Dlaczego nie możesz schudnąć? Najczęstsze wymówki

Chcesz schudnąć, a jednak wciąż i wciąż ci się nie udaje. Zamiast ostro wziąć się do pracy, szukasz kolejnych wymówek. Usprawiedliwiasz każde swoje zachowanie. A pokonanie trudności tak naprawdę zależy tylko od nas samych! Jakie wymówki wymyślamy najczęściej?

Nie mam czas na gotowanie

Bardzo często żyjemy w przekonaniu, że nie mamy czasu, aby o siebie zadbać. Jesteśmy przepracowani, z trudem godzimy obowiązki domowe i zawodowe. Wydaje nam się, że zdrowe gotowanie to coś, na co absolutnie nie znajdziemy już czasu. A kto powiedział, że dobrze zbilansowane posiłki muszą być pracochłonne? Nikt nie wymaga od nas stania cały dzień w kuchni. W natłoku zajęć postawmy także na kulinarną prostotę.

A to naprawdę zaprocentuje. Samodzielne przyrządzanie posiłków daje nam pewność, że będą one przyrządzone z najlepszych jakościowo produktów. To my odpowiadamy wtedy za kaloryczność dania. Możemy używać zdrowszych zamienników.

Jak znaleźć czas na gotowanie? Przygotowuj potrawy, które nie są skomplikowane - zapiekanki, sałatki. Wprowadź też drobne modyfikacje do swojego planu dnia. Gotuj wieczorem obiad na następny dzień. Dzięki temu możesz zabrać go do pracy i nie musisz kupować kalorycznych przekąsek. Możesz też gotować na kilka dni. Dzięki temu zaoszczędzisz czas w kuchni. Nie chcesz jeść codziennie tego samego? Większe porcje jedzenia pakuj w hermetyczne torebki i przechowuj w zamrażalniku. Wyciągaj, kiedy nie masz czasu przygotować nic nowego.

Nie lubię gotować

To obok "nie mam czasu na gotowanie" druga z najczęstszych wymówek. Zabrzmi to banalnie, ale nigdy nie jest za późno na naukę. Może jakiś kurs gotowania w ramach prezentu urodzinowego? A może umówisz się ze znajomymi na wspólne przyrządzanie kolacji? Raz gotujesz ty, raz oni. Dzięki temu spędzasz o połowę mniej czasu w kuchni.

Wybieraj też proste i szybkie przepisy. Jeśli nie lubisz stać w kuchni, skróć ten czas do absolutnego minimum. Naprawdę się da!

Zdrowe jedzenie jest drogie

To zdecydowanie mit, który pokutuje od lat. Zupełnie niesłusznie. Przecież zdrowe jedzenie w dużej mierze opiera się na warzywach i owocach. Najlepiej sezonowych! A przecież wtedy dane produkty są najtańsze. Nikt nie każde kupować ci malin w grudniu czy szparagów w marców. To zdrowe produkty, jednak poza sezonem koszmarnie drogie.

Pamiętaj także, że zdrowe produkty można kupić w marketach. Nie musisz koniecznie robić zakupów na modnych bazarkach czy w sklepach z ekologiczną żywnością. Z popularnych sieciówkach jest zdecydowanie taniej.

Nie potrafię przeżyć dnia bez słodyczy

To słodycze są naszą największą bolączką. Uważamy, że przechodząc na dietę musimy o nich bezwzględnie zapomnieć. To nie do końca prawda. Owszem, należy je ograniczyć, ale kostka gorzkiej czekolady raz na jakiś czas jeszcze nikomu nie zaszkodziła. Możesz też samodzielnie przygotować zdrowe słodycze. Zamiast ciasta z bitą śmietaną, upiecz zdrowy sernik. Zrezygnuj z galaretki owocowej, zjedz sałatkę owocową. Nie kupuj batonika, sięgnij po orzechy i migdały.

Nie mam pieniędzy na kluby fitness

A kto powiedział, że musisz ćwiczyć w klubie lub na siłowni? Jeśli jesteś odpowiednio zmotywowany, to uprawiać sport możesz wszędzie. Nawet bez wychodzenia z domu. Możesz oglądać filmiki instruktażowe licznych trenerek fitness, które są bez opłat dostępne na YouTubie czy w ich kanałach social media.

Dodatkowo możesz ćwiczyć na świeżym powietrzu. Bieganie, jazda na rowerze, nordic walking czy nawet spacery zapewnią ci nie tylko ruch, lecz także dotlenią organizm.

Nie mogę schudnąć, bo mam angażującą pracę

Trudno zdroworozsądkowo wytłumaczyć tę wymówkę, a jednak wielu specjalistów od żywienia twierdzi, że to bardzo częste usprawiedliwienie ich klientów. Tłumaczymy się tym, że większość dnia spędzamy w pracy, więc gdy dotrzemy zmęczeni do domu aktywność fizyczna czy dieta to ostatnie rzeczy, o których chcemy myśleć.

Co można zrobić? Przede wszystkim zadbaj o zdrowy balans między pracą a życiem osobistym. Nie można spędzać całego dnia w pracy. To odbija się nie tylko na zdrowej diecie, lecz także naszej psychice i bliskich.

Jeśli nie masz wyjścia, postaraj się wprowadzić drobne zmiany do swojego trybu dnia. Przerwę na lunch przeznacz na fitness w pobliskim klubie lub szybki trening w korporacyjnej siłowni. Jeśli nie masz czasu gotować, zamów catering. W tej chwili na rynku jest dostępnych bardzo wiele różnych firm oferujących zdrową dietę pudełkową.

Wypracuj także zdrowe nawyki. Zamiast jeździć po biurze windą, zacznij chodzić schodami. Wysiadaj z autobusu kilka przystanków wcześniej i jeszcze przed pracą zrób sobie spacer.

Więcej o: