CrossFit - ćwiczenia dla wytrwałych. Przełam słabości i ukształtuj sylwetkę

Cross Fit - ćwiczenia tego typu nie są już dyscypliną raczkującą w Polsce. Powstają boxy, przeznaczone tylko do tego treningu. Spotkasz tam ludzi z różnych środowisk, ale mających ten sam cel. Wytrwać mimo zmęczenia, potu i braku tchu. Sprawdź, jak oceniam moje pierwsze spotkanie z cross fitem.

Cross Fit - ćwiczenia na wytrzymałość

ZOBACZ TEŻ: CROSS FIT - SŁOWNIK PODSTAWOWYCH POJĘĆ

CrossFit to trening wytrzymałościowo-siłowy, którego celem jest uzyskanie lepszej sprawności fizycznej całego organizmu. Koncentruje się na zmieniających się, intensywnych ćwiczeniach mających na celu osiągnięcie ogólnej sprawności fizycznej, która pomoże stawić czoła wszelkim wyzwaniom. W ćwiczeniach zazwyczaj biorą udział zarówno dziewczyny, jak i faceci. Są profesjonalni biegacze, amatorzy treningu siłowego, faceci z korporacji, dla których cross fit to przerwa w pracy i zupełni laicy. Cross Fit bowiem to nie tylko przelotna moda, ale świetny sposób na urozmaicenie codziennych wizyt na siłowni czy zajęć fitness.

Cross Fit - ćwiczenia dla początkujących

Na początek wyjaśnię, że z treningiem siłowym nie mam wiele wspólnego. Ćwiczę 2, 3 razy w tygodniu, czasem pójdę pobiegać, z racji mojej pracy czasem testuję zajęcia fitness. Tak też trafiłam na cross fit - ćwiczenia Reeboka.

Najpierw rozgrzewka - kilka krążeń dokoła sali. Przechodzimy do WOD (Workout of the Day) - ćwiczenia zostają rozpisane na tablicy. Teraz jest czas na wszelkie pytania do prowadzącego. To także chwila na skupienie i odpowiednie psychiczne nastawienie. Rusza zegar, z głośników gra hip hop i grupa rusza.

Ja także dostaję swoje zadanie. Co prawda dla początkujących, ale też mogę się sprawdzić. Najpierw robię 5 padów, które znam z boot campu. Jak mam paść? Jak chcę, nie ma tutaj żadnej techniki, ważne tylko, żeby nie uszkodzić sobie twarzy. Padam, kucam, wyrzucam nogi do tyłu, wracam do klęku i wyskakuję z rękami podniesionymi do góry. Jestem nieco rozgrzana. Następnie robię 10 przysiadów z kettlebells. To moje ulubione ćwiczenie. Zależy mi najbardziej na ćwiczeniu pupy i ud i lubię ćwiczenia na te partie właśnie. Potem nauka podnoszenia sztangi, która odbywa się z pomocą plastikowej rurki. Nie jest to takie proste, zwłaszcza dla kogoś, kto nigdy nie miał styczności ze sztangą. Właściwa część treningu trwa około 20 minut. Po niej jest krótka przerwa, a następnie długie rozciąganie.

Najważniejsze jest to, żeby się nie poddawać. Nawet, jeśli myślisz, że nie dasz rady zrobić kolejnej pompki czy brzuszka nie możesz po prostu paść na podłogę. Zwolnij, zrób mniej powtórzeń, ale nie rezygnuj.

CROSS FIT - 10 MINUTOWY TRENING JESSICY ALBY

Cross Fit - ćwiczenia w grupie i nie koniecznie na sali

Podoba mi się idea cross fit. Ćwiczenia podczas, których sprawdzam swoją wytrzymałości i siłę woli należą do moich ulubionych. Podoba mi się także to, że cross fit to nie jest kolejna aktywność, która trzyma nas w sali fitness. Można go z powodzeniem uprawiać na przykład na świeżym powietrzu. Zresztą grup, które tak właśnie ćwiczą, jest coraz więcej.

Cross Fit - ćwiczenia uniwersalne

Cross fit jest dla każdego. Nie należy się bać tych zajęć. Na pewno nikt nie pozwoli, żebyśmy od razu skakały na skrzynię czy podnosiły sztangę. Zajęcia dla początkujących pozwalają uczyć się techniki wykonywania poszczególnych cross fit'owych ćwiczeń, tak żeby zminimalizować ryzyko kontuzji. W boxach trenerzy są bardzo pomocni i wyjaśniają wszystko krok po kroku. Poza tym możesz dostosować intensywność treningu i liczbę powtórzeń do siebie.

W Warszawie zajęcia Reebok Cross Fit odbywają w boxie na ulicy Postępu 3a.

Więcej o: