Spinning - trening na rowerach

Spinning, czyli trening na rowerach stacjonarnych, potrafi dać wycisk! Kształtuje mięśnie ud i pośladków, poprawia kondycję i pomaga schudnąć. Paulina, blogerka I love Fit sprawdziła, jak wyglądają zajęcia Strength Spinning w Holmes Place.

Co to jest spinning?

Spinning to forma aktywności fizycznej prowadzona na rowerkach stacjonarnych w rytm muzyki. Program ten został stworzony w 1978 roku przez trenera Johnny'ego G. W Polsce spinning zaczyna mieć coraz więcej zwolenników, ponieważ trening ten pozwala nam na szybkie zgubienie zbędnych kilogramów, wyrzeźbienie mięśni ud i pośladków oraz poprawienie kondycji i wytrzymałości.

Jest to typowy trening aerobowy. Podczas wykonywania ćwiczeń aerobowych mięśnie produkują energię przy wykorzystaniu procesów tlenowych (czyli aerobowych właśnie). U osoby ćwiczącej dochodzi do przyśpieszenia oddechu i pracy serca. W pierwszym etapie treningu aerobowego spalany zostaje glikogen zalegający w mięśniach, a następnie redukcji ulega tłuszcz. Podczas godzinnych zajęć można spalić nawet 1000 kcal!

Spinning - rodzaje

ENDURANCE 65- 75% HR MAX to trening o małej intensywności. Zawiera trzy podstawowe techniki jazdy. Używany jako zajęcia dla początkujących i jako dobry trening mentalny. Dużo wizualizacji i motywacji. Charakteryzuje się bardzo wysokim współczynnikiem spalania tkanki tłuszczowej.

STRENGTH 75% - 85% HR max to trening o dość dużej intensywności. Skupia większą uwagę na pracy naszych mięśni i budowie naszego charakteru. Wyróżnia się dużym współczynnikiem spalania tkanki tłuszczowej Stosowane są techniki podstawowe i zaawansowane. Ćwiczenie jest przeznaczone dla osób zaawansowanych.

INTERWAL 65% - 92% HR MAX to trening o bardzo dużej intensywności. Zawiera wszystkie techniki jazdy. Rodzaj ten wpływa na zwiększanie naszej wydolności i kondycji. Występuje niski współczynnik spalania tkanki tłuszczowej. Ma duży wpływ na wzmocnienie układu krążenia. Między technikami zaawansowanymi występują przerwy, które mają umożliwić odpoczynek, między powtórzeniami cyklicznymi o dużej intensywności.

Co zabrać ze sobą na zajęcia?

1.Wygodny strój, najlepiej bluzkę na ramiączka i spodnie.

2.Ręcznik

3.Wodę

4.Rękawiczki na rower

5. Wygodne buty

Jak wygląda spinning w klubie fitness?

Moje pierwsze spotkanie ze Strengh Spinning odbyło się w Holmes Place. Byłam przerażona, ale i podekscytowana. Kiedy weszłam na salę trenerka powitała mnie przyjaznym uśmiechem, a po krótkim zapoznaniu zaprowadziła mnie do rowerka, na którym miałam ćwiczyć. Ustawiła go tak, aby jak najlepiej mi się ćwiczyło i krzyknęła "zaczynamy". Moje serce biło coraz mocniej, wiedziałam że nie ma już odwrotu.

Najpierw rozgrzewka: 3, 5 minuty lekkiego pedałowania. Nic trudnego, prawda? Jednak to wystarczyło, żeby się porządnie spocić. Nagle muzyka zaczęła coraz szybciej grać, a trenerka krzyczeć: "podkręcamy tempo". Co to znaczy? Ustawiamy swój rowerek na najwyższy bieg i pedałujemy kolejne 3,5 minuty.

Było to podobne do jazdy pod górkę (której nie cierpię!), po 2 minutach chciałam zejść z roweru i jak najdalej stamtąd uciec. Ale zaraz, zaraz. Przecież nie można być takim mięczakiem. Cała spocona, zerkam na zegarek i sprawdzam, ile jeszcze tego pedałowania zostało. Uff... kolejne 3,5 minuty relaksu czas zacząć. Czuję ulgę, a pot leci ze mnie strumieniami. Już teraz wiem czemu wszystkie dziewczyny wniosły ręczniki na sale. Mi pozostało wycierać swój pot w koszulkę. Muzyka gra coraz głośniej, światła gasną. Myślę sobie "co teraz, czyżby cielesne tortury, przy zgaszonym świetle?". Otóż to! To były tortury. 7,5 minuty pedałowania na najwyższym biegu na stojąco! Pot kapał na podłogę, wyglądałam jakbym wyszła spod prysznica. Przy 5 tej minucie moje ciało krzyczało "dość"! Ale ja się nie poddawałam!

Po całym tym treningu przeszliśmy do rozciągania. Nie było to komfortowe, bo całe moje ciało było mokre od potu, a ręce strasznie się ślizgały. Mimo, że dziś rano ledwo mogłam stać z łóżka jestem pewna, że jeszcze nie raz wybiorę się na te zajęcia.

Na tym treningu nie będziesz się nudzić!

Spinning to nie tylko siedzenie i pedałowanie. To naprawdę fajna zabawa, przy której między innymi możemy sprawdzić swoje możliwości. Trenerka, aby zwiększyć wydolność serca, podnieść nam puls nie ogranicza się tylko do jednego biegu i jednej pozycji. Podczas treningu zmieniamy biegi, raz pedałujemy na stojąco, a raz na siedząco. Absolutnie trening ten nie należy do nudnych.

Strengh Spinning znajdziesz w ofercie Holmes Place.

Więcej o: