Zgrabna pupa i płaski brzuch od zaraz? Wykonaj to ćwiczenie, a efekty cię zaskoczą

Płaski brzuch, zgrabne pośladki i smukłe ramiona, to marzenie każdej kobiety. Jak uzyskać natychmiastowy efekt, kiedy nie mamy zbyt dużo czasu? Jedno ćwiczenie z wykorzystaniem gumy jest dla ciebie idealnym rozwiązaniem.

Wykroki do boku z gumą, angażują do pracy całe ciało. Dzięki mocnej pracy nóg, ćwiczymy mięśnie ud i pośladków. Wykonując zaś wyprosty rąk, wzmacniamy nie tylko przedramiona i ramiona, ale i całe plecy. Pozycja ta wymaga również mocnego napięcia mięśni głębokich brzucha dla zachowania właściwej pozycji ciała.

Wykorzystanie gumy do wykonania ćwiczenia dodatkowo uruchamia mięśnie do pracy. Siła z jaką musimy ją wyciągać sprawia, że wzmacniamy mięśnie głębokie, których nie wykorzystujemy podczas zwykłych ćwiczeń z ciężarem własnego ciała. Wzmocnienie mięśni szczególnie w okolicach brzucha oraz grzbietu, polecane jest osobą, które cierpią na dolegliwości związane z kręgosłupem.

Jak wykonać ćwiczenie:

1. Przygotuj gumę. Pamiętaj, że im mocniejszą gumę wybierzesz, tym silniej popracują twoje mięśnie. Gumę złóż na pół i złap oburącz za uchwyty.

2. Jedną z nóg ustaw na środku złożonej gumy. Dłonie ustaw na wysokości mostka. Pamiętaj, aby utrzymywać sztywne nadgarstki (dzięki temu nie narazisz ich na kontuzje). Łokcie trzymaj szeroko na wysokości ramion.

3. Ustaw pozycje do wykroku bokiem. Ciężar ciała ustaw na stopie z gumą, drugą ustaw na palcach.

4. Napnij mocno brzuch oraz pośladki, dzięki czemu utrzymasz równowagę podczas wykonywania ruchu.

5. Wykonując wykrok pamiętaj, że noga z gumą jest wyprostowana w kolanie, druga zaś jest ugięta. Zachowaj wyprostowane plecy oraz kieruj pośladki do tyłu (tak, jakbyś wykonywała squat). Nie pochylaj tułowia do przodu i nie wyprzedzaj kolanami palców stóp.

6. Wykonaj po 20 powtórzeń na każdą nogę.

Więcej o: