B這nnik - rodzaje, 廝鏚這, dzia豉nie (B這nnik Pokarmowy)

B這nnik to dla nas wielka zagadka. Powinni鄉y zadba o to, 瞠by by obecny w diecie, ale nie wiemy, gdzie go znale潭, ile tak naprawd go potrzebujemy, jakie s jego rodzaje. ζtwiej po prostu kupi tabletki z b這nnikiem. Dietetyk - Katarzyna B豉瞠jewska wyja郾ia wszystkie w徠pliwo軼i zwi您ane z b這nnikiem.

B這nnik - jakie jest dzienne zapotrzebowanie?

Dzienne zapotrzebowanie na b這nnik to 25-40g dziennie (spo篡cie przez Polak闚 kszta速uje si na poziomie oko這 15g).25 g b這nnika mamy to np.195 g suszonych fig, 200 g suszonych 郵iwek, 287 g br您owego ry簑 (1 kgbia貫go ry簑), 400 g kaszy gryczanej, kilogram broku堯w.

疾by pokrydzienne zapotrzebowanie musimy je嗆 warzywa i produkty pe軟oziarnistew ka盥ym posi趾u.

B這nnik - rodzaje i 廝鏚豉

B這nnik mo瞠my podzieli na rozpuszczalny w wodzie (np. pektynyzawarte w owocach) oraz nierozpuszczalny (ligniny i celulozy zprodukt闚 zbo穎wych - ten 'twardszy' b這nnik) i maj one nieco innedzia豉nie.

- Celulozy i ligniny nie rozpuszczaj si w wodzie. Wi捫 j,zmniejszaj帷 zaparcia, daj帷 uczucie syto軼i i wype軟iania.Przyczyniaj si do 豉godniejszych objaw闚 hemoroid闚, zmniejszajzaparcia oraz u豉twiaj odchudzanie.

- Pektyny, gumy i 郵uzy to b這nnik rozpuszczalny w wodzie. Umo磧iwiawydalanie z organizmu nadmiaru cholesterolu, kwas闚 鄴販iowych ichroni przed nowotworami.

B這nnik naturalny przede wszystkim kasze, pe軟oziarniste produkty zbo穎we orazwarzywa i owoce maj帷e drobne pestki - maliny, truskawki, je篡ny.

Suplementy z b這nnikiem

W suplementach s r騜ne rodzaje b這nnika.Zale積ie od suplement闚 oczywi軼ie, ale zazwyczaj jest on wsuplementach b這nnikiem pochodzenia naturalnego.Warto wybiera naturalne, zawieraj帷e np.glukomannan albo pektyny ze sk鏎ek jab貫k.Nie zaleca豉bymjednak spo篡wania b這nnika z suplement闚 jako jedynego jego 廝鏚豉,poniewa nie s one na tyle zr騜nicowane co w produktach naturalnych.

Jak dzia豉 b這nnik? Dlaczego warto go stosowa przed posi趾iem?

B這nnik wi捫帷 wod lub rozpuszczaj帷 si w niej tworzy swoisty '瞠l',dzi瘯i czemu zape軟ia nasz 穎陰dek i jelita. My czujemy si syci, ade facto zjadamy ma這 kalorii (tak jest w przypadku jedzenia naprzyk豉d du瞠j ilo軼i warzyw do posi趾u). Je瞠li stosujemy suplementyz b這nnikiem przed posi趾iem, popijamy je du膨 ilo軼i wody, towype軟iamy cz窷ciowo nasz przew鏚 pokarmowy i wydaje nam si, 瞠zjedli鄉y zdecydowanie wi璚ej ni mia這 to miejsce faktycznie.

Czy mo積a sobie zaszkodzi b這nnikiem? Co si dzieje, je郵i b璠ziemydostarcza go za du穎?

Bardzo trudno jest zje嗆 za du穎 b這nnika - w ilo軼i szkodliwej dlaorganizmu. Powiedzia豉bym raczej, 瞠 mo瞠my wypi do niego za ma這wody. Spowoduje to 'zatkanie' naszego przewodu pokarmowego i spowodujezaparcie. Mo瞠 to by bardzo niebezpieczne, dlatego uczulam, aby pidu穎 wody.

Warto r闚nie pami皻a, 瞠 b這nnik wi捫帷 kwasy 鄴販iowe, cholesteroli inne substancje, 陰czy si on r闚nie z lekami, 瞠lazem, wapniem czycynkiem. Przy du篡m spo篡ciu b這nnika powinni鄉y je嗆 r闚nie wi璚ej tych sk豉dnik闚 i z ca陰 pewno軼i nie 陰czy suplement闚 mineralnychczy lek闚 antykoncepcyjnych z posi趾iem zawieraj帷ym du膨 ilo嗆b這nnika.

Zdj璚ie Aura Herbals B這nnik jab趾owy 300g Zdj璚ie BIOOGRODY B這nnik z ananasem - z Ogrodu 砰cia Zdj璚ie GRANEX B這nnik z jab趾iem 350g
Aura Herbals B這nnik jab趾owy BIOOGRODY B這nnik z ananasem GRANEX B這nnik z jab趾iem
Sprawd ceny ? Sprawd ceny ? Sprawd ceny ?
廝鏚這: Okazje.info
Wi璚ej o: