10 mitów na temat odchudzania

Czy ziemniaki tuczą? Co wybrać: margarynę czy masło? Czy ćwiczenia zamieniają tłuszcz w mięśnie? 10 mitów na temat odchudzania wyjaśnia Patryk Niekłań (moj-trener.osobisty.pl)

rusz sie

1. Ziemniaki i makaron tuczą

Wbrew powszechnym opiniom, ziemniaki nie tuczą. 100 g dostarcza organizmowi 90 kcal w postaci lekkostrawnych i dobrze przyswajalnych węglowodanów, zwłaszcza skrobi. Ziemniaki są bardzo zdrowe. Dzięki dużej zawartości składników mineralnych o charakterze zasadowym, równoważą kwasotwórcze oddziaływanie na organizm produktów zbożowych i mięsnych. Istotny jest dodatek do ziemniaków, czyli margaryna, masło, wszelkiego typu sosy i mięsa. To one tuczą, gdyż są wysokokaloryczne.

Podobnie sprawa wygląda z makaronem. Jedząc go w rozsądnych ilościach nie utyjemy. Tuczące jest połączenie makaronu z tłustymi, zawiesistymi sosami, tłustym mięsem czy serem. Należy więc makaron zjadać z lekkimi sosami albo z warzywami.

2. Woda odchudza

Woda wspomaga odchudzanie. Woda nie zawiera kalorii i tłumi uczucie głodu. Pozwala na pozbycie się toksyn, dlatego powinno się jej wypijać około 1,5 l dziennie. Stosując dietę odchudzającą, należy zadbać o to, aby więcej wydalać. Należy pić co 1-2 godziny przynajmniej szklankę wody.

3. Margaryna jest mniej tucząca niż masło

Masło i margaryna różnią się między sobą rodzajami zawartych w nich tłuszczów, ale i jedno i drugie ma wysoką wartość kaloryczną.

4. Drób jest chudy

Wszystko zależy od tego, jak drób zostanie przyrządzony. Indyk przygotowany na parze nie zawiera więcej niż 200 kcal. Natomiast kurczak smażony i zjedzony ze skórką to prawdziwa bomba kaloryczna.

5. Świeże warzywa i owoce mają więcej składników odżywczych niż mrożone

Prawidłowe mrożenie świeżych warzyw i owoców powoduje, że zostają w nich zachowane niemal wszystkie składniki odżywcze i witaminy. Natomiast nie można powiedzieć tego o warzywach i owocach leżących długo na stoiskach sklepowych.

6. Opuszczanie posiłków pomaga schudnąć

Drastyczne zmniejszanie kaloryczności jedzonych potraw nie jest najrozsądniejszym rozwiązaniem. Sprzyja to jedynie magazynowaniu dostarczonych pokarmów i większemu apetytowi przy następnym posiłku. Ominięcie któregoś z posiłków to pozbawienie organizmu porcji witamin, białka i minerałów. Organizm lepiej strawi mniejsze, ale częstsze posiłki, niż większe, a rzadsze.

7. Ćwiczenia zmieniają tłuszcz w mięśnie

Tłuszcz i mięśnie zbudowane są z zupełnie innych komórek. Niemożliwa jest więc zamiana jednych w drugie. Ćwiczenia powodują spalanie tłuszczu i przyczyniają się do poprawy umięśnienia.

8. Kolacja powinna być najpóźniej o godzinie 18

Godzinę ostatniego posiłku trzeba dostosować do trybu życia i nie musi to być godzina osiemnasta. Kolację należy zjeść trzy godziny przed snem. Najlepiej, by było to białko - kawałek chudego mięsa.

9. Chcąc się odchudzić, trzeba liczyć kalorie

Podczas odchudzania należy skupić się na wielkości porcji i odpowiednim zbilansowaniu posiłku, a nie na kaloriach.

10. Light zawsze znaczy mniej kaloryczny

Produkty light nie zawsze mają niską zawartość tłuszczu. Produkt może mieć tylko trochę mniej kalorii od wersji podstawowej. Równie często w produktach light tłuszcz jest zastępowany kalorycznymi składnikami.

Mity na temat odchudzania opracował Patryk Niekłań (moj-trener.osobisty.pl). Fan page: Trener Personalny Patryk Niekłań

Więcej o: