Skuteczne odchudzanie - jak unikać najniebezpieczniejszych pułapek?

Skuteczne odchudzanie jest marzeniem wielu osób. Niestety, bardzo często kolejne próby kończą się niepowodzeniem, a waga w najlepszym wypadku utrzymuje się na dotychczasowym poziomie. Czy zatem istnieje w ogóle odpowiedź na pytanie o to, jak skutecznie schudnąć? Okazuje się, że przestrzeganie kilku zaleceń jest w stanie przybliżyć nas do celu.

Skuteczna dieta - nie zawsze cudowna

Jeden z największych problemów osób odchudzających się wiąże się z tym, że nie są w stanie we właściwy sposób dopasować diety pomagającej im w gubieniu kilogramów. Owszem, diety odchudzające pojawiają się nie tylko w czasopismach kobiecych, ale również w Internecie, nie zawsze wiemy jednak, jak wybrać tą, która okaże się najbardziej skuteczna.

Dieta nutritariańska - jesz warzywa i chudniesz

Poważnym błędem niemal zawsze uniemożliwiającym skuteczne odchudzanie jest założenie, że dieta taka powinna przynosić rezultaty w bardzo krótkim czasie. Owszem, diety tego rodzaju istnieją (przykładem może być legendarna już dieta kopenhaska oraz dieta baletnicy), ich konsekwencją jest jednak przede wszystkim wyjałowienie organizmu. Co więcej, już po jej zakończeniu najczęściej nie potrafimy odżywiać się prawidłowo. Mamy tendencję do powracania do dotychczasowych nawyków żywieniowych i nawet nie dostrzegamy momentu, w którym nasza waga staje się alarmująco wysoka.

Najlepszym rozwiązaniem wydaje się więc dieta odchudzająca, która pozwala na zerwanie z negatywnymi przyzwyczajeniami, a jednocześnie nie niszczy organizmu. Jej minusem jest to, że nie działa tak szybko, jak "diety cud", jeśli jednak poradzimy sobie z pokusami, możemy liczyć na to, że nasza waga będzie utrzymywała się na oczekiwanym przez nas poziomie. Taka skuteczna dieta odchudzająca najczęściej uwzględnia indywidualne preferencje osoby z nadwagą, w jej określeniu pomóc może więc wsparcie dietetyka.

Aloes na odchudzanie. Czy picie aloesu oczyszcza organizm?

Aktywność fizyczna jako klucz do sukcesu

Poważnym problemem, który utrudnia, a niekiedy również uniemożliwia skuteczne odchudzanie jest niechęć do ćwiczeń fizycznych. Trudno się jej dziwić. Ćwiczenia takie zabierają nam sporo czasu, a do tego sprawiają, że odczuwamy zmęczenie i głód. Co więcej, uprawianie ćwiczeń często sprawia, że jesteśmy wnikliwie obserwowani przez innych, a osoby szczupłe i zgrabne potrafią być wyjątkowo bezwzględne widząc biegaczy lub pływaków, których ciała nie odpowiadają współczesnym kanonom piękna.

Na szczęście, również z tym problemem można sobie poradzić. Niekiedy osoby walczące z nadwagą obiecują sobie, że zaczną ćwiczyć w momencie, w którym dieta odchudzająca zacznie przynosić pierwsze widoczne rezultaty. Znacznie lepszym rozwiązaniem wydaje się jednak szukanie wsparcia wśród innych osób mających problem z nadwagą. Osoby takie często potrzebują przede wszystkim partnerów, z którymi będą mogły biegać, pływać i chodzić na siłownię. Warto więc odwiedzać fora internetowe poświęcone odchudzaniu oraz grupy zakładane przez osoby z nadwagą na portalach społecznościowych. Wzajemna motywacja ułatwia przestrzeganie zasad diet i mobilizowanie się do działania.

Co robić przez cały dzień, żeby schudnąć [GODZINA PO GODZINIE]

Mądre wsparcie - o tabletkach na odchudzanie i suplementach diety

Tabletki na odchudzanie już od wielu lat są przedmiotem gorących dyskusji. Wiele osób liczy, że zastąpią zarówno dietę, jak i ćwiczenia. Nie brakuje też ich zagorzałych przeciwników zwracających uwagę na to, że odwoływanie się do możliwości tabletek jest prostą drogą wiodącą do zniszczenia organizmu.

Nie można liczyć na to, że środki farmakologiczne zastąpią motywację i samodyscyplinę. Nie można też zakładać, że same w sobie zagwarantują szybkie odchudzanie. Mogą być jednak doskonałym wsparciem, jeśli będzie się je umiejętnie wykorzystywać. Warto zatem odwoływać się do nich, aby uzupełniać witaminy i składniki mineralne, których zawsze jest mniej, gdy organizm poddawany jest rygorowi diety. Można też korzystać z nich wówczas, gdy chcemy wzbogacić poziom błonnika pokarmowego pozwalającego zapomnieć o pokusie podjadania. W przypadku problemów z dopasowaniem ich do naszych potrzeb, warto korzystać ze wsparcia dietetyka.

Więcej o: