Dieta CICO - na czym polega i jak ją stosować?

Dieta CICO to najnowszy trend na rynku diet odchudzających. Jak skuteczny jest ten sposób i jakie efekty przynosi? Omawiamy wszystkie szczegóły diety "calories in, calories out".

Na czym polega dieta CICO? Tak naprawdę głośno o niej było już dawno tematu. Ten sposób opiera się na jednej, jasno określonej zasadzie: dzienny bilans kalorii musi wychodzić na minusie. Co to znaczy? Liczba spożywanych kalorii ma być mniejsza niż liczba spalonych kalorii.

Dieta CICO - na czym polega? 

Dieta CICO swoją nazwę ma od skrótu, który można rozwinąć jako "calories in, calories out". Nazwa ta wzięła się od wcześniej wspomnianej zasady, którą należy kierować się w trakcie kuracji. Kiedy spalisz więcej kalorii niż spożywasz, zaczniesz schudnąć.

Stosowanie tej diety jest proste i nie wymaga żadnych dodatkowych O tak prostej diecie jeszcze nie słyszeliście? No właśnie. Dieta CICO ma także kilka minusów, o których warto wspomnieć już na wstępie. 

Minusy diety CICO

Każda dieta, nawet ta najbardziej przemyślana, może nie być dostosowana do potrzeb konkretnej osoby. Podobnie jest i w przypadku diety CICO. Ona także ma minusy, które zebraliśmy w jednym miejscu. 

1. Koncentracja na kaloriach w postaci pustych cyferek to wielki błąd. Istotne jest także to, jakiego rodzaju jedzenie się spożywa. Jeśli są to dania mocno niezdrowe, zawierające tłuszcze i cukry, efekt naszych starań idzie tak naprawdę na marne. Skuteczna dieta powinna być zbilansowana i bogata w produkty, które zawierają wszystkie niezbędne właściwości. 

2. Kalorie mogą nie zapewnić potrzebnych właściwości energetycznych. Istnieją także tak zwane "puste kalorie", których powinno się unikać. 

3. Dieta CICO może nie doprowadzić wcale do utraty masy ciała, ponieważ często przeceniamy ilość spalanych w czasie ćwiczeń kalorii.

Czy dieta DICO jest skuteczna?

Odpowiadając na to najważniejsze pytanie, dieta DICO może okazać się nie do końca skuteczna. Stosując jakąkolwiek dietę, zawsze należy pamiętać o zbilansowanym jadłospisie i aktywności fizycznej. Te dwie zasady wpływają na ludzkie ciało najlepiej i są w stanie pomóc uzyskać najlepsze efekty. 

Warto także pamiętać o tym, że jedząc zbilansowane posiłki ze zdrowymi tłuszczami, chudym białkiem i węglowodanami, nie trzeba martwić się o liczbę przyjmowanych kalorii. Zdrowy rozsądek jest jednak na wagę złota.  

Więcej o: