Jabłko - naturalny błonnik

Niepokoi cię fakt, że jesień jest coraz bardziej widoczna za oknem? Nie ma powodu. Wreszcie można biegać po parku bez obaw, że dopadnie nas upał, iść na długi spacer do kolorowego lasu, ale przede wszystkim jeść jabłka! Teraz są smaczne, wielkie i tanie! Do tego to samo zdrowie.

Dołącz do nas na Facebooku


"Najlepiej jeść te owoce, które wywodzą się z twojego kraju" - przeczytamy w wielu podręcznikach o zdrowym żywieniu. I choć cytrusy (szczególnie cytryna i grapefruit) mają właściwości oczyszczające i wiele witamin, to warto sięgać po nasze rodzime jabłka. A kiedy będzie na to lepszy czas, jeśli nie teraz?

Naturalne źródło energii


Jabłka są przede wszystkim doskonałym źródłem węglowodanów. Jeśli w ciągu dnia czujesz nagły spadek energii, sięgnij po ten owoc. Ponieważ zawierają sporą ilość lekkostrawnego błonnika, zawartość cukru we krwi rośnie wolno, w bezpieczny sposób (ważna informacja dla osób cierpiących na cukrzycę). Mowa jednak o surowym owocu. Jeśli sięgniesz po pieczone lub gotowane jabłko, jego indeks glikemiczny będzie znacznie wyższy. To samo dotyczy soku -wówczas nie mamy już błonnika.

Po jabłka warto sięgać również przed treningiem. Są znacznie lepszym rozwiązaniem niż banan, który zawiera relaksynę przez co praca mięśni może być lekko utrudniona. Jeśli posypiesz pokrojony owoc cynamonem, dostarczysz sobie energii na dłużej, ponieważ ta przyprawa spowalnia uwalnianie cukru do krwi.

Doskonałe oczyszczenie


Jak już wspomnieliśmy, jabłko jest również doskonałym źródłem lekkostrawnego błonnika. Oczyszcza organizm z toksyn i wspomaga przemianę materii.
Już teraz wiemy czemu niemiecka modelka Heidi Klum, sięga po jabłka, kiedy ma ochotę na małą przekąskę. Widać, że warto...

Bomba witaminowa


Gala, Koksa, Lobo, Antonówka, McIntosh, Papierówka, Kosztela, Pink Lady - odmian jabłek jest wiele. Każdy gatunek ma inny smak, zapach, kolor, wielkość, miękkość, jedne są bardziej soczyste, inne mniej. Wszystkie jednak są doskonałym źródłem witamin i minerałów.
Zawierają witaminę C, B6, kwercetynę, pektynę.

Pamiętajcie tylko, by nie przesadzić. Jabłka wciąż zawierają sporo cukru i w dużej ilości mogą być tuczące. Ale trzy jabłka dziennie, liczone jako mały posiłek typu podwieczorek lub deser po obiedzie, nie zaszkodzą.


Masz dietę odpowiednią dla twojego organizmu i stylu życia?




Więcej o: