Chcesz schudnąć? Idź na basen! Trening pływacki doskonale wyszczupla i ujędrnia całe ciało

Jeśli lubisz chodzić na basen, możesz połączyć efektywny trening z dobrą zabawą. Pływanie świetnie wysmukla sylwetkę, rzeźbi całe ciało, jest zdrowe i przyjemne. Poza tym pomaga ukoić skołatane nerwy. Weź czepek, kostium, ręcznik i klapki i ruszaj na basen.

Pływanie przynosi same korzyści: pomaga schudnąć, pięknie rzeźbi ciało, pozwala się zrelaksować. Poza tym, regularne chodzenie na basen pomaga zapanować nad stresem i jego następstwami - staje my się spokojniejsi, lepiej sypiamy, lepiej radzimy sobie w nerwowych sytuacjach. 

W trakcie godziny pływania, w zależności od intensywności, można spalić od ok 350 do nawet 1000 kcal
Pinterest

Trening pływacki - korzyści

Regularne treningi pływackie mają doskonały wpływ na nasze zdrowie psychiczne i fizyczne. Oto niektóre zalety pływania:

  • Trening pływacki poprawia strukturę mięśni
  • Pływanie wzmacnia serce
  • Trening pływacki wzmacnia kości, zwłaszcza u kobiet po menopauzie
  • Pływanie jest dobre na ból kręgosłupa
  • Treningi pływackie zwiększają gibkość i zwinność
  • Pływanie ćwiczy układ oddechowy
  • Pływanie zmniejsza objawy astmy powysiłkowej
  • Treningi pływackie cofają zegar biologiczny

Trening pływacki: 10 powodów, dla których warto pływać

Trening pływacki doskonale rzeźbi sylwetkę i pozwala spalić bardzo dużo kcal
Pinterest

Ile kalorii spalamy w trakcie pływania?
Wszystko zależy oczywiście od tego jak długo pływamy i z jaką intensywnością. Jeśli wybierasz się na basen wyłącznie po to, żeby się zrelaksować, w trakcie godziny spokojnego pływania (jeżeli ważysz ok 60 kg) jesteś w stanie spalić ok 350 kcal. Jeżeli jednak stawiasz na bardziej intensywny trening i w czasie pływania dajesz z siebie naprawdę wszystko - możesz spalić nawet 1000 kcal. Z kolei godzinne zajęcia aqua aerobic to wydatek energetyczny rzędu 500-700 kcal. 

Pamiętaj, że pływanie:

- wpływa korzystnie na pracę serca,

- poprawia jędrność piersi,

- wzmacnia mięśnie rąk, nóg, grzbietu i brzucha.

Trening pływacki - świetny sposób na odchudzanie i kształtowanie sylwetki

Jak pływać, by trening był najbardziej efektywny 

Przede wszystkim nie objadaj się przed wyjściem na basen, bo będziesz się czuła ociężała i z pewnością nie będziesz w stanie dać z siebie 100 procent! Jeśli dawno nie pływałaś, 2-3 pierwsze wizyty na basenie poświęć na pływanie rekreacyjne, pływaj 20-30 minut. Następnie możesz przejść do bardziej intensywnych treningów. Z pewnością szybko zauważysz, ze twoja wydolność stopniowo się zwiększa. Dobrze, aby twoje treningi odbywały się minimum 3 razy w tygodniu.  

Pływanie - sprawdź, czy jest dla ciebie

Ważne jest także to, co zjesz po pływaniu. Na pewno zauważyłaś, że po treningu w wodzie masz dużo większy apetyt. Najchętniej rzuciłabyś się na wielką pizzę? Żeby nie zniweczyć tego, co wypracowałaś podczas pływania, zdecyduj się jednak na zdrową i sycącą przekąskę. 

Pływanie wysmukla i ujędrnia całą sylwetkę
Pinterest

Więcej o: