Owoce egzotyczne - które odchudzają?

Owoce egzotyczne kuszą swoim oryginalnym wyglądem i smakiem. Także nazwy owoców egzotycznych kojarzą się z czymś pysznym. Wcale nie trzeba z nich rezygnować w czasie odchudzania - mogą wręcz okazać się wspaniałymi pomocnikami w walce o lepszą formę! Które z nich są najlepsze, a których lepiej unikać?

Egzotyczne owoce a odchudzanie

Wiele osób nie potrafi sobie odmówić zakupu egzotycznego owocu - na półkach sklepowych prezentują się bowiem nad wyraz oryginalnie i zachęcają do kupna. W czasie diety niektórzy starają się ich jednak unikać, bądź też błędnie myślą, ze skoro to owoce, to na pewno są zdrowe i ich zjedzenie nie może zaszkodzić. Zarówno pierwsze, jak i drugie myślenie jest błędne - niektóre owoce nadają się bowiem idealnie na składnik diety odchudzającej, a inne są jej wielkimi wrogami!

Wszystko przez to, iż niektóre zawierają dużą ilość cukru, a inne mnóstwo kalorii. Są jednak i takie owoce, które mają w sobie błonnik, albo specjalne enzymy pomagające spalać tłuszcz. Dlatego właśnie tak ważne jest dobre rozeznanie w sytuacji i włączenie do diety osoby dbającej o własną sylwetkę tych owoców, które rzeczywiście mogą pomóc!

Owoce egzotyczne - dietetyczna lista

Jeśli chodzi o odchudzające owoce egzotyczne, spis warto rozpocząć od grejpfruta. Owoc ten jest nieco gorzki, ale to dobrze - nie można tylko go dosładzać, bowiem wówczas na pewno będzie bardziej kaloryczny. W grejpfrucie znajdują się enzymy, które spalają tłuszcz z pokarmu, nim jeszcze zdąży on dotrzeć do komórek. Dlatego właśnie w trakcie odchudzania i treningów warto zjadać pół tego owocu przed każdym posiłkiem - na pewno nie przytyjemy, a wręcz zrzucimy zbędne kilogramy i oczyścimy organizm z toksyn (grejpfrut ma bowiem również właściwości oczyszczające).

Jakie jeszcze owoce tropikalne warto włączyć do swojej diety?

- Kaki - ten przypominający pomarańczowe pomidory owoc jest źródłem beta-karotenu, witaminy C oraz błonnika, który pęcznieje w żołądku, zapewniając nam na długo uczucie sytości (przeczytaj więcej o kaki)

- Karambolę - owoc ten po przekrojeniu przypomina gwiazdę, jest niskokaloryczny, zapobiega odkładaniu się komórek tłuszczowych w organizmie, a także reguluje stężenie glukozy we krwi

- Marakuję - to niskokaloryczny owoc, który w dodatku zawiera mnóstwo błonnika (niemal 16 gramów w 100 gramach owocu!)

- Pomelo - to duży owoc, będący jednym z największych cytrusów i obniżający poziom cukru we krwi po zjedzeniu posiłku

- Kiwi - już jeden owoc kiwi zjadany po posiłku pomoże w strawieniu nawet najbardziej tłustego dania (wszystko dzięki zawartości enzymu rozbijającego białka i ułatwiającego jelitom je trawić)

Owoce tropikalne - których unikać?

Specjaliści wskazują, że w diecie odchudzającej najlepiej jest unikać mango oraz kokosów. Co prawda są bardzo pyszne i zdrowe, ale mają w sobie zbyt wiele cukru, by pozostać bez wpływu na odchudzający się organizm.

Wątpliwości dotyczą również ananasów. Także i te owoce zawierają w sobie dużo cukru. Badacze jednak podkreślają, że ananasy zawierają bromelinę - enzym ułatwiający trawienie białek oraz usuwający komórki tłuszczowe. Warto zatem jeść ananasa, lecz dla bezpieczeństwa w niewielkich ilościach - na przykład plasterek przed obiadem. Oczywiście, musi to być świeży ananas, gdyż owoce z puszki mają zdecydowanie więcej kalorii. I jeszcze więcej cukru!

Więcej o: