Posiłek na czas

Z pełnym brzuchem źle się ćwiczy i trudno jest zasnąć. Dlatego między posiłkiem a treningiem oraz położeniem się spać żołądek powinien zdążyć się opróżnić. A tak konkretnie: ile potrzebuje na to czasu?

To zależy od tego, co się zjadło. Oto jak długo przebywają w żołądku różne produkty spożywcze:

1 godz. 24 min - awokado, czarne oliwki, maliny, winogrona

2 godz. - brązowy ryż, grejpfruty, jagody, pomarańcze, pomidory, rodzynki, ziemniaki

2 godz. 15 min - ananasy, gruszki, kalafior, marchew, sałaty, truskawki

2 godz 30 min - biały ryż, brzoskwinie, fasola, figi suszone, grzyby, jaja na miękko, migdały, pory, sałatka warzywna

2 godz. 45 min - buraki, cukinia, jabłka, melony, morele, otręby pszenne, porzeczki, śliwki 

3 godz. - brokuły, dynia, kapusty, kukurydza, orzechy laskowe i włoskie, soczewica, soja, szpinak, śliwki suszone

3 godz. 15 min - botwina, cebula, dynia, fasolka szparagowa, ogórek, oliwa, orzechy arachidowe, proso, seler, zielony groszek

3 godz. 30 min - bakłażan, chuda śmietana, ziarna żyta

3 godz. 45 min - białe pieczywo, czerwona kapusta, kasza pęczak jęczmienna i pszenna

4 godz. - brukselka, chude duszone mięsa, rzepa

powyżej 4 godz. - mleko i jego przetwory, tłuste mięsa i tłuste ciężkostrawne dania, m.in. smażone

Dołącz do nas na Facebooku

Więcej o: