Trening pływacki - sprawdź, czy jest dla ciebie!

Jeśli od dawna myślisz o tym, by zacząć pływać, nadchodzące lato to doskonały moment! Pływanie to świetny rodzaj treningu kardio. Sprawdź jakie jeszcze korzyści wynikają z pływania.

Jeżeli wakacyjna aura jest sprzyjająca, to najchętniej spędzamy czas nad wodą - nie tylko morze, ale i baseny, a także jeziora przeżywają prawdziwe oblężenie, bo lato to w zasadzie jedyna taka okazja w roku, przynajmniej - w polskich warunkach. Jesienią i zimą z kolei, chętnie przenosimy się na pływalnie, by utrzymać formę.

Trening pływacki - korzyści

Pływanie rozwija wytrzymałość, angażuje niemal wszystkie partie mięśniowe, odciąża stawy, a także działa relaksująco oraz odprężająco. Korzystnie wpływa na krążenie krwi, a także stanowi element profilaktyczny w walce z cellulitem. Regularne pływanie to doskonały sposób na zachowanie idealnej sylwetki. Dlatego warto pamiętać, że na naukę pływania nigdy nie jest za późno. Regularne wizyty na basenie pomagają także zwalczyć ból kręgosłupa. Jeśli i tobie dokucza, już po kilku wizytach na basenie poczujesz zdecydowaną różnicę.

Pływanie pomaga wyrzeźbić sylwetkę i zgubić nadprogramowe kilogramy
Pinterest

Trening pływacki - przeciwwskazania

Wszelkie niezagojone rany: czy to będące konsekwencją urazu, czy też infekcji bakteryjnej czy grzybiczej, stanowią wystarczający powód, aby nie wchodzić do wody. Jeżeli więc nie dawno sprawiłaś czy sprawiłeś sobie kolczyk w uchu lub innej części ciała albo masz świeży tatuaż - odpuść sobie pływanie. Również wiele chorób może stanowić poważne przeciwwskazanie do kąpieli wodnych np. choroby płuc, oskrzeli czy serca. Ostrożność należy zachować także, gdy chorujemy na padaczkę. Warto wówczas poinformować ratownika o tym fakcie, aby zwrócił na nas szczególną uwagę. Również w przypadku innych chorób - zwłaszcza przewlekłych i dotyczących układu ruchu - najbezpieczniej będzie zasięgnąć opinii lekarza i fizjoterapeuty, który doradzi jaki styl pływania będzie dla nas najodpowiedniejszy. Do wody bezwzględnie nie należy wchodzić po spożyciu alkoholu i innych używek!

Trening pływacki - świetny sposób na odchudzanie i kształtowanie sylwetki

Pływanie - środki ostrożności

Z pływaniem, jest podobnie jak z każdą inną formą aktywności: trzeba się pilnować, by nie przesadzać. Zwłaszcza, jeśli nasze ciało nie jest przygotowane na wysiłek fizyczny. Zbyt forsowne pływanie, niedopasowane do możliwości organizmu może być przyczyną kontuzji, częstą przypadłością która przytrafia się namiętnym pływakom jest także zapalenie ucha środkowego. Dodatkowo baseny (a raczej miejsca takie jak szatnie i prysznice) stanowią miejsce, w którym najłatwiej jest złapać infekcję grzybiczą. Dlatego pamiętaj zawsze o klapkach, bo w przeciwnym razie może się okazać, że czeka Cię mało sympatyczna przygoda.

Pływanie to doskonały trening cardio
Pinterest

Urlop: zamiast leżeć na plaży, ruszaj się!

Czas spędzony nad wodą bezwzględnie kojarzy się z wakacyjnym relaksem i odpoczynkiem. Nie zapominajmy jednak o zdrowym rozsądku, gdyż konsekwencje nieprzemyślanych zachowań mogą być naprawdę przykre w skutkach. Warto także powtórzyć sobie podstawowe zasady udzielanie pierwszej pomocy - może się okazać, że od tego będzie zależało czyjeś życie. Poza tym warto pamiętać o ochronie przeciwsłonecznej - krem z filtrem i nakrycie głowy to wyposażenie obowiązkowe, gdy zamierzasz spędzić cały dzień na plaży.

Więcej o: