Witamina B - jej niedob鏎 przeszkadza schudn望!

Witamina B potrzebna jest organizmowi cz這wieka do prawid這wego funkcjonowania - ale pr鏂z zdrowia, na jej niedoborze mo瞠 ucierpie r闚nie nasza waga. W豉郾ie witaminy z grupy B s szczeg鏊nie cenne w trakcie stosowania diety odchudzaj帷ej - zw豉szcza witamina B2. Sk康 bierze si jej niezwyk豉 w豉軼iwo嗆, w czym jeszcze pomaga i w czym j znajdziemy?

Witaminy z grupy B s pomocne przy odchudzaniu

Witaminy z grupy B s bardzo wa積e w diecie odchudzaj帷ej. Przyspieszaj bowiem metabolizm, umo磧iwiaj帷 uzyskanie pi瘯nej i zgrabnej sylwetki. Witamina B1 i witamina B2 bior udzia w spalaniu w璕lowodanów, a witamina B7 pomaga przetwarza kwasy t逝szczowe. Wszystkie one wp造waj równie na prac tarczycy - a wiadomo, 瞠 problemy z tym organem mog powodowa równie k這poty z wag. Dlatego lepiej dba o w豉軼iw ilo嗆 witamin z grupy B w swojej diecie.

Oczywi軼ie, w 瘸dn stron nie mo積a przesadzi (nadmiar witamin tak瞠 jest szkodliwy), ale niedobór witamin z grupy B mo瞠 wywo豉 zmiany skórne, niedokrwisto嗆, zaburzenia uk豉du nerwowego oraz zmiany zapalne w przewodzie pokarmowym. Je郵i chorujemy - a nie wiemy dlaczego - by mo瞠 chodzi o brak witamin!

5 podstawowych b喚dów w diecie

Witamina PP - najlepszy obro鎍a Twojej skóry

W豉軼iwo軼i witaminy B2

Witamina B2 jest organicznym zwi您kiem chemicznym, b璠帷ym po陰czeniem rybitolu i flawiny. Jej niedobór mo瞠 powodowa stan zapalny b這n 郵uzowych oraz zaburzenia w uk豉dzie nerwowym. Pogorszenie wzroku, 鈍iat這wstr皻, wypadanie w這sów, zawroty g這wy, bezsenno嗆, ple郾iawki, dystrofie mi窷ni - to tylko niektóre objawy jej niedoboru.

Dziennie potrzebujemy oko這 1,5 mg tej witaminy, a jednak zdarza si, i warto嗆 ta nie zostaje uzyskana. Rzecz jasna, w zale積o軼i od p販i i wieku zapotrzebowanie na ni ro郾ie lub spada - doro郵i m篹czy幡i potrzebuj oko這 1,3 mg witaminy B, kobiety 1,1 mg, a dzieci do 9 roku 篡cia tylko 0,9 mg. Kobiety w ci捫y i kobiety karmi帷e znacznie wi璚ej - odpowiednio 1,4 i 1,6 mg. Przy tym z uwagi na ci篹kie wch豉nianie, jest to witamina, której raczej nie da si przedawkowa - ewentualny nadmiar wydalany jest wraz z moczem. Oczywi軼ie, szkodliw dawk mo積a poda poprzez zastrzyk, jednak nie ma takich obaw w przypadku za篡wania 鈔odków doustnych. Dlatego lepiej przyjmowa suplementy, ni cierpie z powodu jej niedoboru.

Produkty bogate w 瞠lazo podnios wydolno嗆 organizmu

Witamina B2 doda nam energii

Witamina B2 - czyli inaczej ryboflawina - zosta豉 opisana dopiero w roku 1932, ale bardzo szybko zrozumiano, jak wa積a jest dla naszego zdrowia. Okazuje si, 瞠 ma tak瞠 wp造w na odchudzanie! Brak witaminy B2 wp造wa na rozregulowanie organizmu, jako 瞠 uczestniczy ona w przemianach podstawowych sk豉dników od篡wczych - jak bia趾o, t逝szcze i w璕lowodany. Przy jej udziale wytwarzana jest równie energia, której tak potrzebujemy w czasie treningów!

Witamina B2 pomaga spala w璕lowodany i zamienia je na wspomnian energi - a zatem produkty 篡wno軼iowe nie b璠 odk豉da造 si w organizmie w postaci tkanki t逝szczowej, lecz dodadz nam si w walce o szczup陰 sylwetk! Je郵i tylko - rzecz jasna - b璠ziemy je嗆 odpowiednie produkty, które pomog dostarczy ryboflawin do naszego organizmu.

Co je嗆 przed treningiem i po treningu?

Gdzie kryje si witamina B2?

O witamin B2 tak naprawd nietrudno i prowadz帷 zdrowy tryb 篡cia oraz zdrowo si od篡wiaj帷, nie powinni鄉y mie 瘸dnych k這potów z zapewnieniem organizmowi jej w豉軼iwej dawki. Okazuje si jednak, 瞠 - zw豉szcza w momencie odchudzania - przestajemy je嗆 niektóre produkty, w jakich si znajduje. Skutkiem tego mo瞠 by zatrzymanie si wagi - a przecie pragn瘭i鄉y schudn望! Dlatego jad這spis odchudzaj帷y warto przygotowywa bardzo rozs康nie!

Kasza jaglana na obiad [4 PRZEPISY]

Witamin B2 znajdziemy w:

- migda豉ch

- grzybach

- chudych serach

- mleku

- jogurcie

- kefirze

- jajkach

- rybach (這so, makrela, pstr庵)

- dziczy幡ie

- w徠robie

- fasoli

- grochu

Owoce a kalorie: banany

Wi璚ej o: