Śniadanie na dobry początek

"Ja nie jem śniadania", "Kiedy wstaję rano, liczy się tylko kawa", "Dzień zaczynam od papierosa." - skąd my to znamy? I mimo tego, że każdy z nas wie, jak ważny jest pierwszy posiłek w ciągu dnia, wielu wciąż to bagatelizuje.

Masz dietę odpowiednią dla twojego organizmu i stylu życia?

Można powiedzieć, że śniadanie daje nam energię na cały dzień. Kiedy wypoczęci i zregenerowani podnosimy się z łóżka, potrzebujemy kalorii, by przywrócić nasze ciało do życia. Niestety wiele osób twierdzi, że nic nie przychodzi im trudniej niż zjedzenie pierwszego posiłku. Okazuje się, że to tylko kwestia przyzwyczajenia. Jeśli masz kłopot z pochłonięciem na śniadanie jajecznicy na boczku, mamy kilka lżejszych propozycji, które pozwolą ci przezwyciężyć nawyk "rano nie jem".

Owsianka z orzechami


Gotowe muesli czy płatki śniadaniowe lepiej wykreślić z jadłospisu, jeśli dbasz o zdrowie i figurę. Łatwo ulec różnego rodzaju chwytom reklamowym i uwierzyć, że trudno o bardziej dietetyczne rozwiązanie o poranku. Prawda jest jednak zupełnie inna. Gotowe mieszanki znanych firm zawierają śladowe ilości witamin i wartości odżywczych, za to są niezwykle bogate w... cukier! Nie wierzysz?  Wczytaj się dokładnie w informacje zawarte na opakowaniu.
To nie oznacza jednak, że mamy raz na zawsze zrezygnować z muesli. Dla tych, którzy chętnie sięgną po energetyczną miseczkę, mamy dobrą radę: sami zróbmy mieszankę. Teraz w sklepach mamy ogromny wybór różnego rodzaju płatków owsianych, orkiszowych, pestek (dynia, słonecznik, sezam), orzechów (np. migdały, laskowe, brazylijskie, włoskie), suszonych owoców (żurawina, rodzynki, morele). Możesz także dodać odrobinę naturalnego kakao.
Warto również sięgnąć po klasyczną owsiankę. W zależności od upodobań możesz przygotować bardziej gęstą opcję lub coś, co konsystencją będzie przypominać zupę mleczną. Dla dodania smaku dorzuć orzechy, suszone owoce, łyżeczkę masła migdałowego lub miodu. Możesz zrobić owsiankę na mleku lub na wodzie.
Jest to idealny posiłek na śniadanie, ponieważ jest dość kaloryczny, ale z samego rana na pewno ci nie zaszkodzi, a wręcz "podkręci" metabolizm i pozwoli spalić więcej kalorii w ciągu dnia.

Serek wiejski z jabłkiem i cynamonem


Przepis jest bardzo prosty: przełóż serek wiejski do miseczki, dodaj pokrojone w cząsteczki jabłko, całość posyp sporą ilością cynamonu. Gotowe! Prosto, a nawet nie wiesz jak dobrze dla twojego organizmu. Już z samego rana dostarczysz sobie białka z nabiału, energii z jabłka, a cynamon nie jest wyłącznie dla smaku. Przyspieszy metabolizm, a także spowolni wydzielanie węglowodanów do organizmu, dzięki czemu dostarczysz sobie energii na dłużej niż myślisz.

Szklanka soku ze świeżych owoców lub warzyw


Najlepszym rozwiązaniem będą cytrusy, a konkretnie cytryna i grapefruit. Obydwa owoce posiadają właściwości oczyszczające, więc trudno o lepszy początek dnia. Tak naprawdę każdy poranek powinniśmy zaczynać od porcji wody z wyciśniętą cytryną lub szklanki soku z grapefruita, a dopiero potem sięgać po posiłek. Może jednak zamiast tego wybrać sok pomarańczowy lub z marchwi. W przypadku pierwszego bądź ostrożny ze względu na spora zawartość cukru. Jednak taki zastrzyk energii z samego rana nie doda ci centymetrów w biodrach. Należy po prostu pamiętać o tym, by nie sięgać po taki sok zupełnie bez karnie, kilka razy w ciągu dnia. Zostawmy go jako opcję: śniadanie.

Sałatka ze świeżych liści szpinaku z jabłkiem i migdałami


Dokładnie wypłucz liście szpinaku (jeśli nie lubisz, może być karbowana sałata lub rukola), w małym pojemniku przygotuj sos: łyżeczka organicznego masła orzechowego i odrobina oliwy z oliwek - wymieszaj. Wybrane liście przełóż na duży talerz, skrop przygotowanym sosem i wymieszaj. Jabłko lub gruszkę pokrój w cząsteczki, posyp je cynamonem. Dodaj garść orzechów włoskich, nerkowca lub migdałów.  Taka mieszanka jest nie tylko smaczna, ale przede wszystkim bardzo pożywna. Szpinak zawiera sporo żelaza, owoce dostarczą ci cukier, a orzechy wiele witamin i minerałów. Zawierają też kwasy tłuszczowe nienasycone.

Dla leniwych: garść orzechów


Myślisz, że orzechy mają dużo kalorii? Tak, ale to głównie tłuszcze nasycone, które dodadzą ci dużo energii, poprawią kondycję włosów, skóry i paznokci. W zależności od tego, które z nich wybierzesz, dostarczysz sobie wielu witamin i wartości odżywczych. Najlepszym rozwiązaniem są migdały - zawierają najwięcej minerałów i uczulają rzadziej niż inne orzechy. Brazylijskie, włoskie, laskowe - każde z nich postawią cię rano na nogi i odżywią. Najlepiej byłoby każdego dnia sięgać po inne lub po prostu kupić mieszankę różnych. Orzechy nerkowca np.: ze względu na wysoką zawartość fosforu i niacyny poprawiają samopoczucie i zapobiegają depresji.

Dołącz do nas na Facebooku

Więcej o: