Jak schudnąć 3 kg w 4 tygodnie. Wskazówki ekspertów

Schudnięcie 3 kg w ciągu miesiąca nie jest trudne, jeżeli jesteśmy zdeterminowani. Powinniśmy obniżyć dzienną kaloryczność i kontrolować to co jemy. Nie oznacza to jednak całkowitej restrykcji w naszej diecie.

rusz się

Schudnięcie 3 kg w ciągu miesiąca nie jest trudne, jeżeli jesteśmy zdeterminowani. Dzienną kaloryczność powinniśmy obniżyć o 500 kcal, czyli np. o litr słodkiego napoju gazowanego, dwa batony czekoladowe, 1,5 pączka czy dwa piwa - tłumaczy dietetyk Katarzyna Błażejewska.

Żeby schudnąć 3 kg, wystarczy uregulować posiłki i kontrolować porcje. Jedzmy regularnie co 2,5-3 godz. Skupmy się na tym, aby posiłki były pełnowartościowe i dawały nam poczucie najedzenia - mówi Błażejewska.

Nie potrafisz kontrolować porcji? Spokojnie, twój talerz może być zapełniony. Musisz tylko wiedzieć czym. Połowę powinny zająć warzywa, drugą w równych częściach: produkty zbożowe oraz białko.

Wprowadzenie restrykcji nie oznacza, że już nigdy nie zjesz pieczeni, kawałka tortu czy lodów. Rezygnowanie z ulubionych potraw wpędzi cię w zły humor. Kontrolowanie porcji to jedno, druga sprawa to nadawanie potrawom priorytetów. Wybierz jeden posiłek, który zjesz bez myślenia o kaloriach, tłuszczu i cukrze. Rozkoszuj się nim, ale resztę wybierz rozważnie: pilnuj wielkości porcji, nie doprawiaj tłustymi sosami, wzbogacaj w warzywa.

Dieta redukcyjna - dieta 1000 kcal, dieta 1200 kcal, dieta 1500 kcal i dieta 2000 kcal [JADŁOSPIS]

Jeśli na co dzień nie stronisz od słodyczy, na początku będą cię one kusić ze wzmożoną siłą. Zamiast podjadać między posiłkami, zjedz deser od razu po posiłku. - Jedzenie słodyczy na pusty żołądek to nie najlepszy pomysł. Fundujemy sobie skok insuliny i napędzamy apetyt. Posiłek bogaty w białko i błonnik przyspiesza trawienie, więc jest mniejsza szansa, że deser odłoży się w postaci tkanki tłuszczowej - radzi australijski psycholog Tim Altman.

Jeśli musisz jeść czekoladę, niech będzie gorzka, o zawartości kakao min. 70 proc. - zawiera flawonoidy, działające antyoksydacyjnie, chroniące przed rakiem i utrzymujące poziom cholesterolu na stałym poziomie. Poprawia humor, bo pobudza wydzielanie tryptofanu przerabianego w serotoninę. Poza tym gorzka czekolada to deser, który ma niski indeks glikemiczny.

Dieta nutritariańska - jesz warzywa i chudniesz

Szwedzcy naukowcy przebadali 32 tys. kobiet, które jadły regularnie małe ilości gorzkiej czekolady. 32 proc. z nich obniżyło ryzyko chorób serca. To dlatego, że minerały w niej zawarte pobudzają krążenie krwi, obniżają ciśnienie krwi i redukują ryzyko zatorów.

Jeśli chcesz schudnąć, przestań się oszukiwać, np. że sałatka warzywna z majonezem jest bardzo zdrowa, bo to warzywa. Udawanie, że jedzenie jest zdrowsze niż w rzeczywistości, to powszechny problem. "Journal of Health Psychology" radzi stanąć twarzą w twarz z prawdą. Jeśli uświadomimy sobie, że sałatka z majonezem ma tyle samo kalorii, ile hamburger, to szybciej spalimy tę bombę kaloryczną. Jak to możliwe? Osoby, które wiedzą, że spożywają coś wysokokalorycznego, produkują więcej greliny, hormonu, który odpowiada za przyspieszanie metabolizmu.

Więcej o: