Joga przy biurku [DO ZROBIENIA W DOMU I W PRACY]

Sztywny kark, bolące plecy, nadgarstki zmęczone pracą na komputerze, łydki spięte od chodzenia na obcasach. Na biurowe dolegliwości pomoże joga. Ćwiczenia zajmą ci tyle czasu, ile wyprawa po kolejną kawę.
Ćwiczenie 1. Usiądź na brzegu krzesła, oprzyj całe stopy na podłodze. Wyciągaj ciało do boków - raz w prawo, raz w lewo, następnie do góry. Potem dociśnij pośladki do siedzenia. Barki powinny być opuszczone (nie przyciągaj ich do uszu) i ciągnąć ciało do dołu. Trzymaj rozluźnioną szyję i poruszaj nią na boki. Następnie spleć dłonie za plecami i wypchnij klatkę piersiową do przodu - pracując przed komputerem, zazwyczaj przykurczamy klatkę, a ta pozycja 'otworzy' jej wewnętrzną część. Następnie zrób skłon do przodu, jakbyś chciała nurkować. Rozluźnij szyję. Trzymaj wklęsłe plecy. Ćwiczenie 1. Usiądź na brzegu krzesła, oprzyj całe stopy na podłodze. Wyciągaj ciało do boków - raz w prawo, raz w lewo, następnie do góry. Potem dociśnij pośladki do siedzenia. Barki powinny być opuszczone (nie przyciągaj ich do uszu) i ciągnąć ciało do dołu. Trzymaj rozluźnioną szyję i poruszaj nią na boki. Następnie spleć dłonie za plecami i wypchnij klatkę piersiową do przodu - pracując przed komputerem, zazwyczaj przykurczamy klatkę, a ta pozycja 'otworzy' jej wewnętrzną część. Następnie zrób skłon do przodu, jakbyś chciała nurkować. Rozluźnij szyję. Trzymaj wklęsłe plecy. Fot. ALBERT ZAWADA / AGENCJA GAZETA

Ćwiczenia przy biurku

Artykuł pochodzi z magazynu Tylko Zdrowie. Do kupienia w środy z Gazetą Wyborczą.

 

Tylko ZdrowieFot. Tylko Zdrowie

Ćwiczenia, które da się zrobić przy biurku, są inspirowane jogą. A ta, jak wiadomo, nie tylko pomaga pozbyć się napięć mięśni, dotlenić ciało, ale także doskonale wpływa na psychikę - relaksuje, dodaje energii, poprawia nastrój. Możesz potem pracować efektywniej, więc wiele firm na świecie oferuje pracownikom zajęcia jogi w biurze. Zanim joga wkroczy do naszych biur, sami możemy ćwiczyć przy biurku. Pozycje pokazuje Karolina Erdmann, nauczycielka jogi, która prowadzi w Warszawie szkołę Yoga Beat, gdzie ćwiczeniom towarzyszy energetyzująca muzyka.

Prezentowane ćwiczenia najlepiej robić jedno po drugim. W jednej pozycji wytrzymaj, licząc powoli do pięciu. Na koniec wykonaj trzy głębokie wdechy przeponowe (wciągaj powietrze i staraj się "napompować" nim brzuch, czyli wypchnij go do przodu) - zatrzymaj powietrze, licząc powoli do pięciu, potem bardzo wolno wypuść powietrze ustami. Nie ćwicz od razu po obiedzie.

Zobacz: Gyrotonic. Jogę dla tancerzy polubiły nie tylko gwiazdy

Ćwiczenie 1. Usiądź na brzegu krzesła, oprzyj całe stopy na podłodze. Wyciągaj ciało do boków - raz w prawo, raz w lewo, następnie do góry. Potem dociśnij pośladki do siedzenia. Barki powinny być opuszczone (nie przyciągaj ich do uszu) i ciągnąć ciało do dołu. Trzymaj rozluźnioną szyję i poruszaj nią na boki. Następnie spleć dłonie za plecami i wypchnij klatkę piersiową do przodu - pracując przed komputerem, zazwyczaj przykurczamy klatkę, a ta pozycja 'otworzy' jej wewnętrzną część. Następnie zrób skłon do przodu, jakbyś chciała nurkować. Rozluźnij szyję. Trzymaj wklęsłe plecy. Ćwiczenie 1. Usiądź na brzegu krzesła, oprzyj całe stopy na podłodze. Wyciągaj ciało do boków - raz w prawo, raz w lewo, następnie do góry. Potem dociśnij pośladki do siedzenia. Barki powinny być opuszczone (nie przyciągaj ich do uszu) i ciągnąć ciało do dołu. Trzymaj rozluźnioną szyję i poruszaj nią na boki. Następnie spleć dłonie za plecami i wypchnij klatkę piersiową do przodu - pracując przed komputerem, zazwyczaj przykurczamy klatkę, a ta pozycja 'otworzy' jej wewnętrzną część. Następnie zrób skłon do przodu, jakbyś chciała nurkować. Rozluźnij szyję. Trzymaj wklęsłe plecy. Fot. ALBERT ZAWADA / AGENCJA GAZETA

Ćwiczenia przy biurku. Ćwiczenie pierwsze

Usiądź na brzegu krzesła, oprzyj całe stopy na podłodze. Wyciągaj ciało do boków - raz w prawo, raz w lewo, następnie do góry. Potem dociśnij pośladki do siedzenia. Barki powinny być opuszczone (nie przyciągaj ich do uszu) i ciągnąć ciało do dołu. Trzymaj rozluźnioną szyję i poruszaj nią na boki. Następnie spleć dłonie za plecami i wypchnij klatkę piersiową do przodu - pracując przed komputerem, zazwyczaj przykurczamy klatkę, a ta pozycja "otworzy" jej wewnętrzną część. Następnie zrób skłon do przodu, jakbyś chciała nurkować. Rozluźnij szyję. Trzymaj wklęsłe plecy.

Zobacz: Joga na lepsze trawienie [DO ZROBIENIA W DOMU]

Ćwiczenie 2. Te ćwiczenia rozluźnią nadgarstek zmęczony trzymaniem myszki komputerowej i pisaniem na klawiaturze. Wyprostuj rękę, złap dłoń za palce i przyciągnij je w kierunku klatki piersiowej - to rozciągnie wewnętrzną część nadgarstka. Następnie zrób piąstkę i obejmij ją dłonią. Staraj się delikatnie zawijać nadgarstek - to rozluźni jego wierzchnią część. Ćwiczenie 2. Te ćwiczenia rozluźnią nadgarstek zmęczony trzymaniem myszki komputerowej i pisaniem na klawiaturze. Wyprostuj rękę, złap dłoń za palce i przyciągnij je w kierunku klatki piersiowej - to rozciągnie wewnętrzną część nadgarstka. Następnie zrób piąstkę i obejmij ją dłonią. Staraj się delikatnie zawijać nadgarstek - to rozluźni jego wierzchnią część. Fot. ALBERT ZAWADA / AGENCJA GAZETA

Ćwiczenia przy biurku. Ćwiczenie drugie

Te ćwiczenia rozluźnią nadgarstek zmęczony trzymaniem myszki komputerowej i pisaniem na klawiaturze. Wyprostuj rękę, złap dłoń za palce i przyciągnij je w kierunku klatki piersiowej - to rozciągnie wewnętrzną część nadgarstka. Następnie zrób piąstkę i obejmij ją dłonią. Staraj się delikatnie zawijać nadgarstek - to rozluźni jego wierzchnią część.

Zobacz: Joga zapisana na receptę. Na lepszy sen, bóle, brak energii, depresję...

Ćwiczenie 3. Prawą ręką opleć lewy nadgarstek i zbliż dłonie do siebie. Załóż prawą nogę na lewą, staraj się przełożyć stopę pod łydką. Powtórz ćwiczenie, zaplatając drugą rękę i nogę. Ćwiczenie 3. Prawą ręką opleć lewy nadgarstek i zbliż dłonie do siebie. Załóż prawą nogę na lewą, staraj się przełożyć stopę pod łydką. Powtórz ćwiczenie, zaplatając drugą rękę i nogę. Fot. ALBERT ZAWADA / AGENCJA GAZETA

Ćwiczenia przy biurku. Ćwiczenie trzecie

Prawą ręką opleć lewy nadgarstek i zbliż dłonie do siebie. Załóż prawą nogę na lewą, staraj się przełożyć stopę pod łydką. Powtórz ćwiczenie, zaplatając drugą rękę i nogę.

Zobacz: Fitness w pracy? Oto 5 prostych ćwiczeń, które możesz zrobić przy biurku

Ćwiczenia przy biurku. Ćwiczenie czwarte

Siedząc na krześle, połóż prawą stopę na nogę, dociśnij prawe kolano do krzesła lewą dłonią i obróć się w kierunku ugiętej nogi, opierając prawą rękę za plecami. Następnie połóż wyciągnięte ręce na biurku, potem na podłodze przed sobą. Teraz powtórz ćwiczenie na drugą stronę ciała. Pozycje skrętne sprawiają, że pracuje cały kręgosłup, rozluźniają się mięśnie pleców i pobudzają do pracy system trawienny.

Zobacz: Jak schudnąć. 5 pozycji jogi, które przyspieszą metabolizm

Ćwiczenie 5. Obejmij kostki nóg dłońmi i schowaj głowę. Następnie obejmij ramionami kolana. Potem złap za palce stóp. Te pozycje rozciągają m.in. łydki zmęczone butami na obcasach. Ćwiczenie 5. Obejmij kostki nóg dłońmi i schowaj głowę. Następnie obejmij ramionami kolana. Potem złap za palce stóp. Te pozycje rozciągają m.in. łydki zmęczone butami na obcasach. Fot. ALBERT ZAWADA / AGENCJA GAZETA

Ćwiczenia przy biurku. Ćwiczenie piąte

Obejmij kostki nóg dłońmi i schowaj głowę. Następnie obejmij ramionami kolana. Potem złap za palce stóp. Te pozycje rozciągają m.in. łydki zmęczone butami na obcasach.

Zobacz: Joga hormonalna. Usuwa stres i dodaje energii

Więcej o: