Ćwiczenia w domu: ćwiczenia na brzuch z Małgorzatą Mączyńską

Magdalena Derewecka, Piotr Szubryt
07.03.2014 00:01
ĆWICZENIA W DOMU: ĆWICZENIA NA BRZUCH Z MAŁGORZATĄ MĄCZYŃSKĄ
Gdy zdecydujemy się już na walkę o piękną sylwetkę i zdrowe ciało, musimy pamiętać o tym, że swój cel z pewnością osiągniemy dzięki odpowiedniej diecie, zmianie trybu życia, aktywności fizycznej i systematyczności. Jeśli nie mamy czasu na regularne odwiedzanie siłowni, pamiętajmy, że są ćwiczenia, które z powodzeniem możemy wykonać w zaciszu swojego domu. Jak je wykonywać? Ćwiczenia na brzuch zaprezentuje Małgorzata Mączyńska.

Inne ćwiczenia Małgosi Mączyńskiej:
Tabata fat burning
10 minut na jędrne pośladki
10 minut na płaski brzuch
Trening na ramiona w domu


Mistrzyni Polski Fitness Bikini pokazuje nam, że do ćwiczeń możemy wykorzystać kanapę. Układamy się na niej, podpieramy ręce, odginamy się nieco do tyłu i przyciągamy nogi. Ruch ten powtarzamy dziesięć razy w czterech seriach. Ważne jest by zaokrąglać odcinek lędźwiowy przy ruchu tułowia i nóg do środka. Nie ściągamy również brody do mostka i staramy się zaokrąglać łopatki. To istotne, ponieważ nie chcemy nabawić się żadnej kontuzji kręgosłupa i zależy nam na osiągnięciu efektu, którego nie zobaczymy, jeśli nie będziemy ćwiczeń wykonywać poprawnie. Jeśli czujemy się na siłach, możemy wykonać utrudnioną wersję ćwiczenia i naprzemiennie przyciągać kolano do brody.


Drugie ćwiczenie proponowane przez trenerkę wymaga od nas położenia się na podłodze (plecy przyklejone do podłoża) i umieszczenie nóg pod kątem prostym na kanapie. Przystawiamy dłonie do skroni i pamiętamy o tym, by nie ciągnąć głowy do góry podczas wykonywania brzuszków. Nie odrywamy odcinka lędźwiowego, zwracamy uwagę na pracę mięśni brzucha. W tym przypadku również wykonujemy dziesięć ruchów po cztery serie. Wersja dla nieco zaawansowanych wymaga trzymania rąk w górze i powolne opadanie ciała.


Kolejno opieramy przedramiona na kanapie (łokcie w linii barków). Prostujemy nasze ciało jak przy klasycznej desce. Napinamy mięśnie, wciągamy brzuch, utrzymujemy nasze ciało w tej pozycji wytrzymując około pół minuty i powtarzamy tę figurę cztery razy. Aby rozciągnąć ciało po treningu warto położyć się brzuchu i podciągnąć swoje ciało na rękach jak najmocniej do tyłu.


UWAGA! Przed wykonaniem treningu należy zrobić rozgrzewkę. Nie możemy zacząć treningu tuż po jedzeniu ani na czczo. Pamiętajmy o piciu dużej ilości wody i uzupełnianiu elektrolitów. Jeśli cierpimy na jakieś schorzenia, skonsultujmy z lekarzem możliwość wykonywania przedstawionych ćwiczeń.



Więcej o: