Dieta jogurtowa. Czym jest czy rzeczywiście działa?

Dieta jogurtowa to, jak sama nazwa wskazuje, dieta oparta na jogurtach i kefirach. Podczas dwóch tygodni jej stosowania można schudnąć nawet sześć kilogramów. Na czym polega? I czy rzeczywiście działa? Nie ma efektu jo-jo?

Dieta jogurtowa nie należy do popularnych sposobów na odchudzanie. Głównie dlatego, że podstawą jadłospisu są jogurty i kefiry. A to odstrasza wiele osób, którym zależy na pozbyciu się zbędnych kilogramów. Jednak, co ciekawe, dieta jogurtowa nie zakłada spożywania wyłącznie jogurtów. Jakie są jej główne założenia?

Dieta jogurtowa - podstawowe zasady

Dieta jogurtowa opiera się na jogurtach i kefirach. Chodzi o wszystkie fermentowane produkty mleczne. To w nich, w porównaniu do innych mlecznych wyrobów, znajdziemy najwięcej właściwości zdrowotnych.

Jogurty są bogatym źródłem bakterii probiotycznych, które pomagają w pracy układu pokarmowego i przede wszystkim podnoszą odporność. Dzieje się tak za sprawą procesu fermentacji. W jego wyniku powstaje kwas mlekowy, który pobudza perystaltykę jelit. Zapobiega także biegunkom i korzystnie wpływa na mikroflorę układu pokarmowego. Dodatkowo podczas systematycznego spożywania odpowiednich ilości jogurtów możemy zauważyć poprawę struktury naszych kości. Przez zwiększone przyswajanie fosforu i wapnia zapobiegamy osteoporozie.

Ważne, aby jeść jak najświeższe jogurty i kefiry. Podczas zakupów zwracaj uwagę na datę przydatności produktów. Im krótsza data spożycia, tym mniej bakterii znajdziemy w opakowaniu!

Dieta jogurtowa wyklucza maślankę. Zawiera ona znacznie więcej węglowodanów i tłuszczu niż polecane jogurty i kefiry.

W ramach diety jogurtowej powinniśmy spożywać cztery jogurty lub kefiry dziennie. Należy wybierać jogurty naturalne, ponieważ zamiast cukru zawierają naturalną laktozę. Nie są także wzbogacane sztucznym konserwantami. Powinniśmy unikać smakowych jogurtów owocowych. Niestety ich smak, zapach i kolor nie mają nic wspólnego z owocami. Zawdzięczają go barwnikom, aromatom spożywczym oraz słodzikom.

Jeżeli chodzi o kefir, to ma on mniej wartości odżywczych niż jogurt. Co nie znaczy, że nie ma ich wcale. Bardzo dobrze pobudza perystaltykę i pomaga przy wydzielaniu żółci i soków trawiennych. 

Skoro dieta jogurtowa zakłada zjadanie tylko czterech jogurtów lub kefirów, to co jeść poza nimi? To najlepsze w tej diecie. Można jeść w zasadzie wszystko. Owoce, warzywa, produkty pełnoziarniste, chude mięso. Jemy to, na co mamy ochotę. Oczywiście w rozsądnych ilościach i wybierając wyłącznie produkty dobre jakościowo. 

Dieta jogurtowa - zalety

Niekwestionowaną zaletą diety jogurtowej jest bez wątpienia to, że dostarcza ona wszystkich niezbędnych wartości odżywczych. Nie ma mowy o niedoborach witamin czy składników mineralnych. Skoro jemy wszystko, to nie ma żadnych ubytków.

Kolejną rewelacyjną zaletą jest to, że podczas diety nie odczuwamy głodu. Jemy wszystko, dodatkowo jeszcze posiłkujemy się jogurtami. Po prostu nie ma szans, abyśmy czuli się głodni.

Pierwsze efekty odczujemy już po kilku dniach. Dzięki włączeniu do diety określonej ilości produktów mlecznych zauważmy lepszą pracę układu trawiennego. Oczyścimy organizm i każdej dnia będziemy czuć się lżej. Finalnie stracimy nawet sześć kilogramów w ciągu dwóch tygodni.

Ważnym efektem diety jest wzmocnienie układu odpornościowego. Bakterie, których pełno jest w jogurtach i kefirach wspierają wytwarzanie witamin. Dodatkowo także chronią jelita przed wchłanianiem szkodliwych bakterii, wirusów i grzybów.

Nie można też zapominać o tym, że dieta jogurtowa nie przyczynia się do efektu jo-jo. Nie ograniczamy nagle kalorii, więc kiedy wracamy do codziennej diety, nie przybieramy nagle z powrotem utraconych kilogramów.

Dieta jogurtowa - wady

Wiele osób zauważa monotonię diety jogurtowej. Niemal do każdego posiłku zjadamy jogurt. Nie wszystkim to odpowiada. Ponadto warto wspomnieć o tym, że produkty mleczne mogą u niektórych skutkować problemami żołądkowymi - biegunkami, wzdęciami i bólami brzucha.

Musimy pamiętać, że dieta jogurtowa jest dość droga. Z racji tego, że powinniśmy wybierać jogurty jak najlepszej jakości, warto wybierać produkty eko i bio. A doskonale wiemy, że takie jogurty są droższe od zwykłych dostępnych w każdym supermarkecie.

Więcej o: