Pestka awokado oczyszcza organizm z toksyn [Właściwości. Jak jeść?]

Pestka awokado robi furorę wśród zwolenników zdrowego stylu życia. O ile jej użytkowanie zewnętrzne nie wzbudza większych kontrowersji, o tyle fakt spożywania tej dorodnej i twardej pestki może wprawiać w niemałe zdumienie.

Pestki awokado zawierają jedne z największych ilości antyoksydantów

Podczas przeprowadzonych na Narodowym Uniwersytecie w Singapurze badań dowiedziono, że pestki awokado zawierają ponad dwukrotnie więcej przeciwutleniaczy niż pozostała część owocu. Dlatego też nasiona awokado mogą być wykorzystywane do m.in. zabezpieczania żywności przed psuciem oraz wykazywać 50 razy większe działanie antyutleniające niż witamina E! Polifenole i proantocyjanidyny z pestki awokado są podobne do tych zawartych w zielonej herbacie.

 

Niskokaloryczne sosy: guacamole, hummus, tzatziki [5 PRZEPISÓW]

 

Bogactwo błonnika

Pestki awokado są jednym z największych źródeł rozpuszczalnego błonnika, a jego ogromna zawartość to szereg korzyści dla zdrowia i sylwetki. W końcu nic tak nie reguluje pracy jelit i obniża cholesterolu jak błonnik. Ponadto wpływa on pozytywnie na układ krwionośny i eliminacji metali ciężkich z organizmu. Pestki awokado są też idealne na stany zapalne przewodu pokarmowego, dzięki związkom fenolowym (zapobiegają rozwojowi bakterii i wirusów).

 

W trosce o zdrowe serce

Pestka awokado, oprócz ogromnej ilości zbawiennego błonnika ma w swoim składzie szereg składników mineralnych, które wpływają pozytywnie na pracę serca, a dostarczane organizmowi regularnie mogą zapobiegać zawałom - są to m. in. magnez i potas.

 

Pestka awokado zadba o oczy i odpowiedni poziom cukru we krwi

Udowodniono, że regularne spożywanie pestki spowalnia wchłanianie glukozy, tym samym zapobiegając magazynowaniu się nadmiaru "cukru" w tkance tłuszczowej. Ponadto nie są nam straszne raptowne skoki poziomu glukozy we krwi, bowiem pestka awokado pomaga im zapobiegać. Okazuje się, że moc korzyści dla układu pokarmowego i krwionośnego to nie wszystko - dodając suszoną pestkę do potraw wspomagamy też nas wzrok, gdyż, podobnie jak owoc - zawiera dużo luteiny, która znana jest ze swych nieocenionych właściwości dla oczu.

 

Pestka awokado - idealna dla kobiet

Pestka awokado dzięki zawartości witamin z grupy A i E zbawiennie wpływa na cerę oraz kondycję włosów i paznokci - odżywia je, nadając im blask i elastyczność. Okazuje się również, że spożywanie sproszkowanej pestki awokado jest w stanie złagodzić bóle menstruacyjne, działa ona bowiem rozkurczowo na mięśnie gładkie.

 

Pestka awokado - jak jeść?

Poleca się jedzenie sproszkowanej pestki awokado. Pestkę należy wysuszyć w nasłonecznionym miejscu przez kilka dni, następnie włożyć do plastikowego woreczka i rozbić. By uzyskać proszek można dodatkowo użyć blendera, młynka do kawy lub rozgnieść kawałki w moździerzu. Wysuszoną pestkę można również zetrzeć na tarce. Tak przygotowany proszek można dodawać do zdrowych koktajli i wielu potraw. Pestka awokado nadaje posiłkom charakterystyczny lekko goryczkowy posmak, z powodzeniem więc można jej użyć jako przyprawy do zupy, pieczeni lub posypywać nią kanapki. Jedna łyżeczka suszu dziennie wystarczy aby w pełni korzystać ze zdrowotnych właściwości pestki.

 

Domowe maseczki do włosów - naturalne sposoby na urodę

Więcej o: