Czy kaloryczne przekąski mogą pomóc schudnąć?

Zdrowy, szczupły, czyli. głodny? Niekoniecznie. Można cieszyć się piękną sylwetką, zdrowo się odżywiać, a przy tym jeść swoje ulubione smakołyki. Oczywiście w rozsądnych ilościach. Okazuje się, że nawet pozornie kaloryczne przekąski można włączyć do diety odchudzającej.

Na diecie redukcyjnej trzeba przygotować się na ciągłe uczucie głodu? Niekoniecznie. Zdaniem dietetyków podczas odchudzania nie musimy wyłącznie umartwiać i katować produktami, których nie lubimy. Wręcz przeciwnie pewne przekąski, nawet te bardzo kaloryczne, mogą pomóc w spalaniu kalorii. Jak to możliwe?

Tłuszcz a odchudzanie

Większość osób, które rozpoczyna odchudzanie, jak ognia unika wszystkiego, co zawiera nawet śladowe ilości tłuszczu. A to błąd. Tłuszcz jest bardzo zdrowy! Dieta bogata w zdrowe, podkreślmy to jeszcze raz, zdrowe (!) tłuszcze jest zdecydowanie bardziej skuteczna niż dieta z ich wyłączeniem.

Jak tłuszcz może przyspieszyć odchudzanie? Przede wszystkim można określić go mianem nośnika smaku. Aby wyobrazić sobie ten smak wystarczy pomyśleć  o wszystkich produktach light, które tak chętnie wybieramy, gdy jesteśmy na diecie. Jak smakują? No właśnie. nie smakują. Nie mają żadnych walorów smakowych, nie sprawia nam przyjemności ich jedzenie. Są bez tłuszczu, więc także bez smaku. Warto więc wybierać produkty pełnotłuste, aczkolwiek należy spożywać racjonalne ilości takich przysmaków.

Kolejną ich zaletą jest rewelacyjne działanie przeciwzapalne. A nadwaga wywołuje przewlekły stan zapalny w naszym organizmie. Zdrowe tłuszcze pomogą go wyeliminować. Dodatkowo w tłuszczu rozpuszcza się wiele witamin - choćby D, E, K.

Ponadto tłuszcz najzwyczajniej w świecie zapewnia uczucie sytości. Dlatego też produktów pełnotłustych zjemy mniej niż tych light. W konsekwencji dostarczymy mniej kalorii organizmowi. Zdrowe tłuszcze po prostu zapewniają uczucie sytości na znacznie dłużej. Dzięki nim bez problemu z nie będziemy podjadać między posiłkami.

Najzdrowsze kaloryczne przekąski

Brzmi to jak oksymoron, jednak naprawdę zdrowe kaloryczne przekąski naprawdę istnieją. Oczywiście, jak we wszystkim, trzeba zachować umiar. Nasza dieta nie może opierać wyłącznie na nich. Najlepiej skonsultować swój sposób odżywiania z dietetykiem, który doradzi, co jeść, a co zdecydowanie wykluczyć. Pomoże nam też przygotować właściwe porcje produktów. To szczególnie ważne, gdy zależy nam na tym, aby kaloryczne przekąski były zdrowe, a nie tylko kaloryczne.

Co więc jeść? Jakie kaloryczne przekąski pomogą nam schudnąć? Oto kilka przykładów.

Orzechy i nasiona

Migdały, orzechy włoskie i laskowe, pestki dyni i słonecznika. Są naprawdę cennym źródłem tłuszczów nienasyconych. Chronią nas przed chorobami układu krążenia. Wspierają pracę mózgu, poprawiają pamięć i koncentrację. Są też szalenie kaloryczne. Już mała paczuszka orzechów włoskich (100 g) zawiera 600 kcal.

Nie warto więc zjadać jej całej na raz. Może zniweczyć efekty naszej ciężkiej pracy. Jednak kilka orzechów dziennie, w kryzysowej sytuacji, kiedy dogania nas głód, na pewno nikomu nie zaszkodzić. Pamiętaj jednak, że liczy się umiar.

Guacamole

Głównym składnikiem guacamole jest oczywiście awokado. Jedno z popularniejszych i modniejszych warzyw ostatnich lat. Jest bardzo sycące i zdrowe. Zawiera nawet 170 kcal. Sporo, jak na średniej wielkości warzywo. Jednak tę liczbę kalorii "wynagradzają" kwasy tłuszczowe. Sycą, wspomagają przemianę materii i pomagają w rozpadzie tkanki tłuszczowej.

Wystarczy, że zmiksujesz w jednej miseczce awokado, jeden ząbek czosnku, sok wyciśnięty z limonki. Możesz dodać też jedną lub dwie papryczki chili. Dodadzą ostrości i przy okazji wzbogacą twoją przekąskę w kapsaicynę, która jest częstym składnikiem suplementów na odchudzanie.

Wystarczy, że zmiksujesz razem: dojrzałe awokado, dwa ząbki czosnku, sok wyciśnięty z limonki oraz odrobinę papryczek chilli, które zawierają kapsaicynę będącą składnikiem wielu odchudzających suplementów diety.

Caprese

Ta wywodząca się z Włoch sałatka z powodzeniem zastąpi wszystkie przekąski na bazie żółtego sera. Zapomnij o kanapkach, zrób caprese. Mozzarella jest mniej kaloryczna od żółtego sera, a zawiera znacznie więcej białka. 100 g tego przysmaku to jedynie 280 kalorii. O wartości kalorycznej pomidorów możemy zapomnieć. To praktycznie sama woda, a za to cenne źródło błonnika i minerałów odżywczych. Wystarczy, że pokroisz mozzarellę w plastry, ułożysz na niej pokrojonego pomidora. Skrop sałatkę na koniec odrobiną oliwy z oliwek i octem balsamino.

Więcej o: