Napoje też tuczą! 4 najczęstsze błędy

Owocowe smoothies, koktajl na bazie kefiru, świeżo wyciskany sok z pomarańczy - brzmi zdrowo i bardzo wiosennie. Rozwiązanie w sam raz dla tych, którzy chcą zgubić kilka kilogramów. Nic bardziej mylnego! Większość napojów, po które sięgamy, to cukier!

Lubisz słodkie napoje? Spróbuj wody kokosowej!

Mit numer 1: Sok to źródło witamin

Spora część dostępnych na rynku "soków" zawiera przede wszystkim cukier i konserwanty, dzięki którym długo pozostają świeże. Jakby tego było za mało, większość z nich pozbawiona jest naturalnego błonnika, którego obecność spowalnia rozkład węglowodanów i reguluje poziom glukozy we krwi. Dlatego wyrobów w kartonach nawet nie bierzemy pod uwagę.

Jednak ostrożnym należy być nawet w przypadku świeżych soków jednodniowych, czy takich, które sami wyciskamy. Przykładowo 100 ml świeżo wyciśniętego soku z pomarańczy to zawiera 10,5 g cukru - dla porównania warto dodać, że Sprite zawiera tyle samo.

Dlatego lepiej jest pić wodę, a owoce jeść w całości. W końcu sok wyciśnięty z zaledwie jednej pomarańczy nikogo by nie usatysfakcjonował, a zjedzenie jej w całości to doskonały pomysł na deser, który nie został pozbawiony błonnika.

Mit numer 2: Kawa pomoże mi schudnąć

Tak, prawdą jest, że kawa pobudza do pracy nasz metabolizm, jednak należy zwracać uwagę na to, jaką kawę pijemy. Espresso czy Americana to najlepsze rozwiązania, bądźmy jednak szczerzy: większość z nas, gdy umawia się na kawę, stawia na Latte lub Cappucino. Kawa z mlekiem nie jest najgorszym rozwiązaniem, jeśli sięgamy po to dobrej jakości i nie dolewamy go zbyt dużo. Jednak nie tylko na mleko należy zwrócić uwagę, jeśli nie chcemy, by nasz napój stał się bombą kaloryczną. Nie używajmy syropów smakowych! To ogromna dawka cukru, która jest nam absolutnie zbędna. Rezygnujmy, gdy proponują nam bitą śmietanę. Już lepiej się skusić na kostkę czy dwie dobrej jakości czekolady i tak osłodzić sobie życie.

Sporych rozmiarów Latte z syropem może mieć nawet 450 kcal! Naprawdę chcesz to wypić? Nie mówiąc już o tym ile cukru czy tłuszczu kryje się w tym niewinnym kubku.

Mit numer 3: Smoothies i koktajle mleczne są zdrowe

Zielony koktajl - jak go zrobić? Jakie ma zalety?

Być może, ale jeśli samemu przyrządzisz je w domu. Wtedy masz przynajmniej pewność, że wiesz, co jest w środku. Jeśli chcemy wypić koktajl czy smoothie, w jakiejś kawiarni, dokładnie wypytajmy się o skład. Rzadko kiedy przygotowywane są z naturalnych owoców. Zwykle robi się je na bazie musu, który zawiera spore ilości cukru. Z takiej propozycji warto zrezygnować i wypić herbatę owocową, tego typu desery pozostawić na różne okazje w domu.

Mit numer 4: Lepiej pić drinki niż piwo

Na początku wyjaśnijmy sobie jedno: alkohol tuczy! Bez względu na to, czy sięgamy po wódkę, wino czy piwo, dostarczamy naszemu organizmowi cukier. Są jednak warianty nieco mniej szkodliwe dla sylwetki. Często panuje mylne przekonanie, że najbardziej tuczące jest piwo. Kobiety wybierają wtedy kolorowe drinki typu Mai Thai czy Pinacolada, które - w zależności od tego, jak zostały przyrządzone - mogą zawierać nawet 600 kcal!

Jeśli raz na jakiś czas pozwolimy sobie na wieczór z alkoholem, lepiej wybrać wino wytrawne lub szampana. Nie najgorszym rozwiązaniem jest także ciemne piwo, jednak w tym wypadku powinniśmy wybierać wariant o niskiej zawartości alkoholu, a nie 9 proc. portera!

 

Więcej o: