Ćwiczenia na brzuch - obalamy mity

Ćwiczenia na brzuch to nie tylko brzuszki, sam trening nie wymodeluje brzucha, warto mieć wyrzeźbiony brzuch nie tylko ze względów estetycznych, ale też zdrowotnych. O mitach na temat treningu mięśni brzucha pisze Damian Szczepanowski, trener ze Studia Fitness Piotra Łukasiaka.

 

.myfitness.pl

 

Wyrzeźbione mięśnie brzucha nie tylko ładnie wyglądają

Dobrze rozwinięte oraz silne mięśnie brzucha wraz z mięśniami grzbietu to najlepszy gorset mięśniowy chroniący kręgosłup i zapobiegający jego bólom. Podejmując każdą aktywność fizyczna aktywujmy do pracy większość grup mięśniowych, w tym zawsze mięśnie brzucha. Są to mięśnie, które odpowiadają za ochronę kręgosłupa przed nadmiernym obciążeniem jak również pozwalają utrzymywać prawidłową postawę i równowagę. Silne mięśnie brzucha są potrzebne podczas uprawiania każdego sportu, bo dzięki nim możemy czuć pełną kontrolę nad własnym ciałem.

Błędy w treningu mięśni brzucha. Sprawdź!

Najtrudniej pozbyć się tłuszczu w dolnej części brzucha

Dolna część brzucha jest partią bardzo rzadko używaną w codziennych czynnościach, dlatego większość z nas ma z nią największy problem. Aby pozbyć się tłuszczu zgromadzonego w tej partii ciała kluczowa jest odpowiednia dieta oraz wykonywanie ćwiczeń polegających głównie na podciąganiu nóg do tułowia lub unoszenia ich. Połóż się na plecach, nogi wyprostowane i uniesione (możesz założyć jedną stopę na drugą). Ręce połóż po dwóch stronach tułowia, unoś nogi, ale wykorzystuj do tego brzuch, a nie biodra. Rób takie ćwiczenie w 3 seriach po 20-30 powtórzeń.

Najlepsze ćwiczenia na brzuch to wcale nie brzuszki

Klasyczne brzuszki nie angażują wszystkich mięśni brzucha. Aby uzyskać płaski brzuch należy, oprócz wprowadzenia racjonalnego odżywiania, wykonywać ćwiczenia, które będą angażowały wszystkie mięśnie brzucha, tj. prosty brzucha (dolna i górna część) oraz mięśnie skośne. Zalecane są unoszenie zgiętych nóg w leżeniu na plecach, skłony tułowia w przód w leżeniu na plecach,wykonywanie różnych wariantów unoszenia tułowia ze skrętem w leżeniu na plecach.

8 ćwiczeń na brzuch, które naprawdę działają

Sam trening nie wymodeluje brzucha

Konieczne jest wspomaganie ćwiczeń odpowiednim żywieniem (zobacz, jak wygląda dieta na płaski brzuch). Jeśli spożyjemy zbyt dużo kalorii to ta nadwyżka zawsze odłoży się w postaci tkanki tłuszczowej. Z kolei jeśli nie wprowadzimy treningu ukierunkowanego na wymodelowanie sylwetki, a nasze menu będzie idealne to osiągnięcie płaskiego brzucha też nie będzie możliwe.

Ćwiczenie mięśni głębokich rzeźbi brzuch

Na płaski brzuch składają się mocne i odpowiednio ukształtowane mięśnie: prosty brzucha, skośne zewnętrzne i wewnętrzne. Ćwicząc mięśnie wewnętrzne nie tylko wyrzeźbisz brzuch, ale także utrzymywanie prostej postawy będzie przychodziło bardziej naturalnie, zmniejszysz też bóle kręgosłupa. Pamiętaj, aby podczas wykonywania tych ćwiczeń na niestabilnym podłożu (piłka bosu) oraz w rożnych wariantach podporu przodem oraz bokiem skorzystać z asekuracji drugiej osoby. To jest potrzebne ze względu na konieczność utrzymania prawidłowej postawy ciała w trakcie tych ćwiczeń.

Artykuł powstał we współpracy z Damianem Szczepanowskim, trenerem ze Studia Fitness Piotra Łukasiaka. Właściciel studia, trener gwiazd - Piotr Łukasiak stworzył własną metodę ćwiczeń. Na fitness.sport.pl niedługo więcej o Metodzie Łukasiaka.

Jak robić brzuszki?

Dieta na płaski brzuch

Więcej o: