Sprzęt do ćwiczeń w domu: hantle, step, skakanka [PRZEGLĄD PRZYRZĄDÓW DO ĆWICZEŃ]

Myślałaś o tym, żeby zacząć ćwiczyć w domu? Zobacz, jakich sprzętów będziesz potrzebować, żeby stworzyć mini siłownię. Wybierają Paulina, autorka bloga I love Fit i Maciej Białobrzewski, Personal Training Center.

Hantle

 

hantlehantle

Hantle są wykorzystywane do prawie wszystkich ćwiczeń fitness. Różnią się przede wszystkim wagą (zaczynają się od 0,5-50 kg). Przy odpowiednim treningu z wykorzystaniem hantli można osiągnąć wyrzeźbioną sylwetkę, wzmocnić mięśnie, sprawić, że staną się jędrniejsze i bardziej elastyczne. Dla kobiet rozpoczynających swoją przygodę z fitnessem, zaleca się ćwiczyć z 1kg hantlami, a z biegiem czasu zwiększać ich wagę. W sklepie możemy kupić hantle: winylowe, neopronowe, miękkie, plastikowe i ze stali żeliwnej.

Gdzie można kupić: w każdym sklepie ze sprzętem sportowym, cena: od 6 zł do 50 zł.

Kettlebels

kettlebellskettlebells

Michał Gronowski opowiada o treningu z kettlebells. Na co zwrócić uwagę?

Kettlebell to tradycyjny rosyjski odważnik. Podczas ćwiczeń z kettlebels ćwiczymy nie tylko ramiona i klatkę piersiową, ale również nogi i pośladki.

Czym różnią się kettlebells od hantli? Hantlami wykonujemy typowy trening siłowy, natomiast pod kettlebell stworzony został cały system treningowy, w którym oprócz siły kształtujemy wytrzymałość, kondycję, poprawiamy ogólną wydolność organizmu. Poza tym środek ciężkości kettla znajduje się w innym miejscy niż w hantlach, dzięki czemu możemy w różny sposób "atakować" mięśnie i ciągle je zaskakiwać.

Możemy kupić kettebell już od 2 kg kończąć na 50 kg. Oczywiście dla osób początkujących proponujemy wybrać jak najmniejsze obciążenie i stopniowo je zwiększać. Cena: od 20 zł do 220 zł.

Skakanka

skakankaskakanka

Skakanka pomoże zrobić trening funkcjonalny

Już podczas godziny skakania na skakance możemy spalić około 550 kcal. Regularne treningi doskonale wpływają na całe ciało (łydki, uda, pośladki, ramiona). Skacząc na skakance zwiększamy swoja sprawność, równowagę, kondycję oraz koordynacje ruchową. W sklepach znajdziesz skakanki mierzące spalane kalorie, ale aby zmierzyć ilość spalonych kalorii, należy podać odpowiednie dane np. płeć, wiek, masa ciała. Więc w takie skakanki nie warto inwestować, ale lepiej w internecie znaleźć uśrednione tabele spalania kcal.

Kupując skakankę, warto zwrócić uwagę na to, z czego jest wykonana. Linka skakanki powinna być zrobiona z czegoś, co jest dość ciężkie i da się dość szybko machać. Dobry materiał to np. rzemień. Ciekawostką są w rączkach liczniki obrotów skakanki. To przydatna opcja - możemy porównywać czy w ciągu określonego czasu zwiększamy liczbę skoków czy też nie.

Ceny skakanek wahają się od 15 zł do 60 zł.

Drążek

drążekdrążek

Idealny przyrząd do zwiększenia siły, uzyskania wymarzonego kształtu pleców "V" . Ćwiczenia na drążku poprawią siłę, wytrzymałość mięśni grzbietu i ramion oraz wzmocnią mięśnie brzucha. Jak przygotować się do ćwiczeń na drążku: chwyć drążek na szerokość barków, patrz się cały czas przed siebie i staraj się nie rozglądać, żeby utrzymać wyprostowaną postawę ciała, ściągnij łopatki, przy podciąganiu skrzyżuj nogi i pamiętaj o tym, żeby zbliżyć klatkę piersiową jak najbliżej drążka. Drążek nie jest dla każdego, ale jeśli lubisz wyzwania - warto próbować się podciągać. Cena drążka: od 60 zł do 140 zł.

Hula hoop

 

hula hoophula hoop

Sprawdź, jak ćwiczyć z hula hoop [4 PODSTAWOWE ĆWICZENIA]

To świetne ćwiczenie, jeśli chcesz wymodelować brzuch i talię. Już godzina kręcenia kółkiem pozwoli ci spalić około 420 kcal. Jakie hula hop wybrać na początek? Najlepsze będzie to z wypustkami, dość ciężkie 1,5-2 kg, ponieważ używając hula hop plastikowego efekty raczej nie będą widoczne. Cena: od 38 zł do 70 zł.

Step

stepstep

Testujemy zajęcia fitness na stepie.

To małe, domowe urządzenie angażuje mięśnie pośladkowe, uda oraz łydki. Z jego pomocą można robić brzuszki, leżąc na nim można ćwiczyć ramiona. Ćwiczenie na stepie przypomina wchodzenie po schodach.? Na co zwrócić uwagę przy zakupie? Na to, czy step ma regulację wysokości czy spód jest ogumowany czy plastikowy (ten drugi będzie się ślizgał po podłodze i ją niszczył). Cena: od 130 zł do 200 zł.

Rower treningowy

rower treningowyrower treningowy

Domowy spalacz tłuszczu, który pozwoli również na poprawienie naszej kondycji oraz ułatwia rozwój wydolności krążeniowo-oddechowej. Na rowerku treningowym możemy jeździć nawet kiedy za oknem pada śnieg czy w telewizji jest nasz ulubiony serial. Jest to świetna alternatywa dla wyjścia do klubu fitness.

Rower powinien być solidnie wykonany, z dobrych jakościowo materiałów (chińszczyzna nie wchodzi w grę). W sklepie trzeba na nim usiąść i sprawdzić czy dobrze się na nim czujesz i czy możesz dostosować siedzisko i kierownicę do siebie. Rower powinien mierzyć tętno, powinna być opcja płynnej zmiany obciążenia,powinny być różne programy do ćwiczeń, które funduje nam producent. Cena: od 250 zł do 6 tys.

Artykuł napisała Paulina, autorka bloga I love Fit, porady eksperckiej udzielił Maciej Białobrzewski, Personal Training Center.

Więcej o: