Killer Ewy Chodakowskiej - ćwicz krótko, ale intensywnie [Ćwiczenia Dla Początkujących]

Killer to jeden z najpopularniejszych (obok Skalpela) treningów Ewy Chodakowskiej. Jak wyglądają ćwiczenia? Jak to się dzieje, że działają tak skutecznie?

Nasz wywiad z Ewą Chodakowską: część I i część II.

Ewa Chodakowska: "Jest jeszcze bardzo dużo do zrobienia"

Killer Ewy Chodakowskiej czerpie z różnych dziedzin

Ewa przyznaje, że w swoich treningach miesza wszystko, co zna: pilates, callanetics, ćwiczenia fitness, trening kardio i technikę oddechową - w sposób interwałowy i funkcjonalny. Oznacza to, że całe ciało pracuje w zmiennym tempie, ale bez odpoczynku."Wyeliminowałam nudę i wprowadziłam pierwiastek satysfakcji "tuż po". Trening musi być wyzwaniem, ale na tyle wykonalnym, żeby starczyło nam chęci na ciągłe podejmowanie walki" - mówi Ewa o swoim treningu.

Testujemy zajęcia Ewy Chodakowskiej Total Fitness & Shape

Killer podnosi endorfiny!

Mój trening jest krótki, zawsze intensywny. Ma zmęczyć, a potem maksymalnie doładować energetycznie. To taki typ wysiłku, który ma nam podnieść poziom hormonu szczęścia: serotoniny w mózgu. To jest niezwykle istotne. Ktoś mi ostatnio powiedział, że każdy wysiłek fizyczny podnosi ten hormon, ale moim zdaniem to nieprawda, bo jeśli jest za długi, zwalnia nas, usypia i osłabia, przemęcza. Ja wprowadzam organizm w swoisty szok.

10 fit przepisów od Ewy Chodakowskiej, które ułatwią osiągnięcie wymarzonej sylwetki

Aktywność fizyczna w ciągu dnia powinna być krótka. Nie warto się przemęczać. Kiedy organizm jest zmęczony, zwalnia metabolizm, a my zamiast dostać kopa energetycznego, robimy się ospali. Siedzenie i katowanie się na siłowni 2h według mnie mija się z celem. Aktywność fizyczna od 30 min do 1h dziennie jest najlepszym rozwiązaniem. Tak naprawdę ćwiczenie 4h tygodniowo i racjonalne, zdrowe odżywianie się, powinny zapewnić wymarzony sukces. Ja sama ćwiczę od 3-5 razy w tygodniu po 45 min. Czuję się pozytywnie naładowana non stop i nie pozwalam sobie, aby ten stan minął. Endorfiny muszą być na najwyższym poziomie. Jestem fanką swojej metody i na chwilę obecną jestem kompletnie zaaferowana tym, co robię, czyli ciągłym eksperymentowaniem.

Ewa ChodakowskaWBF

Killer to trening interwałowy

Trening interwałowy, to w dużym uproszeniu - zmienne tempo. Według ekspertów nie ma bardziej efektywnego rozwiązania, jeśli chcemy schudnąć czy wyrzeźbić sylwetkę. Jak to wygląda w przypadku ćwiczeń Ewy Chodakowskiej? "Bez odpoczynku i bez przerw mieszam maksymalne tempo w ćwiczeniu kardio - angażującym jak najwięcej partii mięśniowych z ćwiczeniem statycznym również angażującym całe ciało. Spalamy dzięki temu maksymalną ilość kalorii" - przyznaje Ewa. Ile trwa trening? 45 minut i, według Ewy, to w zupełności wystarczy. "Cała grupa wychodzi ode mnie kolorowa, mokra i nie może złapać oddechu. Po miesiącu regularnych treningów kondycja diametralnie wzrasta. Trening interwałowy wyjątkowo ją poprawia. Ostatnio podopieczna, nie mająca uprzednio nic wspólnego z aktywnością fizyczną, zmierzyła się w joggingu się ze swoim już od dawna biegającym partnerem życiowym. Zostawiła go zasapanego trzy razy na całej trasie. Równe tempo nagle okazało się błahostką w porównaniu z tym, co robimy na treningu" - dodaje trenerka.

Jak SKUTECZNIE schudnąć? Porady Ewy Chodakowskiej

Z jakich ćwiczeń składa się Killer?

Killer składa się z 45 minut podzielonych na trzy 15-minutowe części. Każda z tych części składa się z 5 minut treningu kardio i 10 min ćwiczeń zasadniczych. Pięć minut kardio to: podskoki, pajace, bieganie w miejscu, sprint w miejscu, a 10 minut ćwiczeń zasadniczych to nic innego jak różne 3 ćwiczenia funkcjonalne, powtórzone razy 3, każde po 10-20 powtórzeń. Ćwiczenia te również są rozliczone na interwale - jedne maksymalnie szybkie, inne prawie w bezruchu. Serce szaleje wraz z tętnem, a kalorie są spalane błyskawicznie wraz z tkanką tłuszczową.

Takie trzy 15 minutowe serie potrafią odebrać oddech, a ciało niejednokrotnie zdaje się odmawiać posłuszeństwa. Trzeba pamiętać, że nasze ciało może więcej niż nam się wydaje i za nic w świecie nie należy się poddawać. Już po pół godziny od zakończenia takiego treningu energia wraz z satysfakcja z przekraczania swoich granic wytrzymałości wraca ze zdwojoną siłą, a wtedy nic, tylko góry przenosić!

Ewa swój trening interwałowy zbudowała z ćwiczeń funkcjonalnych, czyli takich, które mają zastosowanie w życiu codziennym, poza salą treningową. Chodzi o to, by angażowały jak najwięcej partii mięśniowych w danym ćwiczeniu.

Ewa Chodakowska zaczęła sprzedawać stroje kąpielowe Missionswim. Cena? Nie dla wszystkich

Ile trzeba ćwiczyć Killer, żeby zauważyć efekty?

"Bardzo chciałabym, by osoby, które zaczynają swoją przygodę z aktywnością fizyczną, nie wyznaczały sobie czasu." - mówi Ewa i dodaje: "nie chodzi o to, by ćwiczyć tylko dla efektów. Często słyszę: . To błąd. Powinniśmy nauczyć się aktywności jako przyjemności. Cieszyć się nią, nie wtedy, gdy pojawiają się efekty, ale od samego początku. Dlaczego dbamy tylko o to, co jest powierzchowne? Nasze wnętrze odzwierciedla to, co jest na zewnątrz. Na zewnątrz widać to, co jest w środku. Mówię tu i o ciele, samopoczuciu i psychice. Dobrze jest zadbać o siebie od środka, po to, by lepiej wyglądać - nie na odwrót".

Więcej o: