Jak szybko schudn望. Oszukuj g這dny m霩g

Je郵i si odchudzasz, nie jadaj w kuchni! Na堯 jedzenie na talerz i odejd jak najdalej od lod闚ki i garnk闚. Kto ma jedzenie w zasi璕u wzroku, skusi si na dok豉dk.
. . odchudzanie

Zajadanie stres闚

rusz si

Jemy nie tylko wtedy, kiedy jeste鄉y g這dni. Zajadamy stres, smutek, kupujemy "oczami". Dlatego je郵i liczysz na szybkie efekty, opr鏂z diety wprowad zasady Briana Wansinka, autora ksi捫ek "Beztroskie jedzenie. Czemu jemy wi璚ej, ni my郵imy?" oraz "Szczup造 przez plan. Techniki 鈍iadomego jedzenia na ka盥y dzie", kt鏎y zosta poproszony przez Bia造 Dom o stworzenie planu, jak zmieni z貫 nawyki 篡wieniowe Amerykan闚.

Oto siedem rad Wansinka, kt鏎e pomog schudn望.


Czy i jakie jedzenie mo瞠 uzale積ia? Czy i jakie jedzenie mo瞠 uzale積ia? Shutterstock

Jedz z daleka od kuchni

Na堯 jedzenie na talerz i usi康 przy stole. Je郵i trzymasz je w zasi璕u wzroku, prawdopodobnie skusisz si na dok豉dk, mimo 瞠 porcja na twoim talerzu w zupe軟o軼i ci wystarczy. Poza tym, 瞠by do這篡 sobie jedzenia - b璠ziesz musia wsta, a to tych bardziej leniwych mo瞠 zniech璚i.

Podobnie sytuacja wygl康a z niezdrowymi produktami, kt鏎e otaczaj nas na co dzie. Cukierki i batoniki na biurku w pracy, chipsy i krakersy w kuchni. Widz帷 je, trudno ci si oprze.

Dlatego zr鏏 porz康ki i porozstawiaj w ich miejsce produkty zdrowe: owoce, warzywa, przek御ki, jak np. jogurt ze zdrowymi ziarnami.

uwa積e jedzenie uwa積e jedzenie Shutterstock

Utrudniaj sobie dost瘼 do jedzenia

Je郵i musimy po przek御k wsta, przej嗆 si czy nawet w這篡 odrobin wysi趾u w jej rozpakowanie - to ochota na ni spada.

Potwierdzaj to badania: eksperyment Google'a przeprowadzony w ich biurze. Kiedy cukierki dla pracownik闚 umieszczane by造 tu w otwartych miskach, by造 wi璚 ca造 czas na wyci庵ni璚ie r瘯i. Kiedy zmieniono ich spos鏏 serwowania - na koszyki z pokrywk - spo篡cie cukierk闚 zmniejszy這 si a o 3 mln miesi璚znie.

Nawet taka ma豉 niedogodno嗆 by豉 w stanie ograniczy pod鈍iadome si璕anie po s這dycze.

Nie jedz ogl康aj帷 telewizj

Wszystko, co odci庵a nasz uwag od jedzenia, powoduje, 瞠 jemy wi璚ej. G堯wne miejsce zajmuje tutaj telewizja - patrzymy na ekran telewizora i nasza r瘯a bezwiednie l康uje w popcornie. Podobnie "nie鈍iadomie" jemy podczas jazdy samochodem oraz podczas imprez. Ka盥a forma rozrywki w po陰czeniu z jedzeniem rozprasza.


Fakty i mity na temat jedzenia Fakty i mity na temat jedzenia Shutterstock.com

Nie kupuj jedzenia kiedy jeste g這dny

"Kiedy jeste鄉y g這dni kupujemy jedzenie wygodne, kt鏎e jest w stanie szybko zaspokoi nasze pragnienia.

Nie idziemy do dzia逝 z warzywami i owocami, ale stajemy przed w璕lowodanami. Si璕amy po krakersy, p豉tki, cukierki czy chipsy. A potem zazwyczaj otwieramy nasz paczk i szybko zjadamy jej zawarto嗆, jad帷 do domu".

Jak zrobi zdrowe i niskokaloryczne 郾iadanie?
odchudzanie odchudzanie odchudzanie odchudzanie

Jedz powoli

Ci, kt鏎zy jedz w po酥iechu, wa膨 wi璚ej od tych, kt鏎zy na jedzenie po鈍i璚aj wi璚ej czasu. "Kobiety, kt鏎e poproszono o szybkie zjedzenie przygotowanego dania, spo篡造 646 kalorii w ci庵u 9 min. Tej samej grupie kobiet nakazano je嗆 wolniej, kilkana軼ie razy prze簑waj帷 ka盥y k瘰 - w rezultacie w ci庵u 29 min dostarczy造 do organizmu 579 kalorii" - m闚i Wansink.

Mija 20 min, zanim poczujemy si syci. Jedz帷 w po酥iechu, poch豉niamy wi璚ej, zanim sygna dotrze do m霩gu. Przestawienie si na spokojne spo篡wanie posi趾u mo瞠 by trudne. Pomocna wtedy b璠zie zasada 簑cia ka盥ego k瘰a 10 razy i odk豉dania widelca mi璠zy k瘰ami. Je郵i to mo磧iwe, znajd spokojne miejsce, w kt鏎ym zjesz posi貫k powoli i bez stresu.

witaminy, odchudzanie witaminy, odchudzanie Fot. shutter

Kiedy nie masz wyboru - jesz mniej

"Gdy dasz ludziom trzy r騜ne opcje posi趾u, zjedz o 23 proc. wi璚ej, ni gdyby mieli tylko jeden wyb鏎" - podkre郵a Wansink.

odchudzanie odchudzanie shutterstock

Uwa瘸j, z kim jadasz

Towarzystwo ma du瞠 znaczenie. Je郵i jemy w otoczeniu os鏏 oty造ch, pozwalamy sobie na wi璚ej i przestajemy kontrolowa porcje. Podobnie - w otoczeniu os鏏, kt鏎e znamy, lubimy i kt鏎e s nam bliskie. My郵isz, 瞠 wybieranie jako towarzyszy os鏏 szczup造ch to dobre rozwi您anie? Niestety nie. Je郵i jedz one sporo, to w陰cza nam si my郵enie: "Skoro one mog, to ja te". Nie namawiamy oczywi軼ie na bycie samotnym podczas posi趾闚. Czasem wystarczy u鈍iadomienie sobie samego procesu.

Wi璚ej o: