Fit&Slide - na czym polega trening Brzezińskich?

Trening Fit&Slide powstał w efekcie długoletnich doświadczeń treningowych Joanny i Dariusza Brzezińskich. Podstawą ich treningu jest ruch poślizgowy, wykorzystywany w rehabilitacji, który przenieśli do swoich zajęć. Jeśli myślisz, że podkładki, które umożliwiają ruchy poślizgowe są ułatwieniem, to jesteś w błędzie! Trening Brzezińskich bardzo "daje w kość".

Z BRZEZIŃSKIMI ĆWICZY I ODCHUDZA SIĘ PAULINA! ZOBACZ, JAKIE OSIĄGNĘŁA EFEKTY!

Fit&Slide - jak wygląda trening Brzezińskich?

Trening Fit and Slide otwierają ćwiczenia wzmacniające plecy i ramiona. To, według Brzezińskich podstawa! Mamy tendencję do "zamykania" klatki piersiowej, bo cały dzień spędzamy przed monitorem komputera, wtedy trudno nam utrzymywać prostą postawę. Niewyćwiczone mięśnie zanikają i stają się wiotkie.

Żeby wzmocnić tę partię mięśniową Joanna proponuje nietypową rozgrzewkę. Nie jest to kardio na rowerku czy bieżni, ale push up slide. Jak go zrobić? Klęknij na macie, ręce wyprostowane, pod dłonie połóż podkładki (mogą też być ściereczki albo cokolwiek, co umożliwi płynny ruch) i ślizgaj się na boki, najpierw prawą ręką, potem lewą, przybliżając klatkę piersiową do podłogi.

DIETA SZYCA, MAŁASZYŃSKIEGO I IBISZA - FIT AND EAT BRZEZIŃSKICH DBA O SYLWETKI POLSKICH AKTORÓW.

Podkładki sprawiają, że wiele tradycyjnych ćwiczeń zyskuje nowe oblicze. Dzięki nim zrobić brzuszki czy wypady w wersji "slide", czyli bardziej efektywnie, angażując mocniej niż przy tradycyjnych ćwiczeniach mięśnie brzucha. - Kiedy robisz wypady i ściągasz nogę do nogi, unosisz miednicę, a to sprawia, że brzuch jest cały czas napięty - mówi Joanna.

Żeby zwiększyć efektywność podczas treningu, warto pracować z tętnem (wskazówki, jak dobrać tętno do treningu znajdziesz na stronie brzezinscytrenuja.pl). Jeżeli nie masz zegarka mierzącego tętno, zwróć szczególną uwagę na uspokojenie oddechu po każdym obwodzie.

Zobacz, jak wykonać 10 podstawowych ćwiczeń z treningu Fit&Slide

Ile ćwiczyć?

Program treningowy składa się z 3 bloków (obwodów), w każdym wykonujesz 3-4 ćwiczenia po 10 powtórzeń. Wykonujemy je razem co drugi dzień lub osobno codziennie.

Fit and slide to 2 programy treningowe - dla kobiet i dla mężczyzn. - Każda z tych grup wymaga innego podejścia, jednak nic nie stoi na przeszkodzie, aby kobieta ćwiczyła z Darkiem, jeżeli czuje się na siłach, i odwrotnie - aby mężczyzna pracował z Asią, jeżeli poziom Darka jest dla niego zbyt zaawansowany. Tak czy inaczej jedyne co od Ciebie wymagamy to konsekwencja - mówią trenerzy.

Zadbaj o stawy!

Trening Fit and Slide otrzymał rekomendację ortopedy, profesora Janusza Płomińskiego, który przypomina, że jedynie uzyskanie prawidłowego zakres ruchów w stawach otwiera drogę dla prawidłowej pracy mięśni. Żeby zwiększyć ruchomość stawów, warto wykonywać ćwiczenia, podczas których obciążeniem jest własne ciało. Pomogą także ćwiczenia, które umożliwiają płynność i ciągłą kontrolę ruchu, czyli np. ćwiczenia z podkładkami.

Wszystkie ćwiczenia znajdziesz na stronie brzezinscytrenuja.pl

Brzezińscy rekomendują także swoją dietę Fit and Eat (korzystają z niej aktorzy przygotowujący się do ról filmowych).

Więcej o: