Taniec zumba dla dzieci - świetna zabawa i aktywność fizyczna w jednym

Taniec zumba to nie tylko aktywność dla dorosłych, ale i dzieci. Najmłodsi Polacy uprawiają coraz mniej sportu. Aby zachęcić ich do częstej i regularnej aktywności fizycznej, warto pokazać im, że możliwości jest naprawdę wiele. Coraz więcej dzieci wybiera zajęcia z zumby! Są ciekawe, modne i dają wiele radości.

Na czym polega taniec zumba? To grupowe zajęcia choreograficzne, na których - pod okiem doświadczonego instruktora - uczymy się układów choreograficznych, w oparciu o proste, taneczne kroki. Wszystko odbywa się w rytm doskonale dobranej, energetyzujacej muzyki. Taniec zumba daje dużo radości, wszystko dlatego, że układy choreograficzne w ramach zajęć zumby są wielokrotnie powtarzane, a nasz mózg lubi powtarzalność, więc odczuwamy przyjemność. Do tego opanowanie układu choreograficznego, daje wielką satysfakcję. Do tego pozostaje wysiłek, w efekcie którego spalamy całkiem sporo kalorii. W trakcie godzinnych zajęć tańca zumby, w zależności od ich intensywności spalamy od ok 450 kcal do nawet 700!

Taniec zumba dla dzieci jako sposób na walkę z nadwagą wśród najmłodszych

WHO nieustannie alarmuje, że uprawiamy zbyt mało sportów. Nasze dzieci również. Na całym świecie, na otyłość cierpi co 10 dziecko w wieku od 5 do 17 lat. Z nadwagą boryka się ich jeszcze więcej. Lekarstwem na tę coraz poważniejszą chorobę cywilizacyjną może być taniec zumba dla dzieci!

Więcej o zumbie przeczytasz tu: Zumba to zastrzyk energii

Taniec zumba dla dzieci to doskonały sposób na zachęcenie najmłodszych do aktywności fizycznej.
Pinterest/zumba-classlocator.com

Główne przyczyny nadwagi i otyłości wśród dzieci:  

Zbyt mało aktywności fizycznej to powód nadwagi u dzieci
Zgodnie z zaleceniami WHO, dzieci powinny poświęcać na aktywność fizyczną minimum 60 minut każdego dnia. Tymczasem, coraz częściej rodzice zwalniają je z uczestniczenia w szkolnych zajęciach WF. Dzieci nie korzystają także z dodatkowych zajęć sportowych, organizowanych przez szkoły. Po powrocie do domu, najczęściej siadają przed telewizorem lub komputerem (ponad 50% polskich dzieci spędza w ten sposób więcej niż dwie godziny dziennie). Według rozmaitych badań, bardziej aktywni fizycznie są chłopcy, niż dziewczynki. Jednak wraz z wiekiem, aktywność fizyczna jednych i drugich bardzo spada.  

Mała ilość warzyw i owoców w diecie prowadzi do otyłości
Każde dziecko powinno jeść owoce i warzywa pięć razy dziennie, dostarczając organizmowi ok. 400 g tych zdrowych produktów. Tymczasem rodzice nie dbają o to, żeby w diecie tych małych ludzi pojawiały się surówki warzywne, soki owocowe, czy po prostu świeże owoce jedzone między posiłkami w formie przekąski. Zamiast tego dzieci coraz częściej sięgają po słodycze, chipsy i fastfoody.

Częste spożywanie słodzonych napojów powoduje nadwagę
Wśród dzieci na całym świecie zwiększa się spożycie słodzonych, gazowanych napojów. Łatwo policzyć, że wypicie w ciągu dnia szklanki np. słodzonego soku pomarańczowego z kartonu, to spożycie w skali roku kilkunastu kilogramów cukru. Rodzice nie zwracają uwagi na to, co piją ich dzieci, tymczasem powinni ograniczać picie słodzonych napojów na rzecz wody.

Otyłość wśród dzieci powoduje wiele chorób i problemów zdrowotnych m.in.: nadciśnienie, cukrzyca, bezdech senny, problemy ortopedyczne, nieprawidłową tolerancję glukozy. Nadwaga przyczynia się także do problemów psychologicznych - otyłe dzieci gorzej się uczą, są także obiektem drwin rówieśników.

SH'BAM - tańcz i spalaj kalorie

Taniec zumba to kombinacja tańca latino i fitnessu.
www.instagram.com/zumba/

Częsta i regularna aktywność fizyczna zmniejsza ryzyko nadwagi także u dzieci

Aby uchronić dziecko przed problemami związanymi z nadwagą i otyłością, należy zwracać większą uwagę na to, co je, a także zmobilizować je do częstej, regularnej aktywności fizycznej. Warto pamiętać, że dziecko przejmuje wzorce zachować po rodzicach. Dotyczy to także trybu życia. Żeby więc dziecko miało skąd brać dobry przykład - zacznij uprawiać sporty. Jeśli nie lubisz biegać lub "wyciskać" na siłowni, postaw na zajęcia choreograficzne w grupie - taniec zumbę.   

Sprawdź, na jakie inne zajęcia taneczne możesz się także wybrać:

5 tanecznych zajęć fitness, na których spocisz się bardziej, niż w siłowni

Taniec zumba: nauka sprawia wiele radości

Jeśli zdecydujesz się na zajęcia zumby dla początkujacych, spakuj do torby wygodne buty, strój sportowy (pamiętaj o sportowymi biustonoszu! Na zajęciach zumby - jak sama się zapewne przekonasz - dobre trzymanie biustu jest bardzo ważne). Nie zapomnij o ręczniku i butelce wody. Jeśli do tej pory unikałaś zajęć choreograficznych, bez obaw - taniec zumba jest w sam raz dla osób, które uważają, że nie potrafią tańczyć, czy nie mają wyczucia rytmu. To połączenie fitnessu i tańca, dlatego z pewnością już po jednych, czy dwóch zajęciach zaczniesz czuć się zupełnie swobodnie i opanujesz podstawowe kroki.

Taniec zumba dla dzieci doskonale rozwija psychomotorykę.
Pinterest/zumba-classlocator.com

Taniec zumba: kroki są ważne, ale liczy się dobra zabawa

Pamiętaj, żeby nie podchodzić do zumby zadaniowo. Jeśli zdecydowałaś się na zajęcia zumby dla początkujących, pozostali ich uczestnicy z pewnością też dopiero stawiają swoje pierwsze kroki w świecie zumby. Kroki poznasz stopniowo, będziesz potrafiła przewidywać ich sekwencje. Doświadczony instruktor zumby jest w stanie zmodyfikowac nieco poziom zajęć, jeśli zauważy, że grupa nie radzi sobie z zaproponowaną choreografią. 

 

Więcej o zumbie: Zumba - na czym polegają ulubione zajęcia dziewczyn

Więcej o: