Ćwiczenia na brzuch. Jak spalić oponkę w talii?

Magda Derewecka, Krzysztof Hautz, Justyna Więckowska, Janusz Raczyński
19.11.2014 16:46
Ćwiczenia na talię

Jednym z podstawowych wyznaczników kobiecego piękna jest talia osy - którą niełatwo uzyskać. Kobiety mają tendencję do tycia w pasie, te skłonności nasilają się wraz z wiekiem. Żeby powstrzymać tycie w tych obszarach, ładnie wysmuklić sylwetkę i uzyskać wymarzoną talię osy wystarczy zdrowo się odżywiać i w odpowiedni sposób ćwiczyć.

Talia osy

Ładnie zaznaczona talia nadaje ciału kształtu klepsydry lub gruszki - w każdym jednak z tych przypadków talia jest smukła i wąska. Obecnie trudniej uzyskać taki efekt, gdyż w poprzednich wiekach był naturalną konsekwencją noszenia gorsetu. Gorset jednak był tak niewygodny, powodował takie zniekształcenia ciała i narządów wewnętrznych, że raz na zawsze z niego zrezygnowano.



Ćwiczenia na talię - porady

Przy ćwiczeniach na talię ważna jest systematyczność. Oznacza to, że by uzyskać oczekiwane rezultaty, należy ćwiczyć przynajmniej 3 razy w tygodniu. Wówczas mięśnie mają czas odpocząć i zregenerować się, jednak przy tym podejmują istotny wysiłek. Im bardziej siedzący tryb życia się prowadzi, tym ćwiczeń powinno być więcej.

Już po pierwszych kilku tygodniach zauważysz rezultaty. Warto zrezygnować z zajadania się słodyczami i tłustymi potrawami, a zamiast tego spożywać białko, konieczne do budowy mięśni, jak również jeść wiele owoców i warzyw, by czuć się lekko, rześko i zdrowo! Wówczas mamy większą chęć do ćwiczeń! Dietetycy radzą, by nie zapominać o piciu odpowiedniej ilości wody mineralnej, jak również o spożywaniu termogeników, czyli takich pokarmów, które spalają tłuszcz podnosząc temperaturę ciała. Oczywiście, nie jest to wzrost który mógłby zagrażać zdrowiu - nawet tego nie czujemy, bowiem jednym z termogeników jest na przykład czerwona papryka.



Najlepsze ćwiczenia na talię
1. Nożyce: Żeby mieć piękną talię, trzeba zrzucić fałdki na brzuchu i tak zwaną oponkę. Jednym z najlepszych ćwiczeń na ładne wymodelowanie brzucha i jego mięśni są nożyce. Warto wykonywać je seriami, po 10-20 ruchów w każdej serii. Nożyce mogą być pionowe lub poziome, a nawet okrążane - najlepiej jak najbardziej je różnicować, ażeby używać różnych partii mięśni.
2. Brzuszki: Kolejne popularne ćwiczenie modelujące talię to brzuszki. Mogą być tradycyjne, bądź skośne, ale można również ćwiczyć z ciężarkami. Wówczas przekładamy ciężarek to pod jednym, to pod drugim kolanem, uginając nogi i kolejno je unosząc.
3. Unoszenie nóg: Istnieją 2 warianty tego ćwiczenia - albo leżąc unosimy nogi proste i złączone, starając się je podnieść jak najwyżej, albo też leżąc i opierając się na łokciach unosimy kolejno nogi ugięte w kolanie, przyciągając je do klatki piersiowej. Najpierw prawą, potem lewą, a potem obie.
4. Hula-hop: To jedno z najprostszych i najskuteczniejszych ćwiczeń, jakie można wykonywać w domu. Kręcenie hula-hopem ładnie modeluje talię.
5. Tańce: taniec to ruch, a ruch to przecież zdrowie! Ale niektóre tańce są wyjątkowo skuteczne w ładnym rzeźbieniu talii. To przede wszystkim taniec brzucha (belly dance) oraz tańce latynoamerykańskie.