A po treningu szklanka mleka

Badania naukowe przeprowadzone na ciężarowcach pokazały, że wypijanie mleka po treningu może przyspieszać wzrost masy mięśniowej i spalanie tkanki tłuszczowej.

Mleczny doping
Badania trwały 12 tygodni i polegały na podawaniu mężczyznom trenującym podnoszenie ciężarów 500 ml mleka zaraz po treningu i 250 ml godzinę później. W efekcie tej procedury sportowcy zyskali więcej masy mięśniowej i stracili więcej tkanki tłuszczowej niż zawodnicy pijący według tego samego schematu napoje z soi lub sportowe napoje węglowodanowe. Naukowcy podejrzewają, że stało się tak dzięki białkom, kwasom tłuszczowym i wapniu zawartym w mleku.

Mleko jak woda
Inne badania wykazały, że mleko nawadnia organizm tak samo skutecznie jak woda i skuteczniej niż napoje dla sportowców.
Mleko jednak zawiera ładunek kalorii, dlatego jeśli chcesz schudnąć, nie ma lepszego napoju od wody - można ją pić bez ryzyka przytycia.

Szklanka mleka 3,2% tłuszczu zawiera 140 kcal, mleka 2% - 112 kcal, mleka 1,5% - 108 kcal, mleka 0,5% - 90 kcal.

Dołącz do nas na Facebooku

Więcej o: