Sylwia Nowak i jej sposób na płaski brzuch [6 ĆWICZEŃ]

Magdalena Derewecka, Marlena Ciborowska, Magdalena Małecka
11.08.2016 15:22
Płaski brzuch w tydzień?

Płaski brzuch można sobie zapewnić w znacznie krótszym czasie. Jak uzyskać płaski brzuch w tydzień? Standardowe ćwiczenia na płaski brzuch w tydzień nie uczynią go idealnie umięśnionym. Potrzeba do tego celu co najmniej 6 tygodni, o ile dana osoba nie ma nadwagi, ani nie jest otyła. Po takim czasie można zobaczyć pierwsze efekty treningów.

Pierwszym z nich jest ćwiczenie wykonywane w pozycji leżącej na plecach. Należy nieść ugięte nogi tak, by łydki znalazły się równolegle do podłogi. Jednocześnie krzyżujemy ręce na piersiach i napinamy mocno mięśnie brzucha. Przy wdechu unosimy głowę i całą górną część pleców, bez przyciągania brody do piersi. Wydychając powietrze, powoli opuszczamy plecy, ale tak, aby nie opierać głowy na podłodze. Ćwiczenie powtarzamy co najmniej 20 razy w serii i przerywamy jego wykonywanie w momencie, kiedy poczujemy napięcie w barkach.

Drugim ćwiczeniem na płaski brzuch w tydzień są brzuszki odwrócone. W tym przypadku również kładziemy się na plecach i przenosimy proste ręce za głowę. Dłonie wsuwamy pod jakiś ciężki mebel, szafę lub kanapę i w takiej pozycji unosimy nogi do pionu i lekko uginamy kolana. Przy takim ruchu mięśnie naszego brzucha powinny być maksymalnie napięte. Dociskamy plecy do podłogi i robiąc wdech, unosimy biodra o kilka centymetrów, a następnie z wydechem opuszczamy biodra. Takie ćwiczenie wykonujemy w ramach co najmniej 18 powtórzeń i przerywamy je, jeśli zaczynamy gwałtownie podrywać biodra w górę.

Trzecim ćwiczeniem na płaski brzuch w tydzień jest kołyska. Należy przy nim usiąść na podłodze i ugiąć nogi. Unosimy stopy i staramy się utrzymać równowagę, balansując przy tym na kości ogonowej. Napinany mięśnie brzucha i prostujemy nogi, jednocześnie odchylając tułów w tył. Wracamy do pozycji wyjściowej i nie opuszczamy stóp na podłogę. Trzeba wykonać co najmniej 8 powtórzeń dziennie.

Ostatnim, czwartym ćwiczeniem zalecanym jako skuteczny sposób na spłaszczenie brzucha w tydzień, jest unoszenie bioder. Kładziemy się na prawym boku i podpieramy na prawym łokciu. Lewą dłoń opieramy na biodrze, napinamy mięśnie brzucha i robiąc wdech, unosimy biodra tak, aby ciało utworzyło linię prostą. Wytrzymujemy w pozycji kilka sekund i opuszczamy biodra. Ćwiczenie powtarzamy co najmniej 15 razy - trzy serie na prawym i trzy serie na lewym boku. Przerywamy je, kiedy poczujemy, że nie utrzymamy już bioder na stałej wysokości.

Trzeba pamiętać o kilku zasadach. Za pierwszym razem na pewno nikt nie wykona wielu powtórzeń podanych ćwiczeń, chyba że już wcześniej regularnie był aktywny fizycznie. Zasadniczo każde z opisanych ćwiczeń powtarza się tyle razy, ile zdołamy, ale nie mniej niż zostało to wskazane. Między seriami zaleca się 30-sekundowy odpoczynek.
Więcej o: