11 błędów, których powinnaś unikać w trakcie treningu [GALERIA]

Brak rozgrzewki czy rozciągania mięśni po ćwiczeniach są przyczyną tego, że twój trening jest nieefektywny. Wyklucz podstawowe błędy, a osiągniesz wymarzony efekt wymarzonej sylwetki.
Ada Palka to trenerka personalna, lekkoatletka oraz ekspertka myfitness.pl, od dziecka jest związana ze sportem. Jako doświadczony sportowiec zdradziła nam, jakich 11 najczęściej popełnianych błędów unikać, aby trening przyniósł nam 100 procent efektów i satysfakcji. 
<br>
<br>
Zdjęcia wykonał Mateusz Szelc. Ada Palka to trenerka personalna, lekkoatletka oraz ekspertka myfitness.pl, od dziecka jest związana ze sportem. Jako doświadczony sportowiec zdradziła nam, jakich 11 najczęściej popełnianych błędów unikać, aby trening przyniósł nam 100 procent efektów i satysfakcji.

Zdjęcia wykonał Mateusz Szelc. fot. Mateusz Szelc
1. Nie wykonujesz rozgrzewki przed treningiem 
<br>
<br>
Jednym z podstawowych błędów popełnianych podczas ćwiczeń jest pominięcie rozgrzewki i przejście do treningu właściwego. Z uwagi na niedostateczne rozgrzanie mięśni jesteśmy narażeni na poważne kontuzje. Rozgrzewka ma na celu przygotowanie ciała do wysiłku oraz zwiększa wydolność organizmu. Powinna trwać minimum 10 minut i obejmować te partie ciała, które będą angażowane podczas ćwiczeń. 1. Nie wykonujesz rozgrzewki przed treningiem

Jednym z podstawowych błędów popełnianych podczas ćwiczeń jest pominięcie rozgrzewki i przejście do treningu właściwego. Z uwagi na niedostateczne rozgrzanie mięśni jesteśmy narażeni na poważne kontuzje. Rozgrzewka ma na celu przygotowanie ciała do wysiłku oraz zwiększa wydolność organizmu. Powinna trwać minimum 10 minut i obejmować te partie ciała, które będą angażowane podczas ćwiczeń. fot. Mateusz Szelc
2. Wykonujesz zbyt krótki trening
<br>
<br>
Trening, który trwa krócej niż 30 minut, może nie przynieść ci oczekiwanych rezultatów. Dlaczego? Ponieważ właściwa praca mięśni oraz spalanie tkanki tłuszczowej rozpoczyna się po 20 minutach ćwiczeń. Kilkuminutowe ćwiczenia nie pozwolą ci osiągnąć wymarzonej sylwetki, nawet jeżeli będą wykonywane codziennie. 
2. Wykonujesz zbyt krótki trening

Trening, który trwa krócej niż 30 minut, może nie przynieść ci oczekiwanych rezultatów. Dlaczego? Ponieważ właściwa praca mięśni oraz spalanie tkanki tłuszczowej rozpoczyna się po 20 minutach ćwiczeń. Kilkuminutowe ćwiczenia nie pozwolą ci osiągnąć wymarzonej sylwetki, nawet jeżeli będą wykonywane codziennie. fot. Mateusz Szelc
3. Nie wykonujesz ćwiczeń rozciągających 
<br>
<br>
Stretching po treningu jest równie ważny jak rozgrzewka przed ćwiczeniami. Ma na celu rozciągnięcie oraz rozluźnienie mięśni, które po wysiłku fizycznym są naprężone i sztywne. Dzięki stretchingowi następuje regeneracja mięśni, zapobiegamy tworzeniu się zakwasów oraz zwiększamy ruchomość naszego ciała. 
3. Nie wykonujesz ćwiczeń rozciągających

Stretching po treningu jest równie ważny jak rozgrzewka przed ćwiczeniami. Ma na celu rozciągnięcie oraz rozluźnienie mięśni, które po wysiłku fizycznym są naprężone i sztywne. Dzięki stretchingowi następuje regeneracja mięśni, zapobiegamy tworzeniu się zakwasów oraz zwiększamy ruchomość naszego ciała. fot. Mateusz Szelc
4. Nieregularnie uprawiasz ćwiczenia
<br>
<br>
Jeżeli chcesz osiągnąć efekty swoich zmagań, musisz pamiętać o systematycznych treningach. Nawet najbardziej intensywne ćwiczenia wykonywane jedynie sporadycznie, nie przyniosą oczekiwanego efektu. Liczba treningów w tygodniu zależy od twoich indywidualnych potrzeb. Dla zachowania dobrej kondycji, warto wykonać trening przynajmniej 3 razy w tygodniu.  
4. Nieregularnie uprawiasz ćwiczenia

Jeżeli chcesz osiągnąć efekty swoich zmagań, musisz pamiętać o systematycznych treningach. Nawet najbardziej intensywne ćwiczenia wykonywane jedynie sporadycznie, nie przyniosą oczekiwanego efektu. Liczba treningów w tygodniu zależy od twoich indywidualnych potrzeb. Dla zachowania dobrej kondycji, warto wykonać trening przynajmniej 3 razy w tygodniu. fot. Mateusz Szelc
5. Jesz posiłek tuż przed ćwiczeniami
<br>
<br>
Ostatni posiłek należy spożyć minimum dwie godziny przed treningiem. Pokarm, który nie został strawiony, nie dostarcza energii do ćwiczeń. Ponadto, ćwiczenia z pełnym żołądkiem mogą powodować wzdęcia oraz mdłości.
5. Jesz posiłek tuż przed ćwiczeniami

Ostatni posiłek należy spożyć minimum dwie godziny przed treningiem. Pokarm, który nie został strawiony, nie dostarcza energii do ćwiczeń. Ponadto, ćwiczenia z pełnym żołądkiem mogą powodować wzdęcia oraz mdłości. fot. Mateusz Szelc
6. Wykonujesz trening tylko wieczorem
<br>
<br>
Okazuje się, że wieczorne treningi nie są tak efektywne, jak mogłoby się wydawać. To właśnie rano najlepiej spalamy tkankę tłuszczową. Podczas snu organizm magazynuje tłuszcz bezpośrednio w niechcianych miejscach. Jeżeli wykonasz trening w godzinach porannych zdecydowanie szybciej zgubisz zbędne kilogramy. 

6. Wykonujesz trening tylko wieczorem

Okazuje się, że wieczorne treningi nie są tak efektywne, jak mogłoby się wydawać. To właśnie rano najlepiej spalamy tkankę tłuszczową. Podczas snu organizm magazynuje tłuszcz bezpośrednio w niechcianych miejscach. Jeżeli wykonasz trening w godzinach porannych zdecydowanie szybciej zgubisz zbędne kilogramy. fot. Mateusz Szelc
7. Wykonujesz stale te same ćwiczenia
<br>
<br>
Z reguły, w życiu chętniej robimy to, co sprawia nam przyjemność. Wszystko to, czego zrobienie może stanowić problem, staramy się unikać lub odkładamy wykonanie tego na później. Podobnie jest w przypadku ćwiczeń. Zdecydowanie przyjemniejszy trening to taki, podczas którego realizujemy swoje ulubione ćwiczenia. Niestety musisz wiedzieć, że brak różnorodności przyniesie zdecydowanie gorsze efekty. Pomyśl zatem o celu, do którego dążysz i zacznij wykonywać te ćwiczenia, które stanowią dla ciebie prawdziwe wyzwanie.
7. Wykonujesz stale te same ćwiczenia

Z reguły, w życiu chętniej robimy to, co sprawia nam przyjemność. Wszystko to, czego zrobienie może stanowić problem, staramy się unikać lub odkładamy wykonanie tego na później. Podobnie jest w przypadku ćwiczeń. Zdecydowanie przyjemniejszy trening to taki, podczas którego realizujemy swoje ulubione ćwiczenia. Niestety musisz wiedzieć, że brak różnorodności przyniesie zdecydowanie gorsze efekty. Pomyśl zatem o celu, do którego dążysz i zacznij wykonywać te ćwiczenia, które stanowią dla ciebie prawdziwe wyzwanie. fot. Mateusz Szelc
8. Nie dbasz o technikę wykonywanych ćwiczeń
<br>
<br>
Na skuteczny trening składa się nie tylko systematyczność, ale i wiedza w zakresie odpowiedniej techniki ćwiczeń. Rozpoczynając swoją przygodę z fitnessem warto filmy instruktażowe na kanale You Tube <a href=Rusz się oraz umówić się na trening indywidualny z wykwalifikowanym trenerem, który udzieli cennych wskazówek. Dzięki temu treningi będą nie tylko efektywne, ale i bezpieczne dla naszego zdrowia. " title="8. Nie dbasz o technikę wykonywanych ćwiczeń

Na skuteczny trening składa się nie tylko systematyczność, ale i wiedza w zakresie odpowiedniej techniki ćwiczeń. Rozpoczynając swoją przygodę z fitnessem warto filmy instruktażowe na kanale You Tube Rusz się oraz umówić się na trening indywidualny z wykwalifikowanym trenerem, który udzieli cennych wskazówek. Dzięki temu treningi będą nie tylko efektywne, ale i bezpieczne dla naszego zdrowia. " /> 8. Nie dbasz o technikę wykonywanych ćwiczeń

Na skuteczny trening składa się nie tylko systematyczność, ale i wiedza w zakresie odpowiedniej techniki ćwiczeń. Rozpoczynając swoją przygodę z fitnessem warto filmy instruktażowe na kanale You Tube Rusz się oraz umówić się na trening indywidualny z wykwalifikowanym trenerem, który udzieli cennych wskazówek. Dzięki temu treningi będą nie tylko efektywne, ale i bezpieczne dla naszego zdrowia. fot. Mateusz Szelc
9. Spożywasz zły posiłek po treningu lub w ogóle nie jesz
<br>
<br>
Nieodpowiednia dieta jest skuteczna tylko do pewnego czasu, potem może okazać się być bardzo niebezpieczna. Jeżeli chcesz stracić nadmiar tkanki tłuszczowej, radykalne zmniejszanie liczby spożywanych kalorii jest dużym błędem. Jeżeli jesz zbyt mało to metabolizm jest spowolniony, a spożywane kalorie gromadzą się w postaci tkanki tłuszczowej. Pamiętaj o zbilansowanej diecie pełnej białka, warzyw i dobrych tłuszczy.
9. Spożywasz zły posiłek po treningu lub w ogóle nie jesz

Nieodpowiednia dieta jest skuteczna tylko do pewnego czasu, potem może okazać się być bardzo niebezpieczna. Jeżeli chcesz stracić nadmiar tkanki tłuszczowej, radykalne zmniejszanie liczby spożywanych kalorii jest dużym błędem. Jeżeli jesz zbyt mało to metabolizm jest spowolniony, a spożywane kalorie gromadzą się w postaci tkanki tłuszczowej. Pamiętaj o zbilansowanej diecie pełnej białka, warzyw i dobrych tłuszczy. fot. Mateusz Szelc
10. Używasz zbyt dużego obciążenia podczas treningu
<br>
<br>
Podczas wykonywania ćwiczeń ważne jest, aby dobrać odpowiednie ciężar do swoich możliwości. Rozpoczynając treningi lepiej użyć minimalnego obciążenia i stopniowo go zwiększać. Zbyt duży ciężar może spowodować nadmierne obciążenie mięśni, przez co szybko zabranie ci sił do dalszego treningu lub może przyczynić się do powstania kontuzji. 
10. Używasz zbyt dużego obciążenia podczas treningu

Podczas wykonywania ćwiczeń ważne jest, aby dobrać odpowiednie ciężar do swoich możliwości. Rozpoczynając treningi lepiej użyć minimalnego obciążenia i stopniowo go zwiększać. Zbyt duży ciężar może spowodować nadmierne obciążenie mięśni, przez co szybko zabranie ci sił do dalszego treningu lub może przyczynić się do powstania kontuzji. fot. Mateusz Szelc
11. Nie nawadniasz organizmu podczas ćwiczeń
<br>
<br>
Zbyt mała ilość płynów dostarczana do organizmu wpływa na jego funkcjonowanie. Pocąc się podczas wysiłku fizycznego tracimy nie tylko wodę, ale i cenne mikroelementy. Pamiętaj, by podczas ćwiczeń systematycznie dostarczać płynów. Co więcej, pij przynajmniej dwa litry wody dziennie.

11. Nie nawadniasz organizmu podczas ćwiczeń

Zbyt mała ilość płynów dostarczana do organizmu wpływa na jego funkcjonowanie. Pocąc się podczas wysiłku fizycznego tracimy nie tylko wodę, ale i cenne mikroelementy. Pamiętaj, by podczas ćwiczeń systematycznie dostarczać płynów. Co więcej, pij przynajmniej dwa litry wody dziennie. fot. Mateusz Szelc
Więcej o: