Dieta Kopenhaska

Nazywana również dietą trzynastodniową lub szwedzką, umożliwia zrzucenie w krótkim czasie sporej ilości kilogramów - twierdzą entuzjaści, a przeciwnicy wskazują na ryzyko rozregulowania metabolizmu.

Cała dieta trwa 13 dni, podczas których stosuje się z góry ustalone menu (zaprezentowane poniżej). Podstawą całodniowego programu żywieniowego są trzy posiłki - z tym że należy pamiętać, iż obiad spożywa się między godziną 12.00 a 14.00, a kolację przed godziną 18.00. jeżeli chodzi o napoje to powinno się wypijać ok. 1,5 litra niegazowanej wody mineralnej. Wszelkie odstępstwa od niżej zaprezentowanego jadłospisu są niedopuszczalne - zabrania się spożywania słodyczy, produktów zbożowych oraz alkoholu.

Efekty: Twórcy twierdzą, że możliwe jest zrzucenie od 7 do 20 kg.

Dzień 1 i 9

*      Śniadanie: szklanka kawy z łyżeczką (kostką) cukru.
*      Obiad: 1 pomidor, 2 jaja na twardo, około 100 gram gotowanego szpinaku lub brokuł.
*      Kolacja: duży befsztyk, około 150 gram sałaty z cytryną.


Dzień 2 i 8

*      Śniadanie: szklanka kawy z łyżeczką (kostką) cukru.
*      Obiad: duży befsztyk, około 150 gram sałaty z cytryną.
*      Kolacja: 2-3 szklanki naturalnego jogurtu, 1 duży plaster szynki.


Dzień 3 i 10

*      Śniadanie: szklanka kawy z łyżeczką (kostką) cukru, grzanka z pieczywa razowego.
*      Obiad: 1 pomidor, około 100 gram gotowanego szpinaku lub brokuł, 1 świeży owoc.
*      Kolacja: 2 jaja na twardo, 1 duży plaster szynki, około 150 gram sałaty z cytryną.


Dzień 4 i 11

*      Śniadanie: szklanka kawy z łyżeczką (kostką) cukru.
*      Obiad: 150 gram tartej marchewki, 100 gram twarożku naturalnego, 1 jajo na twardo.
*      Kolacja: około 100 gram sałatki owocowej, 2-3 szklanki naturalnego jogurtu.


Dzień 5 i 12

*      Śniadanie: duża, tarta marchew z cytryną.
*      Obiad: chuda ryba (duża porcja).
*      Kolacja: 1 befsztyk, 200 gram sałaty z olejem i cytryną i brokuł.


Dzień 6 i 13

*      Śniadanie: szklanka kawy z łyżeczką (kostką) cukru.
*      Obiad: około 150 gram gotowanego lub grillowanego kurczaka, około 150 gram sałaty z olejem i cytryną.
*      Kolacja: duża marchewka, 2 jaja na twardo.


Dzień 7

*      Śniadanie: szklanka herbaty bez cukru.
*      Obiad: około 150 gram chudego grillowanego mięsa.
*      Kolacja: nic.

Cała dieta trwa 13 dni, podczas których stosuje się z góry ustalone menu (zaprezentowane poniżej). Podstawą całodniowego programu żywieniowego są trzy posiłki - z tym że należy pamiętać, iż obiad spożywa się między godziną 12.00 a 14.00, a kolację przed godziną 18.00. jeżeli chodzi o napoje to powinno się wypijać ok. 1,5 litra niegazowanej wody mineralnej. Wszelkie odstępstwa od niżej zaprezentowanego jadłospisu są niedopuszczalne - zabrania się spożywania słodyczy, produktów zbożowych oraz alkoholu.

Efekty: Twórcy twierdzą, że możliwe jest zrzucenie od 7 do 20 kg.

Dzień 1 i 9

  • Śniadanie: szklanka kawy z łyżeczką (kostką) cukru.

  • Obiad: 1 pomidor, 2 jaja na twardo, około 100 gram gotowanego szpinaku lub brokuł.

  • Kolacja: duży befsztyk, około 150 gram sałaty z cytryną.

 

Dzień 2 i 8

  • Śniadanie: szklanka kawy z łyżeczką (kostką) cukru.

  • Obiad: duży befsztyk, około 150 gram sałaty z cytryną.

  • Kolacja: 2-3 szklanki naturalnego jogurtu, 1 duży plaster szynki.

 

Dzień 3 i 10

  • Śniadanie: szklanka kawy z łyżeczką (kostką) cukru, grzanka z pieczywa razowego.

  • Obiad: 1 pomidor, około 100 gram gotowanego szpinaku lub brokuł, 1 świeży owoc.

  • Kolacja: 2 jaja na twardo, 1 duży plaster szynki, około 150 gram sałaty z cytryną.

 

Dzień 4 i 11

  • Śniadanie: szklanka kawy z łyżeczką (kostką) cukru.

  • Obiad: 150 gram tartej marchewki, 100 gram twarożku naturalnego, 1 jajo na twardo.

  • Kolacja: około 100 gram sałatki owocowej, 2-3 szklanki naturalnego jogurtu.

 

Dzień 5 i 12

  • Śniadanie: duża, tarta marchew z cytryną.

  • Obiad: chuda ryba (duża porcja).

  • Kolacja: 1 befsztyk, 200 gram sałaty z olejem i cytryną i brokuł.

 

Dzień 6 i 13

  • Śniadanie: szklanka kawy z łyżeczką (kostką) cukru.

  • Obiad: około 150 gram gotowanego lub grillowanego kurczaka, około 150 gram sałaty z olejem i cytryną.

  • Kolacja: duża marchewka, 2 jaja na twardo.

 

Dzień 7

  • Śniadanie: szklanka herbaty bez cukru.

  • Obiad: około 150 gram chudego grillowanego mięsa.

  • Kolacja: nic.

Więcej o: