Trądzik a trening - jak zapobiegać pojawianiu się niedoskonałości?

Trądzik może zniechęcić nawet najbardziej zapalonych sportowców do treningu. Najgorsze jest to, że pot, nieodpowiedni strój sportowy i źle dobrane kosmetyki znacznie pogorszają ten problem. Wtedy na czole, dekolcie i plecach pojawiają się krostki, które chcielibyśmy ukryć. Jeśli walczysz z trądzikiem, poniższe wskazówki pomogą ci się go pozbyć.

Oczyszczaj skórę przed treningiem

 

Przyczyną krostek jest pot, połączony z zanieczyszczeniami, naturalnie występującymi w skórze olejkami, martwymi komórkami naskórka i niektórymi kosmetykami (zazwyczaj tymi, o ciężkich konsystencjach, na bazie olejów mineralnych). Pod wpływem tych czynników zatykają się pory i powstaje stan zapalny. Żeby zminimalizować ryzyko wystąpienia niedoskonałości, przed treningiem zmyj makijaż. Użyj w tym celu mleczka lub żelu antybakteryjnego, przeznaczonego do cery trądzikowej. Jeśli zależy ci na czasie, do torby na trening schowaj chusteczki oczyszczające.

Wybierz strój pochłaniający pot

 

Trądzik na ciele (na pośladkach, plecach czy dekolcie) jest spowodowany głównie przez pot, który przyciąga bakterie i skutkuje krostkami oraz syntetyczne materiały, które podrażniają skórę. Najgorzej, jeśli ściśle przylegają do ciała, podrażniając problematyczne miejsca. Dlatego wybierz ubranie bawełniane, pochłaniające pot. Najlepiej takie, które zawiera antybakteryjne jony srebra. Nie zapomnij zabrać na trening czystego ręcznika, którym przykryjesz sprzęty do ćwiczeń i maty. One są siedliskiem bakterii.

Włosy trzymaj z daleka od twarzy

 

Zanieczyszczenia z włosów przedostają się na ciało i twarzy i zatykają pory. Dlatego zwiąż włosy w kucyk, zrób koczek lub wybierz jakieś łatwe upięcie. Jeśli regularnie ćwiczysz i masz problem z krostkami, unikaj wszelkich odżywek, sprayów i olejków bez spłukiwania. Albo chociaż nie nakładaj ich przy skórze głowy. Podczas treningu ich składniki przedostają się na twarz i skutkują niedoskonałościami.

Od razu po treningu weź prysznic

 

Szybko idź pod prysznic, żeby pot i bakterie nie zalegały na skórze. Użyj antybakteryjnego mydła, takie które zawiera kwas salicylowy i cynk (te składniki powinny znaleźć się także w kosmetyku do oczyszczania twarzy po treningu). One zwężą pory, dobrze oczyszczą i zminimalizują ryzyko krostek. Jeśli masz chwilę czasu, zostaw te produkty na skórze przed około 5 minut. Wtedy lepiej zadziałają. Antybakteryjnych żeli, z kwasami, kwasem salicylowym czy glikolowym, a także z cynkiem, warto używać także na co dzień.

Więcej o: