Akop i Sylwia Szostak. Trening brzucha [Cz.1]

Akop i Sylwia Szostak
17.01.2016 00:26
Skuteczne ćwiczenia na brzuch dla mężczyzn

Trening A6W

Kolejne ćwiczenia na brzuch dla mężczyzn do Aerobiczna 6 Weidera. Wszystkie wykonywane są w pozycji leżącej, na miękkim, płaskim podłożu, bez specjalistycznego sprzętu. W treningu nie robimy przerwy, dzięki czemu mięśnie pracują efektywnie i pozostają w nieustannym napięciu. Ćwiczyć powinno się codziennie przez 6 tygodni, czyli w sumie przez 42 dni.


Poszczególne ćwiczenia A6W wyglądają następująco:
1. W pozycji leżącej unosimy górną część tułowia i jedną nogę zgiętą w kolanie pod kątem prostym. Wykonujemy spięcie, dotykając uniesionego kolana dłonią.
2. Tak samo jak w ćwiczeniu 1. tyle że unosimy obie nogi jednocześnie.
3. W pozycji z uniesionym tułowiem i jedną nogą wykonujemy spięcia, ale dłonie trzymamy splecione na karku.
4. Pozycja z ćwiczenia 2., ale ręce trzymamy splecione na karku.
5. Utrzymujemy uniesioną górną część tułowia i ręce splecione na karku. Unosimy nogi nad podłogę i wykonujemy nożyce.
6. Unosimy jednocześnie górną partię ciała oraz wyprostowane nogi nad podłogą i wytrzymujemy w tej pozycji 3 sekundy. Każde ćwiczenie wykonujemy w serii po 6 ćwiczeń.

Ćwiczenia ABS
Wśród ćwiczeń na brzuch dla mężczyzn wymienia się też trening ABS. Należy wykonywać je co najmniej 4 razy w tygodniu, z jednodniowym odpoczynkiem przeznaczonym na regenerację mięśni. Zaletą tych ćwiczeń jest to, że się szybko nie znudzą, a trening trwa zaledwie 10 minut. Istnieje 10 poziomów trudności tego treningu. Pierwszy to poziom A, którego zadaniem jest rozgrzewka i przygotowanie mięśni do wytężonej pracy.
Ćwiczenia na brzuch dla mężczyzn ABS są szybkie i intensywne. Będąc na wstępnym poziomie A treningu, należy wykonywać 4 serie ćwiczeń:
1. Wypychanie nóg do przodu w pozycji leżącej - 15 powtórzeń.
2. Skłony tułowia w leżeniu z uniesionymi prostymi nogami - 25 powtórzeń.
3. Wypychanie nóg w pozycji leżącej - 10 powtórzeń.
4. Skłony tułowia z uniesionymi nogami - 15 powtórzeń.
Dla porównania na poziomie 1. występuje inna kolejność ćwiczeń na mięśnie brzucha dla mężczyzn:
1. Wypychanie nóg w pozycji leżącej - 15 powtórzeń w średnim tempie.
2. Wypychanie nóg w pozycji leżącej - 10 powtórzeń w średnim tempie.
3. Skłony tułowia w leżeniu, z ugiętymi pod kątem prostym kolanami - 25 powtórzeń w wolnym tempie.
4. Skłony tułowia w leżeniu z prostymi nogami - 10 powtórzeń w szybkim tempie.
Trening realizowany systematycznie, zgodnie z planem, powinien przynieść ćwiczącemu znakomite rezultaty, które również uzależnione są od sylwetki danej osoby.