia wykonuje na siłowni. 

 

Czy joga w ciąży jest bezpieczna? 

Joga w czasie ciąży może mieć naprawdę lecznicze działanie i wpływ na przyszłe mamy. Joga jest nie tylko bezpieczna, ale często polecana przez lekarzy. Jakie korzyści płyną z uprawiania jogi w ciąży? Ten trening relaksacyjny pozwala wyćwiczyć oddech, zrelaksować się, rozciągnąć mi窷nie i odpowiednio przygotować do porodu. Co więcej, joga korzystnie wpływa na bóle plec闚, zgagę, mdłości, czy po prostu poprawia nastrój.

 

Przykład Ashley Graham pokazuje, że warto utrzymywać tę aktywny tryb życia także w ciąży. Należy jednak bezwzględnie pamiętać o obowiązkowej konsultacji z lekarzem. 

Przeciwwskazania do uprawiania jogi w ciąży to:

 - ciąża zagrożona;
- ciąża wielopłodowa;
- przodujące łożysko;
- nadciśnienie tętnicze spowodowane ciążą;
- krwawienia w 2. i 3. trymestrze;
- przedwczesny poród w przypadku poprzednich ciąż/zagrożenie przedwczesnym porodem w obecnej     ciąży;
- cukrzyca;
- niewydolność cieśniowo-szyjkowa;
- gestoza ciążowa;
- odmiedniczkowe zapalenie nerek;
- wielowodzie i małowodzie;
- szew na szyjce macicy;
- choroby krążenia.

Ashley Graham preferuje także treningi w domu. Takie ćwiczenia wykonuje najczęściej

Wi璚ej o:
Skomentuj:
Jakie 獞iczenia w ci捫y na si這wni? Ta modelka plus size inspiruje i dodaje energii przysz造m mamom
Zaloguj si

Aby oceni zaloguj si lub zarejestrujX