Powrót do formy po ciąży - jakie ćwiczenia może wykonywać młoda mama? (wideo)

Powrót do formy po porodzie to trudna sprawa. Zwłaszcza dla tych kobiet, które nie ćwiczyły przed ciążą, walczyły z nadwagą lub sporo podczas ciąży przytyły. Na ćwiczenia ciężko znaleźć siły i czas, ale nie odwlekaj ich. Znajdź zajęcia dla młodych mam lub skorzystaj z prezentowanego pod tekstem zestawu ćwiczeń.

Wykonywanie ćwiczeń - na początku lekkich i nieobciążających, to konieczność. Nie tylko dla szczupłej sylwetki, ale także dla szybszej regeneracji po porodzie. Możesz zacząć ćwiczyć miesiąc po naturalnym porodzie i 6 tygodni po cesarskim cięciu. Wcześniej skonsultuj się z lekarzem i poproś o sprawdzenie stanu mięśni brzucha (mogło dojść do rozejścia mięśnia prostego).

Na początek - ćwicz mięśnie Kegla

 

Najbardziej zalecane młodym mamom, które rodziły naturalnie, jest ćwiczenie mięśni Kegla. To one podtrzymują dno macicy, cewkę moczową i odbytnicę i wpływają na doznania seksualne. Po porodzie należy je uelastycznić i wzmocnić. W tym celu napinaj mięśnie pochwy i krocza (tak, jakbyś chciała powstrzymać oddawanie moczu). Ćwiczenia mięśni Kegla możesz wykonywać wszędzie i w każdej pozycji. Najlepiej robić je 3 razy dziennie po 10 powtórzeń. Jeśli jednak odczuwasz dyskomfort czy ból, przerwij i wróć do nich po jakimś czasie.


Ćwiczenia w domu

 

Kiedy poprawisz kondycję mięśni Kegla, możesz przejść do innych ćwiczeń. Na początku niech będzie to spacer z dzieckiem (daje świetne efekty - badania wykazały, że mamy spacerujące pół godziny dziennie szybciej wracają do formy od tych, które tego nie robią), pływanie lub pilates. Ćwiczenia izometryczne, które wchodzą w skład pilatesu właśnie możesz wykonywać w domu, leżąc z maluszkiem. Wtedy wystarczy naprzemiennie napinać i rozluźniać mięśnie brzucha. Żeby pobudzić do pracy mięśnie nóg i zapobiec zakrzepom i zastojom limfy, leżąc zataczaj okręgi stopami. Dobry wybór to także filmy instruktażowe z ćwiczeniami dla młodych mam. W sklepach internetowych znajdziesz nowe dvd Tracy Anderson "Post-Pregnancy Workout" - trenerki Gwyneth Paltrow i Nicole Richie, która sama niedawno została mamą. Możesz skorzystać także z czteroczęściowego programu, przygotowanego przez Lionfitness (pod tekstem prezentujemy dwie pierwsze części).

Zajęcia dla mam w klubie fitness

 

Coraz więcej klubów fitness oferuje zajęcia dla mam, podczas których trenujesz, a dziecko leży blisko ciebie lub ćwiczysz z dzieckiem, wykonując przy tym maluszkowi masaż. Jeśli wolisz ćwiczenia w domu - poszukaj specjalnych programów dla mam. Trener lub fizjoterapeuta odwiedza ciebie i tworzy specjalny program. Po konsultacji pokazuje, jak wykonywać ćwiczenia, a także jak podnosić, karmić i myć dziecko, żeby zmniejszyć obciążenie kręgosłupa, bóle mięśni pleców, szyi czy karku.

 

Filmy pochodzą ze strony www.lionfitness.pl. Tam znajdziesz kolejne części "Powrotu do formy po ciąży".

Więcej o: