Sport sposobem na kaca. Jak ćwiczyć, żeby sobie pomóc, a nie zaszkodzić?

Sposobów na kaca jest wiele, ale tylko niektóre są skuteczne. Sport? W rozsądnej dawce. Zastosuj się do naszych wskazówek, a szybko staniesz na nogi i po imprezie zostaną tylko dobre wspomnienia.

Uzupełnij płyny przed pójściem spać

Zanim położysz się spać, wypij sporą ilość wody. Alkohol bardzo odwadnia, dlatego nie zostawiaj tej sprawy do rana i zatroszcz się o dostarczenie dużej ilości wody zaraz po imprezie. Silny ból głowy następnego dnia w dużym stopniu jest efektem braku odpowiedniej ilości płynów. Jeśli na co dzień nie bierzesz żadnych leków, możesz przed snem wziąć proszek przeciwbólowy, ale upewnij się, że nie zareaguje źle z alkoholem. Lepiej trzymaj się z daleka od tabletek z ibuprofenem - bezpieczniejszą opcją będzie alkazeltzer. Ustaw budzik na rozsądną porę. Lepiej stracić dwie godziny niż cały dzień, dlatego postaraj się wyspać. Z samego rana z kolei spróbuj wypić wodę z dużą ilością cytryny - tym sposobem zafundujesz sobie mały detoks. Możesz kupić także napój izotoniczny. Taki, który piją sportowcy. On świetnie uzupełni stracone elektrolity.

Jeśli przesadziłaś z alkoholem, przed pójściem spać uzupełnij płyny
Pinterest

Zjedz lekkie śniadanie

Jeśli mimo wszystko zamierzasz poćwiczyć, zrezygnuj z porannej jajecznicy lub omleta. Nie oznacza to jednak, ze powinnaś oddać się aktywności fizycznej z pustym żołądkiem. Zjedz coś lekkiego, co go nie obciąży, a jednocześnie podniesie poziom cukru we krwi. Postaw na tosta lub kromkę chleba z dżemem albo miodem.  

Woda kokosowa nie tylko na odchudzanie. Jest to idealny napój na kaca!

Trening? Tak, ale lekki!

Jeśli kac należy do tych ścinających z nóg, które sprawiają, że nie masz ochoty na nic innego, niż leżenie w łóżku, powstrzymaj się od ćwiczeń. Nawet, jeśli męczą cię wyrzuty sumienia, bo oprócz kalorii w alkoholu dostarczyłaś je w postaci tuczących przekąsek i deserów. Nic się nie stanie, jeśli tego dnia odpoczniesz i zregenerujesz siły. Jeśli kac nie jest zbyt duży i nie możesz usiedzieć w domu, poćwicz, ale postaw na niezbyt forsowny trening. Intensywne ćwiczenia, przy których silnie się pocisz pozbawią organizm elektrolitów, a na kacu i tak ich poziom jest zachwiany. Lekki trening przyspieszy proces przemiany materii, a przez to alkohol i toksyczne produkty jego przemiany będą szybciej usunięte z organizmu. Pamiętaj o tym, żeby dużo podczas treningu pić. To zapobiegnie odwodnieniu. Jeśli regularnie biegasz, wybierz krótki dystans i nie przesadzaj z tempem. Jeżeli ćwiczysz na siłowni - tym razem zrób to na pół gwizdka, a zamiast dynamicznych zajęć fitness, postaw na jogę lub pilates. Na kacu doskonale sprawdza się także basen. 

Lekki trening pomoże uporać się z kacem
Fotolia

Joga z Zuzą. Asany na kaca: przyspieszą metabolizm i pomogą pozbyć się toksyn

Zrezygnuj z kawy i klina

Niech nie przyjdzie ci do głowy stosowanie zasady: czym się zatrułeś, tym się lecz. Poczujesz tylko chwilową ulgę, ale twoja wątroba już nie. Kofeina również nie jest najlepszym rozwiązaniem na kaca, dlatego kawę zostaw na inny dzień. Mamy jednak nadzieję, że potrafisz zachować umiar, a nasz poradnik do niczego ci się nie przyda!

FITNESS FIGHT na mięśnie brzucha

Więcej o: