5 sposobów na PLANK! Zobacz jak ćwiczyć klasyczną deskę w nieklasyczny sposób! [5 ĆWICZEŃ]

Niektórzy jej nienawidzą, inni ją kochają - deska! To ćwiczenie swoją sławę zyskało już kilka lat temu i na stałe wpisało się do naszych treningów. Mimo tego, że jest proste i niezbyt wymagające daje naprawdę niesamowite efekty. Najważniejsza jednak jest technika. Dobrze wykonany plank uchroni nas przed kontuzją. Dzisiaj postanowiłam pokazać wam 5 'modyfikacji' tego ćwiczenia, które sama wykorzystuję w treningu i może u was też się sprawdzi!
Deska

Połóż się na brzuchu, a następnie oprzyj na przedramionach. Barki powinny znajdować się dokładnie nad łokciami. Zadrzyj palce i oprzyj je tak byś swobodnie mógł podnieś ciało. Pięty, biodra i ramiona są w linii prostej. Nie unoś wysoko pośladków i nie wyginaj w dół odcinka lędźwiowego. Deska Połóż się na brzuchu, a następnie oprzyj na przedramionach. Barki powinny znajdować się dokładnie nad łokciami. Zadrzyj palce i oprzyj je tak byś swobodnie mógł podnieś ciało. Pięty, biodra i ramiona są w linii prostej. Nie unoś wysoko pośladków i nie wyginaj w dół odcinka lędźwiowego. Aga Szymczak

Deska

Niektórzy jej nienawidzą, inni ją kochają - deska! To ćwiczenie swoją sławę zyskało już kilka lat temu i na stałe wpisało się do naszych treningów. Mimo tego, że jest proste i niezbyt wymagające daje naprawdę niesamowite efekty. Najważniejsza jednak jest technika. Dobrze wykonany plank uchroni nas przed kontuzją. Dzisiaj postanowiłam pokazać wam 5 "modyfikacji" tego ćwiczenia, które sama wykorzystuję w treningu i może u was też się sprawdzi!

Deska

Połóż się na brzuchu, a następnie oprzyj na przedramionach. Barki powinny znajdować się dokładnie nad łokciami. Zadrzyj palce i oprzyj je tak byś swobodnie mógł podnieś ciało. Pięty, biodra i ramiona są w linii prostej. Nie unoś wysoko pośladków i nie wyginaj w dół odcinka lędźwiowego.

Skręcaj ciało do boku płynnym ruchem Skręcaj ciało do boku płynnym ruchem Aga Szymczak

Deska ze skrętem tułowia w bok

Przyjmij pozycję deski (opisane w pierwszym ćwiczeniu), a następnie płynnym ruchem skręcaj biodra raz w prawą, raz w lewą stronę.

Kolano powinno być jak najbliżej łokcia Kolano powinno być jak najbliżej łokcia Aga Szymczak

Wspinaczka bokiem w pozycji deski

Przyjmij pozycję deski. Kolejny krok to dotykanie kolanem do łokcia czyli tak zwana wspinaczka bokiem. Dotykaj prawym kolanem, prawego łokcia i na odwrót. Jest to jedno z bardziej wymagających ćwiczeń, ale przynosi efekty.

Wykonaj lift do tyłu Wykonaj lift do tyłu Aga Szymczak

Lift do tyłu w pozycji deski

Przyjmij pozycję deski, a następnie raz jedną, rad drugą nogę unoś do góry, tym samym maksymalnie napinając pośladki. Pamiętaj o tym by ciało było cały czas napięte jak struna.

Trzymaj ciało napięte Trzymaj ciało napięte Aga Szymczak

Deska bokiem

Przyjmij pozycję boczną, czyli podpór bokiem. Od stóp do głów ciało powinno znajdować się w linii prostej i być napięte jak struna. Łokieć znajduje się dokładnie pod barkiem. Nogi wyprostowane i złączone (łatwiejsza wersja to nogi ułożone jedna przed drugą).

Możesz ćwiczyć tylko deskę bokiem, ale możesz również dodać wznosy, które świetnie modelują talię.

Więcej o: