Polędwica wołowa - mięso dodające siły

Polędwica wołowa wydaje się mięsem bardzo tuczącym i sycącym - jednakże okazuje się, że warto ją umieścić w swojej diecie odchudzającej! Idealnie też sprawdzi się jako element diety sportowca i osoby intensywnie trenującej. Dlaczego? Jakie sekrety kryją się w tym pysznym mięsie?

Wołowina - podstawowe informacje

Wołowina jest mięsem otrzymywanym z bydła (rogacizny), które ma więcej niż pół roku. Niestety, Polska nie może się pochwalić idealnym mięsem, jako że w naszym kraju rzadko hoduje się rasy mięsne bydła - przeważnie chodzi raczej o otrzymywanie mleka. Najlepsze jakościowo jest mięso argentyńskie i amerykańskie - czyli z prawdziwych ras mięsnych. Najważniejszymi eksporterami wołowiny są zaś na świecie Stany Zjednoczone, Chiny, Unia Europejska, Brazylia oraz Indie.

Co jeść przed treningiem i po treningu?

Wspomniana w tytule polędwica to część tylnej półtuszy wołowej, czyli mięśnia znajdującego się wzdłuż grzbietu zwierzęcia. Jest to jedno z najbardziej wartościowych gatunków mięsa, a polędwica jest jedną z jego najcenniejszych części - posiada bowiem niemal uniwersalne zastosowanie w kuchni.

Wołowina a zdrowie

Wołowina niestety nadal jest w naszym kraju niepopularna - Polacy czynią bardzo duży błąd, ponieważ to mięso niezwykle zdrowe! Zawiera kwasy tłuszczowe nasycone i jednonienasycone, a także między innymi witaminę B6 i B12, witaminę D, wapń, magnez i żelazo. To także, rzecz jasna, doskonałe źródło białka.

Sałatka grecka - oryginalny, dietetyczny przepis

Ponadto w mięsie wołowym znajdziemy duże ilości kreatyny - która poprawia wydolność i siłę mięśni, a także przyspiesza przemianę materii. Mięso to wpływa pozytywnie na układ nerwowy, wspomaga koncentrację, pamięć, poprawia nastrój, a także bierze udział w produkcji czerwonych krwinek. To tylko kilka z wielu jego zalet - warto zatem zwrócić na to mięso nieco większą uwagę!

Polędwica wołowa a odchudzanie

Danie z polędwicy wołowej może być idealnym składnikiem diety - jak już wspomniano, zawarta w tym mięsie kreatyna odpowiada bowiem za zwiększenie siły mięśni, a także pomaga w spalaniu tkanki tłuszczowej.

Właśnie dlatego wołowinę niezwykle cenią kulturyści - mięso to poprawia regenerację ich mięśni po intensywnym wysiłku, a także wspomaga zdolności wysiłkowe. Jednym słowem, jedzący wołowinę mogę ćwiczyć więcej - a to przekłada się na osiąganie lepszych wyników i szybsze uzyskanie wymarzonych efektów.

Polędwica wołowa - cena i właściwe ilości

Czy wołowinę można spożywać bez ograniczeń? Niestety nie - o tym też trzeba pamiętać. W zupełności wystarczy przygotowywanie dań z polędwicy raz lub 2 razy w tygodniu. Większa ilość może się przełożyć na zwiększone ryzyko zachorowania na nowotwór jelita grubego - lepiej zatem nie przesadzać. Wszystko, stosowane w zbyt dużej ilości, może bowiem zaszkodzić.

Tapioka. Pudding, który odchudza i ma mało kalorii

A jaka jest cena tego mięsa? Hurtowo zapłacimy za nie około 60 złotych za kilogram - wiadomo jednak, że w każdym sklepie ceny są nieco odmienne.

Przepisy na polędwiczki

Polędwica wołowa pieczona? Suszona? A może polędwiczki z warzywami? W jaki sposób przygotować danie z polędwicy wołowej, by było jednocześnie smacznie i zdrowo?

Rzeczywiście, najlepiej zdecydować się na danie z warzywami - dzięki temu dostarczymy do naszego organizmu mnóstwo zdrowych i różnorodnych składników odżywczych. Warzywa powinny być lekkostrawne, a polędwicę lepiej udusić, zamiast usmażyć - dzięki temu będzie mniej tłusta. Warzywa (marchewka, cukinia) wystarczy pokroić na plasterki, podobnie zresztą jak samą polędwicę. Dobrze jest ją zamarynować - dla lepszego smaku. Najlepiej obtoczyć w ziołach lub w mieszance mąki, soli morskiej, zielonego pieprzu i suszonej papryki. Mięso należy podsmażyć na maśle, zalać wodą, a następnie dodać do garnka warzywa i przykryć - niech wszystko dusi się około 30 minut. I gotowe!

Więcej o: