Dieta na piękne włosy - co jeść, żeby powstrzymać wypadanie

Domowe sposoby, odżywki, suplementy, magiczne substancje za gigantyczne kwoty - czego się nie robi, by zapobiec wypadaniu włosów? Żeby zachować bujną czuprynę na długie lata, jesteśmy w stanie zapłacić wiele. Jest jednak inny sposób: dieta na piękne włosy. Gdy postawisz na niektóre produkty, możesz odnieść spektakularny sukces!
włosy włosy Shutterstock

Dieta na włosy

10 sposobów na poprawienie wyglądu włosów

Kilka włosów w wannie czy na szczotce to nie tragedia. Każdy z nas dziennie traci ich sporo, ponieważ te zniszczone wypadają, a na ich miejsce odrastają nowe. American Hair Loss Association przeprowadziło całą masę badań, których celem było ustalenie przyczyn takiego stanu rzeczy. Jedną z nich jest niewłaściwy sposób odżywiania. Czego nie powinno zabraknąć w naszym menu, jeśli chcemy jak najdłużej mieć piękne włosy? Oto lista!

Systematyczne spożywanie soku z marchwi poprawi wygląd twojej cery Systematyczne spożywanie soku z marchwi poprawi wygląd twojej cery Shutterstock

Witamina A

3 zabiegi, o które warto poprosić fryzjera wiosną

Jest to jedna z najwcześniej odkrytych witamin. Dlaczego? Ponieważ skutki jej niedoboru były bardzo dotkliwe (np. kurza ślepota). Pomaga regenerować tkanki oraz komórki organizmu, w tym także skórę głowy i włosy.

Możemy ją dostarczyć na dwa sposoby: dzięki spożywanej wraz z pokarmem pochodzenia roślinnego prowitaminie A np. beta-karoten (marchew, warzywa o zielonych liściach) lub włączając do diety produkty zwierzęce: głownie wątroba, ale także ryby, jajka i mleko.

Sałata Sałata Shutterstock

Witaminy z grupy B

Testujemy maski do włosów

Przede wszystkim witamina B6, B12 i kwas foliowy ponieważ to one są odpowiedzialne za produkcję hemoglobiny, która transportuje tlen z płuc do wszystkich tkanek w organizmie, w tym także do włosów. Po to, by były mocne, zdrowe i lśniące włosy, muszą regularnie otrzymywać sporą porcję tlenu. Niedobory witaminy B działają zatem w taki sposób, jakbyśmy odcięli włosy od dostępu do krwi, co spowoduje, że będą się szybciej niszczyć, łamać, wypadać, a nawet spowolni proces odrastania tych nowych.

Produkty bogate w witaminy B6 i B12 to między innymi te, które zawierają sporo białka: mięso, drób, ryby, jajka oraz soja.

Z kolei świetnym źródłem kwasu foliowego będą liściaste warzywa: kapusta, sałata, szparagi, kalafior, brokuły, brukselka, szpinak, ale także pomidory, groch, fasola, soczewica, soja, pszenica, pomarańcze, awokado.

Witamina C

Olejki do włosów: jak działają? jaki nie obciąży?

Jest niezbędna do produkcji kolagenu - białka tkanki łącznej, które jest bardzo wytrzymałe na rozciąganie i odpowiedzialne za elastyczność skóry. Nasz organizm nie jest przystosowany do tego, by magazynować witaminę C, dlatego nie warto próbować "robić zapasy".

Lepiej upewnić się, że regularnie spożywamy produkty, które ją zawierają: owoce róży, papryczka chilli, nać pietruszki, czarna porzeczka, papryka, brukselka, truskawki, poziomki.

<b>Owoce morza</b><br>
Mimo tego, że są śliskie i oślizgłe, ostrygi są najprawdopodobniej najlepiej znanym afrodyzjakiem. Są też najlepszym źródłem podnoszącego libido cynku. Tłuste ryby, takie jak dziki łosoś i śledź zawierają kwasy tłuszczowe omega 3, których spożywanie jest niezbędne, żeby utrzymać serce w dobrej kondycji
Owoce morza
Mimo tego, że są śliskie i oślizgłe, ostrygi są najprawdopodobniej najlepiej znanym afrodyzjakiem. Są też najlepszym źródłem podnoszącego libido cynku. Tłuste ryby, takie jak dziki łosoś i śledź zawierają kwasy tłuszczowe omega 3, których spożywanie jest niezbędne, żeby utrzymać serce w dobrej kondycji Fot. Gazeta.pl

Cynk

Czy częste mycie szkodzi włosom?

To jeden z niezbędnych mikroelementów. Jego niedobór spowalnia tempo wzrostu, źle wpływa na kondycję skóry, ale przede wszystkim sprzyja wypadaniu włosów. Regularne zażywanie pigułek antykoncepcyjnych oraz picie alkoholu znacznie obniża jego poziom w organizmie.

Dlatego, jeśli chcesz mieć zadbaną skórę i włosy, jedz produkty pochodzenia zwierzęcego: mięso, drób, owoce morza, ryby. Nieco mniej cynku znajdziesz w: jajkach i mleku. Poza produktami zwierzęcymi warto sięgnąć po pełne ziarno, orzechy, nasiona i warzywa strączkowe ale w tym wypadku przyswajanie mikroelementu jest nieco mniej skuteczne.

Woda Woda fot. Shutterstock

Białko i woda

Fryzury na trening: sprawdź nasze propozycje z wybiegów

Włosy w znacznej części są zbudowane z białka, dlatego regularne dostarczanie im niezbędnych protein brzmi sensownie. Jednak badania pokazują, że codzienne jedzenie steków, nie wpłynie korzystnie na kondycję naszych włosów. Dieta bogata w tłuszcze podnosi poziom testosteronu, co z kolei prowadzi do utraty włosów. Warto postawić na chude mięso oraz ryby. Włącz do diety produkty sojowe, chude sery i twarogi, jajka, migdały fasolę oraz jogurt naturalny.

Używaj jej nie tylko do tego, by myć głowę. W ciągu dnia staraj się wypić przynajmniej 3 litry. Każda komórka naszego organizmu w sporym stopniu składa się z wody, dlatego odpowiednie nawodnienie jest niezbędne do prawidłowego funkcjonowania wszystkich mechanizmów.

Więcej o: