4 powody, dla których trening pomaga osiągnąć lepszy orgazm

Monika Mozgała, Magda Derewecka
22.09.2015 17:22
Mięśnie Kegla - jak i po co je ćwiczyć?

Mięśnie Kegla - ćwiczenia

Mięśnie Kegla bardzo łatwo znaleźć - odpowiadają one bowiem za trzymanie moczu, więc siusiając wystarczy na chwilę wstrzymać strumień, by poczuć, gdzie się znajdują. Ich napinanie odpowiada przy tym nie tylko za to - w tym samym momencie zaciskają się również zwieracze odbytu oraz (u kobiet) wejście do pochwy. Jednakże po ich identyfikacji nie warto wykonywać ćwiczeń w ten sposób - specjaliści to odradzają, bowiem wówczas pęcherz może nie zostać opróżniony do końca. Na dłuższą metę może to doprowadzić nawet do zapalenia układu moczowego.

Oto kilka przykładów ćwiczeń:
1. Stań w rozkroku, napnij mięśnie, poczekaj 5 sekund i je rozluźnij. Następnie - po krótkim odpoczynku - powtórz ćwiczenie, wykonując serię 5 skurczów.
2. Połóż się na łóżku, na plecach i zastosuj się do tego, co napisano wyżej - napnij mięśnie, policz do 5, a następnie je rozluźnij, by po chwili znów je napiąć. Po 5 skurczach odpocznij, jednak ćwiczenie to wykonuj 3 razy dziennie. Istotne jest też to, by po pewnym czasie zwiększać ilość ćwiczeń w serii - z czasem wiec warto robić po 10-15 skurczów.
3. Ćwiczyć można z ciężarkami dopochwowymi, kulkami gejszy, a nawet z urządzeniem podobnym do tego, który stosował doktor Kegel (balonik epino). Trening wygląda podobnie, jednak wówczas celem jest utrzymanie obciążenia w pochwie - przez około 15 minut. Obciążenie po pewnym czasie można zwiększać, tym samym umacniając siłę mięśni - rzecz jasna, nie można z nim jednak zbytnio przesadzać.
4. Ćwiczyć można również z innymi przyrządami - na przykład z wielką piłką, używaną przez kobiety w ciąży, na której się siada i odbijając stara utrzymać, ale także z mniejszą piłeczką, którą należy zaciskać między udami, w pozycji leżącej.

Ćwiczenia na mięśnie Kegla - dodatkowe porady

Co ważne, wykonując ćwiczenia mięśni Kegla trzeba dbać o to, by napinając je, nie napinać jednocześnie pośladków oraz mięśni brzucha. Zawsze gdy po dłuższym ich wykonywaniu ćwiczenia wydają się łatwe, warto zwiększyć ich ilość oraz siłę nacisku. Nie chodzi o to, by je przetrenowywać - wszystko trzeba robić z umiarem - trzeba jednak je wzmacniać, a zatem po kilku dniach czy tygodniach można nieco zwiększyć wysiłek, gdyż w naturalny sposób się wzmocniły i poprzednie ćwiczenie nie sprawia im już trudności.

Jak zaś ćwiczenia Kegla powinni wykonywać mężczyźni? Dokładnie w ten sam sposób - trenując z piłką, albo zaciskając mięśnie stojąc czy leżąc. U panów wspomniane mięśnie są ulokowane między nasadą penisa a odbytem. Podczas napinania ich każdy ćwiczący (również kobiety) powinien wykonać wdech, natomiast wypuścić powietrze z płuc w czasie ich rozluźniania. Panom warto przypomnieć, że każdy mięsień potrzebuje czasu na regenerację, więc lepiej na początku nie ćwiczyć codziennie. Nie warto także zbytnio go przeciążać.

Więcej o: