Jesienią nie musisz przytyć. Walcz!

Boisz się, że po lecie łatwo przybierzesz na wadze? Wszystko zależy od ciebie. Faktycznie, wiele osób postanawia odpuścić sobie zdrowe odżywianie, bo zimą łatwo można przykryć to czy owo. Bądźmy jednak szczerzy sami ze sobą - czy dobrze się czujemy w opiętych jeansach? Nie ma chyba gorszego uczucia. Nie musi tak być! Jesień to świetny czas na to, by zadbać o siebie!

Dołącz do nas na Facebooku


Kiedy pogoda za oknem powoli zaczyna się zmieniać, łatwo popaść i melancholijny nastrój i zacząć sobie odpuszczać. Po lecie często opada nasza motywacja. Po pierwsze: walczyliśmy o idealną sylwetkę na wakacje i wiemy z czym to się je. Po drugie latem paradoksalnie zdarza nam się przybierać na wadze. Dlaczego? Nawet wtedy, kiedy pozostajemy aktywni, ulegamy pokusom takim jak lody, fast foody czy alkohol, a po wiosennej diecie łatwo o efekt jojo.

Suplementy


Wbrew temu, co myślisz, październik to doskonały miesiąc na to, by o siebie zadbać. Zacznij od witamin i suplementów. Każdego ranka po przebudzeniu sięgnij po Omega 3 i Omega 6. Dzięki nim łatwiej będzie ci zadbać o skórę, spalać tłuszcz, a także zabezpieczyć się przed różnymi chorobami. Tłuszcze nienasycone wspomagają odporność organizmu.

- Warto sięgnąć też po cynk - mówi trener osobisty Tekin Mustafa. - Dzięki temu poprawisz kondycję swoich włosów i paznokci, ale także stopniowo pozbędziesz się nadmiaru wody i tłuszczu gromadzonego w okolicy tricepsa - wyjaśnia.

Warto też sięgnąć po wapno, które nie tylko korzystnie wpłynie na nasze kości, ale przede wszystkim wspomoże procesy spalania. Z kolei późnym wieczorem warto połknąć magnez.

- Wówczas sen jest głębszy, nie budzimy się w nocy, a im lepiej śpimy, tym lepsze efekty przynosi nasz trening - mówi trener.

Dieta


Jesień to świetny czas jeśli chodzi o warzywa i owoce. Wreszcie nie musisz się zadowalać pomidorami, które nie mają żadnego zapachu czy jednym rodzajem jabłek. To doskonały czas na to, żeby przyrządzić krem z pomidorów, dyni, cukinii czy szpinaku. Warto też sięgnąć po grzyby, szczególnie te leśne. Zawierają sporo witaminy D, która pomoże ci przetrwać zimą, kiedy na zewnątrz nie ma zbyt dużo słońca.

- Pamiętaj przede wszystkim o tym, żeby stawiać na ryby i chude mięso oraz warzywa. Jesienią mamy duży wybór zieleniny, która jest świetna, jeśli zależy ci na szczupłej sylwetce - mówi Mustafa. - Przede wszystkim pomyśl o brokułach. Często o nich zapominamy, tymczasem są bardzo pomocne przy spalaniu tłuszczu. Doskonale regulują poziom estrogenu w naszym organizmie, a tym samym pomagają usunąć nadmiary wody, odkładającej się między innymi okolicach ud i pośladków.

Postaraj się ograniczyć węglowodany do minimum. Rano sięgnij po kilka kromek pełnoziarnistego, ciemnego pieczywa lub owsiankę. Do obiadu pozwól sobie na garść ciemnego ryżu (do tego wspomniane ryba, kurczak, indyk i warzywa). Na kolacje możesz zjeść omlet z warzywami lub sałatę z kurczakiem. Nie sięgaj już po pieczywo czy makaron.

Trening


Październik jest świetnym miesiącem na bieganie w plenerze czy jazdę na rowerze. Słońce już nie praży nas tak, by uniemożliwiać intensywny trening, ale jest jeszcze wystarczająco ciepło i jasno, by czerpać przyjemność z czasu spędzonego w parku.

Pora też już rozejrzeć się za siłownią, klubem fitness czy basenem na chłodniejsze dni. Trudno ci się zmobilizować? Na początku postaw na zajęcia grupowe. Dowiesz się jak ćwiczysz i przetestujesz różne rodzaje treningu. Dzięki temu później łatwiej będzie ci wybrać taki, który nie tylko dostosowany jest do twoich potrzeb, ale również sprawia ci przyjemność. W końcu czas spędzony na siłowni powinien być na swój sposób relaksujący. Sprawdź czy wolisz zajęcia ogólnorozwojowe typu TBC, czy może masz ochotę na odrobinę choreografii i step, a może w ogóle marzysz o tańcu takim jak hip- hop czy salsa? Spróbuj! Może to właśnie dla ciebie! Albo tak popularna teraz zumba? Warto też przynajmniej raz w tygodniu pójść na pilates i wzmocnić mięśnie postawy. A relaks w ciepłej saunie na koniec dnia, niech będzie nagrodą i ucieczka od "jesiennej deprechy".

 

Nie wiesz, jak przy pomocy diety zgubić tłuszczyk? Zobacz!

Więcej o: