Chcesz schudnąć? Oto jak powinien wyglądać twój dzień

Jestem trenerką i kilka razy w tygodniu prowadzę zajęcia fitness. Dziewczyny przychodzą z różnymi problemami, jednak najczęściej słyszę od nich jedno: 'Nie mogę schudnąć!'. Wtedy opowiadam im, jak powinien wyglądać idealny dzień osoby na diecie. Teraz podzieliłam się nim także z Tobą. Oto dokładny plan dnia, który krok po korku uczy co robić, by wreszcie schudnąć.
Marlena Ciborowska fitness.sport.pl Marlena Ciborowska fitness.sport.pl Marlena Ciborowska myfitness.pl

Wstań rano i wypij szklankę wody

Jestem trenerką i kilka razy w tygodniu prowadzę zajęcia fitness. Dziewczyny przychodzą z różnymi problemami, jednak najczęściej słyszę od nich jedno: "Nie mogę schudnąć!". Wtedy opowiadam im, jak powinien wyglądać idealny dzień osoby na diecie. Teraz podzieliłam się nim także z Tobą. Oto dokładny plan dnia, który krok po korku uczy co robić, by wreszcie schudnąć.

Na początek sprawa najważniejsza: czy jesteś śpiochem? Jeśli tak, to pora zmienić swoje przyzwyczajenia! Niestety jeżeli śpisz do późnych godzin lub twój sen trwa mniej niż 6 godzin musisz wiedzieć, że będziesz mieć większą tendencję do przybierania na wadze. Okazuje się, że prowadzi to do podwyższenia wskaźnika BMI, który jest wyznacznikiem nadwagi i otyłości. Co więcej, zbyt krótki sen zaburza wydzielanie greliny i leptyny, co zwiększa apetyt i prowadzi do zaburzeń odczuwania otyłości. Pobudka o porannych godzinach sprawi, że będziesz mieć więcej energii i czasu na przygotowanie odpowiedniego posiłku oraz wykonanie treningu.

6:00 to najlepsza pora na pobudkę. Pamiętaj, żeby nie sięgać od razu po filiżankę kawy, tylko po szklankę wody z cytryną. Nawodnisz organizm i pobudzisz do działania wszystkie procesy. Wodę trzeba pić przez cały dzień - jeśli wypijesz jedną szklankę od razu po przebudzeniu - będziesz zawsze jedną szklankę wody "do przodu" :)

ZOBACZ: 7 rzeczy, które musisz wiedzieć nim rozpoczniesz dietę eliminacyjną

Marlena Ciborowska myfitness.pl Marlena Ciborowska myfitness.pl Marlena Ciborowska myfitness.pl

Zjedz obfite śniadanie i zrób poranny trening

7:00 śniadanie najlepiej zjedz po godzinie od przebudzenia. Nie powinnaś jeść od razu gdy wstaniesz, ponieważ uśpiony jeszcze organizm nie przyswoi informacji, że zjadłaś posiłek oraz zjesz mniej, przez co zaraz po śniadaniu odczujesz głód. Na śniadanie możesz zjeść dużo nie zapominając, że ma być zdrowo. Przede wszystkim pamiętaj o dostarczeniu białka i błonnika. Dodaj też zdrowe tłuszcze i węglowodany, które dostarczą ci energii na cały dzień. Możesz zjeść jajka smażone na oleju kokosowym z dodatkiem warzyw i pieczywem pełnoziarnistym. Możesz nawet zjeść jajka na boczku - coraz więcej trenerek fitness poleca takie śniadanie, bo tłuszcz zwierzęcy jest długo trawiony i daje uczucie sytości.

9:00 dwie godziny po posiłku możesz ruszać na poranny trening. Z pewnością będziesz się spieszyła do pracy, więc wystarczy pół godziny ćwiczeń, by pobudzić swój metabolizm do pracy. Możesz wsiąść na rower i dojechać nim do pracy lub spróbować pieszej wędrówki do pracy.

ZOBACZ: 7 produktów, które zlikwidują zbędny tłuszcz

Marlena Ciborowska fitness.sport.pl Marlena Ciborowska fitness.sport.pl Marlena Ciborowska fitness.sport.pl

Zjedz zdrową przekąskę i porozciągaj się za biurkiem

11:00 kilka godzin, które spędzisz przy biurko, to najtrudniejszy czas dla utrzymania szczupłej sylwetki. Chętnie wtedy sięgamy po niezdrowe przekąski. Jeżeli dopadnie cię głód postaraj się zjeść orzechy, suszone owoce, świeże owoce lub warzywa. Warto mieć zawsze pod ręką zdrową przekąskę. Co więcej, zapominamy, że po każdej przepracowanej godzinie należy odejść od biurka, by przez kilka minut rozprostować kości. Możesz wykonać zestaw ćwiczeń rozluźniających lub wyjść na zewnątrz na krótki spacer.

13:00 to pora obiadowa. Jeżeli chcesz uniknąć pokusy zjedzenia posiłku na mieście, zabierz ze sobą specjalnie przygotowany lunchbox ze zdrową żywnością (oto nasze propozycje). Pamiętaj o białku i błonniku oraz zdrowych węglowodanach. Z pewnością dobry dla ciebie będzie indyk lub kurczak z brązowym ryżem z warzywami. Warzywa są niskokaloryczne i mają dużo cennych składników, dlatego nie żałuj ich sobie.

ZOBACZ: stawiaj na naturalne produkty, od których nie utyjesz

Marlena Ciborowska myfitness.pl Marlena Ciborowska myfitness.pl Marlena Ciborowska myfitness.pl

Wypij zieloną herbatę i zjedz posiłek przed ćwiczeniami

15:00 po południu czas na herbatę, która wpłynie na nasz metabolizm. Zielona herbata doskonale przyspiesza przemianę materii, hamuje apetyt oraz oczyszcza organizm, ułatwiając wypróżnianie (np. matcha). Pomimo tego, że ma właściwości pobudzające, możemy ją pić również po południu, najpóźniej na trzy godziny przed snem. Dla wzmocnienie efektów jej działania, warto pić herbatę nawet trzy razy dziennie.

16.00 pora na twój przedtreningowy posiłek. Nim wyjedziesz z pracy i udasz się na ćwiczenia, musisz pamiętać o posiłku pełnym białka, warzyw i o niskiej zawartości tłuszczu. Pomimo tego, że niebawem rozpoczniesz ćwiczenia, nie możesz sobie pozwolić na zjedzenie czegokolwiek. Zdrowe odżywianie obowiązuje nawet wtedy, gdy ćwiczysz codziennie!

SPRAWDŹ: 3-tygodniowy detoks oczyści jelita z toksyn

Marlena Ciborowska myfitness.pl Marlena Ciborowska myfitness.pl Marlena Ciborowska myfitness.pl

Zrób trening i zjedz zdrową kolację

18.00 idź na trening, zwłaszcza, jeżeli nie udało ci się poćwiczyć rano. Nie odkładaj aktywności na jutro - jeśli dziś z niej zrezygnujesz, jutro na pewno znowu znajdziesz jakieś wytłumaczenie. Dzięki ćwiczeniom schudniesz, wyrzeźbisz sylwetkę i uwolnisz endorfiny, które zapewnią ci mnóstwo energii. Żadna dieta nie pozowali ci osiągnąć doskonalej sylwetki, jeżeli nie będziesz regularnie trenować.

20.00 nie zapominaj, że po każdym treningu (nawet wieczornym) musisz zjeść posiłek. Kiedy jesz zbyt mało i głodujesz, jesteś bardziej narażona na to, że przytyjesz. Dlaczego? Ponieważ twój organizm będzie odkładał specjalne zapasy jedzenia, przygotowując się do głodówki, którą mu zapewnisz.

ZOBACZ: schudnij bez liczenia kalorii

Marlena Ciborowska myfitness.pl Marlena Ciborowska myfitness.pl Marlena Ciborowska myfitness.pl

Połóż się wcześnie spać

22.00 przygotowując się do snu, zrób koktajl białkowy - jest to sprawdzony sposób trenerek fitness na dodanie większej ilości białka do diety, dzięki czemu cały system działa sprawnie, mięśnie mają budulec, przyspieszona jest przemiana materii, a odchudzanie jest łatwiejsze.

23.00 mając na uwadze to, że następnego dnia wstaniesz skoro świt, powinnaś położyć się spać tak, aby twój sen trwał około ośmiu godzin. Jeżeli śpisz zbyt krótko będziesz mieć skłonności do tycia. Co więcej, twój organizm zmęczony po całym dniu pracą i treningami nie będzie miał wystarczająco dużo czasu na regenerację. Warto również zauważyć, że kiedy jesteśmy niewyspane skóra szybciej się starzeje, przez co już w młodym wieku możemy spodziewać się zmarszczek.

ZOBACZ: dieta TLC to sposób na zdrowy styl życia

Więcej o: